افرادی که مشکل تیروئید دارند این دانه پر مصرف را حذف کنند | مرگ ناگهانی به سراغ شما می آید

افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند از خوردن بذر کتان جلوگیری کنند چون بذر کتان سبب عدم تعادل هورمون در بدن می گردد.

کدخبر : 7128
سایت سرگرمی روز :

 افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند از خوردن بذر کتان جلوگیری کنند چون بذر کتان سبب عدم تعادل هورمون در بدن می گردد.

سرشار از اسیدهای چرب امگا 3

بذر کتان منبع عالی آلفا لینولنیک اسید است، نوعی اسید چرب امگا 3 که برای سلامت قلب مهم است و عمدتاً در غذاهای گیاهی یافت می شود. یکی از دو اسید چرب ضروری است که باید از غذاهایی که می خورید به دست آورید زیرا بدن شما آنها را تولید نمی کند.مطالعات حیوانی نشان می دهد که  موجود در دانه کتان ممکن است به کاهش التهاب و جلوگیری از رسوب کلسترول در رگ های خونی قلب شما کمک کند.

مطالعه اخیر بر روی 8866 نفر افزایش مصرف را با کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی - که مربوط به تنگی عروق است - و دیابت نوع 2 مرتبط دانست.مطالعات متعدد همچنین با خطر کمتر سکته مغزی مرتبط دانسته اند. علاوه بر این، یک بررسی بزرگ از 34 مطالعه حتی افزایش مصرف را با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط کرد.

 شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، باید خشک شدن دهان را جدی گرفت برای این منظور به مقاله خشکی دهان و گلو مراجعه نمایید.

خواص تخم کتان برای محافظت از سرطان

بذر کتان سرشار از لیگنان است که ترکیبات گیاهی هستند که به دلیل خواص قوی در مبارزه با سرطان مورد مطالعه قرار گرفته اند. جالب اینجاست که این دانه 75 تا 800 برابر بیشتر از سایر غذاهای گیاهی لیگنان دارد.برخی از مطالعات مصرف بذر کتان را با خطر کمتر ابتلا به سرطان سینه، به ویژه برای زنان یائسه مرتبط می‌دانند.مطالعات حیوانی و لوله آزمایش همچنین نشان می‌دهد که بذر کتان از سرطان روده بزرگ، پوست، خون و ریه محافظت می‌کند.به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

 سرشار از فیبر

فقط 1 قاشق غذاخوری (7 گرم) دانه کتان آسیاب شده حاوی 2 گرم فیبر است که به ترتیب حدود 5 و 8 درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای مردان و زنان است.علاوه بر این، بذر کتان حاوی دو نوع فیبر - محلول و نامحلول - است که توسط باکتری‌های روده تخمیر می‌شوند تا از سلامت روده حمایت کرده و منظم بودن روده را بهبود ببخشند.در حالی که فیبر محلول آب را در روده شما جذب می کند و هضم را کند می کند، که ممکن است به تنظیم سطح قند خون و کاهش کلسترول کمک کند، فیبر نامحلول حجم مدفوع را افزایش می دهد که ممکن است از یبوست جلوگیری کند و حرکات منظم روده را تقویت کند.

تمدن های چینی، مصری و رومی از خواص سیر برای سلامتی استفاده می کردند برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سیر به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید.

خواص تخم کتان برای کاهش کلسترول

دانه کتان همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند.بر اساس یک مطالعه یک ماهه در افراد مبتلا به بیماری عروق محیطی، خوردن 4 قاشق غذاخوری (30 گرم) دانه کتان آسیاب شده در روز، سطح کلسترول بد را تا 15 درصد کاهش داد.یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 112 فرد مبتلا به فشار خون بالا یافته های مشابهی داشت و گزارش داد که 4 قاشق غذاخوری (30 گرم) بذر کتان در روز منجر به کاهش قابل توجه شاخص توده بدنی، کلسترول کل و فشار خون می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: