🔥224

فروش فوری خودرو وارداتی دست دوم از دم قسط | فروش فوری خودرو بدون نوبت دهی و یک سوم قیمت بازار

فروش فوری خودروهای مرحله سوم فروش سامانه یکپارچه مشخص شد.


فروش فوری خودرو

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت جزییات دور سوم فروش فوری خودرو سامانه یکپارچه را اعلام کرد.

 مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: کارهای برگزاری نوبت سوم فروش خودرو انجام شده و امیدواریم که این هفته اطلاعیه عرضه از طریق سامانه یکپارچه منتشر شود. بنابراین هنوز تاریخ دقیق عرضه نهایی نشده است.

وی افزود: در این مرحله مازاد عرضه خواهیم داشت و احتمالاً چند خودروی جدید هم عرضه خواهند شد. در واقع دور سوم برای خودروهایی است که مازاد عرضه هستند که عمده آنها را نیز خودروهای مونتاژی تشکیل می‌دهند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: تا جایی که اطلاع داریم در این مرحله این دو خودروساز حضور ندارند؛ پس از برگزاری مرحله سوم و تعیین تکلیف محصولاتی که مازاد هستند، در مورد مرحله بعدی و عرضه سایر خودروها تصمیم گیری می‌شود.

یک نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: پس از تصویب آیین نامه واردات خودرو کارکرده در هیات وزیران، واردات با منشأ ارز خارجی انجام خواهد شد.

جلال رشیدی کوچی اعلام کرد: بالاخره با رایزنی‌هایی که انجام شد، توانستیم موافقت معاون اول رییس‌جمهور را درباره ارز بگیریم.
وی افزود: با موافقت محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، به زودی و پس از تصویب آیین نامه واردات خودرو کارکرده در هیات وزیران، واردات با منشا ارز خارجی انجام خواهد شد و مشکل بانک مرکزی حل و فصل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور واردات خودروهای کارکرده با ارز منشا خارجی را پذیرفت، گفت: به نظر می‌رسد، هفته جاری آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شود.

لطف اله سیاه کلی درباره واردات خودروهای کارکرده، گفت: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از مدتی پیش آماده و برای تصویب به دولت فرستاده شد؛ در این آئین‌نامه منابعی برای تامین ارز موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شده بود اما ایراداتی به آن وارد شد و بانک مرکزی برخی از این منابع را نپذیرفت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته پیش جلسه‌ای با حضور بنده و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در این جلسه واردات خودرو با ارز منشا خارجی را پذیرفت.

وی اضافه کرد: با نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، خودرو به راحتی و بدون مانع وارد می‌شود زیرا با توجه به محدودیت‌های ارزی، بزرگترین مانع برای واردات خودرو تامین ارز موردنیاز است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: در صورتی که بتوان از ظرفیت ارز منشا خارجی برای واردات استفاده کرد، ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند از ارز خود برای واردات استفاده کنند که این اتفاق می‌تواند تاثیر مهمی در بازار خودرو داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد هفته آینده آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تصویب شود؛ مردم منتظر خبرهای خوبی در این حوزه باشند.

با توجه به حواشی پیش آمده پیرامون حذف سامانه یکپارچه خودروها و ملغی شدن مرحله سوم که با تکذیب معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت و شورای رقابت خاتمه یافت، مدیر روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد که طی چند روز آینده اطلاعیه برای عرضه در قالب مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها منتشر خواهد شد.

سپهر دادجوی توکلی ضمن تاکید بر اینکه هر تغییر در مورد نحوه عرضه خودروها منوط به تصمیم و تصویب شورای رقابت است، اظهار کرد: هرگونه تغییر در نحوه عرضه خودروها بایستی مصوبه شورای رقابت را داشته باشد؛ بنابراین بدون مصوبه شورای رقابت امکان تغییر در نحوه عرضه خودرو وجود ندارد و سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده است.

مدیر روابط شورای رقابت خاطر نشان کرد: عرضه خودرو مانند قبل در بستر سامانه فروش یکپارچه ادامه خواهد داشت؛ عرضه خودرو همچنان به شیوه قبلی است و سامانه یکپارچه عرضه خودرو به‌ کار خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌ها براین بود تا اوایل هفته گذشته، عرضه مرحله سوم خودروها از طریق سامانه یکپارچه صورت پذیرد اما در پی جلساتی که برگزار شده است، احتمالا طی چند روز آینده اطلاعیه مربوط به عرضه دور سوم در سامانه یکپارچه بارگذاری و منتشر خواهد شد و طی هفته‌های پیش‌رو مرحله سوم اجرایی می‌شود.

در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب و از برنامه‌ریزی برای توازن‌بخشی به عرضه و تقاضا در تولید و بازار خودرو خبر داده است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید