اگر در فصل پاییز از سرفه خشک عذاب میکشید با ترکیب این دو ماده غذایی پرارزش به سرفه های خشک تان خاتمه دهید

خرما و شیر از دیرباز فایده های بسیاری برای سلامتی داشته و اینبار سرفه خشک را فقط با ترکیب خرما و شیر درمان کنید

کدخبر : 7226
سایت سرگرمی روز :

خرما و شیر از دیرباز فایده های بسیاری برای سلامتی داشته و اینبار سرفه خشک را فقط با ترکیب خرما و شیر درمان کنید

 تنها با روشی ساده و مصرف آن به مدت سه روز سرفه خشک تان را درمان کنید .

باز کردن 6 عدد خرما و جوشاندن در 1/2 لیتر شیر به مدت 25 دقیقه روی حرارت کم

 ونوشیدن سه فنجان در روز !

علاوه بر درمان سرفه خشک ، ترکیبی از خرما و شیر حاوی پروتئین و کلسیم اضافی است که برای تراکم استخوان و سلامت عضلات مفید است. شیر با خرما یک ترکیب بسیار محبوب است، زیرا به عنوان یک نوشیدنی مغذی برای گنجاندن در رژیم غذایی روزانه در نظر گرفته می‌شود. رژیم شیر خرما همچنین به درمان بی‌خوابی، کاهش وزن، سلامت عضلات و استخوان‌ها کمک می‌کند

شیر خرما برای استحکام استخوان بدن

شیر سرشار از کلسیم است و مصرف آن به تامین کلسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. خرما نیز منبع فیبر، قند سالم، کلسیم و منیزیم است.

اگر می‌خواهید با نوشیدنی‌هایی که با شیر تهیه می‎شوند، آشنا شوید، مقاله‌ی انواع نوشیدنی‌ها با شیر را مطالعه کنید.

شیر خرما؛ نوشیدنی انرژی‌زا

اگر در طول روز در اثر کار زیاد، به شدت احساس ضعف و گرسنگی می‌کنید، مصرف شیر خرما برای افزایش انرژی بدن‌تان بسیار مفید است.

بهترین زمان برای مصرف شیر خرما، در وعده صبحانه است. البته در طول روز به عنوان میان‌وعده هم می‌توانید شیر خرما را جایگزین نوشیدنی‌های مضر کنید.

شیر خرما یکی از انواع شیرهای طعم‌دار است که به افزایش مقاومت بدن کمک بسیاری می‎کند.

شیر خرما برای جوانسازی پوست

خرما سرشار از ویتامین سی، فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان است. شیر هم آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و ترکیب شیر و خرما برای رفع جوش‌های صورت و جوان‌‎سازی پوست مفید است. شیر خرما از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری می‎کند.

شیر خرما برای بهبودی اعصاب

شیر خرما منبع ویتامین‎های گروه ب است که به سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. با مصرف این نوشیدنی کمتر در معرض بیماری‌های عصبی قرار می‌گیرید.

اگر به نوشیدنی‌هایی که با شیر تهیه می‌‎شوند، علاقه دارید، خواندن مقاله‌ی خواص شیر قهوه به شما پیشنهاد می‎شود. شیر قهوه هم جزو نوشیدنی‌هایی است که به آرامش اعصاب کمک می‎کند.

شیر خرما برای تقویت مو

ویتامین ب موجود در شیر خرما به حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک بسیاری می‌‎کند.

اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ دارید، نوشیدن شیر خرما، ویتامین ب مورد نیاز شما را تامین می‌کند. ویتامین ب، از تار مو در برابر آسیب و خشکی، محافظت می‌کند.

شیر خرما برای درمان کم‌ خونی

شیر خرما منبع غنی از آهن است که برای کم‎خونی بسیار مفید است. مغز استخوان برای آن‌که بتواند هموگلوبین سالم تولید کند، به آهن نیاز دارد.

در واقع هموگلوبین، اکسیژن مورد نیاز را به تمام بدن می‎رساند. اکسیژن کافی عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد. تولید هموگلوبین نیز از کم‌خونی و فقر آهن پیشگیری می‌کند.

تقویت بینایی با شیر خرما

شیر و خرما هر دو سرشار از ویتامین آ هستند. ویتامین آ به تقویت بینایی بسیار کمک می‌کند.

مصرف شیر خرما برای بهبودی بیماری‌هایی مثل شب‌کوری، آب‌مروارید و آب‌سیاه مفید است. اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین آ است، مصرف روزانه شیر خرما را جدی بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: