🔥285

فوری/حساب سهام عدالتی ها پر پول شد | واریز سود 11 میلیون تومانی سهام عدالت در این ماه

ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات هفته گذشته به حدود ۱۱ میلیون تومان رسید.

سهام عدالت

سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های توزیع سهام در کشور ایران است که در سال 1389  آغاز شد. سهام عدالت در جوامع از نظر اجتماعی و اقتصادی عادلانه شناخته می‌شود، زیرا به همه افراد اجازه می‌دهد تا به درآمد و ثروت منصفانه دست یابند.این برنامه با هدف بهره‌مندی شهروندان از عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به صورت سهام درآمدنی توسعه یافت و تاکنون چندین دوره توزیع سهام عدالت انجام شده است.بعد از ابلاغ مصوبه جدید شورای‌عالی بورس به‌زودی مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت که ۳۰ ماه متوقف بودند، برگزار خواهد شد، کارشناسان معتقدند این موضوع می‌تواند موجب ایجاد موج جدیدی از عرضه‌ها در بازار سرمایه شود.در ادامه به آخرین خبر از سهام عدالت می پردازیم.

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات هفته گذشته ارزش سهام عدالتشان به حدود ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

فرادی که برگه ۴۹۰ هزار تومانی سهام عدالت دارند نیز ارزش سهامشان در پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۱۰ میلیون تومان شده است.

ارزش برگه یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز در پایان هفته گذشته به حدود ۲۱ میلیون تومان رسیده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مکاتبه با مرکز آمار ایران برای تعیین سهم دقیق بخش تعاون از دستور رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم سقف تجارت مرزنشینان به ۶۰۰ دلار افزایش یافت.

مهدی مسکنی با اشاره به پیش‌بینی سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد ملی اظهار کرد: رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون موضوعی بود که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شد ولی اکنون در آستانه شروع برنامه هفتم توسعه هستیم و در پنج سال گذشته و این امر محقق نشده است. متاسفانه در این حوزه کاهلی صورت گرفته و رویکرد به گونه‌ای نبوده که در قالب تعاون اقتصاد مردمی را گسترش بدهیم.
وی افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدای حضور دستور بازبینی سند توسعه بخش تعاون را صادر کرد و این بازبینی کمتر از سه ماه انجام گرفت و با جلسات مختلفی که برگزار شد، ۸۱ حکم برای بخش تعاون به تصویب رسید. یکی از احکام این است که شورای عالی هماهنگی تعاون به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود که محقق شد. موضوع بعد افزایش سهم بخش تعاون بود که در سند مشخص کردیم سالانه 2 درصد سهم بخش تعاون افزایش یابد.

سهام عدالت
سهام عدالت

معاون امور تعاون وزیر کار که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، احصای سهم بخش تعاون را یادآور شد و گفت: مرکز آمار ایران باید این کار را انجام بدهد و عدد واقعی سهم بخش تعاون را اعلام کند. معاونت تعاون وزارت کار با مرکز آمار ایران تفاهم‌نامه‌ای در این راستا امضا کرد و ما منابعی برای این منظور در نظر گرفتیم به این نحو که هزینه آن را به پژوهشکده مرکز آمار بدهیم و تا آنها به طور دقیق وضع تعاون و جایگاه آن را اعلام کنند. امیدواریم که در شورای هماهنگی تعاون این کار به نتیجه برسد.

مسکنی از وجود بیش از ۴۵۰ تعاونی مرزنشین در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در ۱۷ استان کشور تعاونی مرزنشین داریم و دو میلیون نفر از مرزنشیان، عضو این تعاونی‌ها هستند که قانون به آنها اجازه واردات و صادرات را داده و عمده کالای وارداتی و صادراتی توسط مرزنشینان، محصولاتی همچون مواد غذایی، صنایع معدنی و تولیدات بهداشتی است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم اتفاق خوبی که برای تعاونی‌های مرزنشین افتاد این بود که سطح مراودات تجاری آنها با توجه به تعداد کالاهایی که در کمیسیون ماده ۱۲ تعریف شده بود گسترش یافت و هر مرزنشین تا ۶۰۰ دلار می‌تواند تجارت کند و واردات و صادرات انجام بدهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری حل مشکلات مالیاتی تعاونی‌های مرزنشین خبر داد و گفت: در دولت در تلاشیم تا مسائل مربوط به تعاونی‌های مرزنشین با جدیت بیشتر دنبال شود. گام اول برای توسعه مرزنشینان اینکه است که اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین شکل بگیرد و فعال شود زیرا بر اساس قانون تعاون، ارکان بخش تعاون تعریف شده است و دولت باید حمایت و تسهیل‌گری، نظارت و تنظیم‌گری کند و مداخله و تصدیگری بپرهیزد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید