فوری/خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری | افزایش دوباره حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری از این ماه

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در سایت مکتوب نامه بخوانید.


حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی منتظر هستند که در برنامه هفتم برای آنها تصمیم گیری شود. در حال حاضر این افراد با مشکلات معیشتی روبرو هستند.
محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 180 آیین نامه داخلی درباره نحوه بررسی لایحه برنامه توسعه گفت: دو موضوع مهم درباره سیاست های ارزی و جدول بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که کار ارزشمندی بود و مقرر شد این موضوعات با حضور نماینده دولت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بازنشستگان ادامه داد: قرار بود در متن کمیسیون، پیشنهادی ارائه شود، اما حکمی نیامده است، بنابراین پیشنهاد می کنم این موضوع را نیز مانند سایر موضوعات مهمی که به کمیسیون ارجاع شده، به کمیسیون ارجاع دهید.

وی اضافه کرد: بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی منتظر هستند که در برنامه هفتم برای آنها تصمیم گیری شود. در حال حاضر این افراد با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق به این موضوع به صورت جامع و کامل اشاره نشده است، پیشنهاد داد پیش از رسیدن به سرفصل مربوطه این موضوع مجدد در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گیرد و با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق و حتی رئیس مجلس بررسی شود.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: ما در الحاق 19 و 20 این موضوع را ارجاع دادیم و این موضوع برای بازنشستگان وجود دارد، اما از آنجا که قرار بود این موضوع درجلسه ای بین دولت و کمیسیون بررسی شود، به تاخیر افتاده است. همچنین ما بحثی داریم درباره بازنشستگانی که در دهک های 1 تا 5 حضور دارند.

وی اضافه کرد: دو تا سه موضوع مهم است که مجلس و دولت باید با هم روی آنها اتفاق نظر پیدا کنند.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم علی آباد در مجلس بر توجه به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم تأکید کرد.
رحمت اله نوروزی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول (52) و (53) قانون اساسی گفت: همه نگاه‌ها به سمت برنامه هفتم توسعه است چرا که برنامه ششم صرفاً تا 30 درصد اجرایی شد بنابراین باید در 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی گامی در راستای توسعه کشور برداشته شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس با تأکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، افزود: 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برنج برنجکاران در 3 استان شمالی هنوز به آنها پرداخت نشده است که باید وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه اقدام عاجل داشته باشد.

عضو هیات رییسه مجلس، با بیان اینکه عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، انگیزه فعالیت در شاغلان را نیز از بین می‌برد با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی در اسارت دولت هستند افزود: آزادسازی این صندوق‌ها نیاز به همسان‌سازی را نیز رفع می‌کند.
محمد رشیدی
محمد رشیدی ، در مورد تعلل دولت در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و عدم توجه به این مهم در برنامه هفتم توسعه، گفت: همسان‌سازی از جمله مطالباتی بود که از ابتدای فعالیت این دوره از مجلس مطرح شد ضمن‌اینکه از احکام برنامه ششم توسعه بود اما نه دولت قبل و نه این دولت آن را به طور کامل اجرا نکردند به این دلیل که گفتند بار مالی سنگینی به همراه دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در بازنشستگان توقعی ایجاد کردیم که نتوانستیم به آن پاسخ دهیم لذا باعث نارضایتی آنها شد و این در حالی است که بازنشستگان یک طیف گسترده باتجربه، اندیشمند و توانمندی هستند که سال‌ها در کشور به ارائه خدمت پرداختند و اغلب فعالیتشان در دوره‌ای بوده است که همزمان با دوره دفاع مقدس بود و در سخت‌ترین شرایط به کشور خدمت کردند.

وی تصریح کرد: عدم توجه به همسان‌سازی حقوق باعث شده است که بازنشستگان احساس کنند کشور آنها را پس زده است و نیازی به آنها ندارد اما اینطور نیست. همچنین این وضعیت می‌تواند انگیزه کارکنان امروز را نیز کاهش دهد چرا که معتقدند روزی به وضعیت بازنشستگان کنونی دچار خواهند شد.

رشیدی با بیان اینکه ما باید برای تحقق این مطالبه به حق بازنشستگان تدبیری اساسی بیندیشیم، خاطرنشان کرد: راهکار مطلوب این است که باید صندوق‌های بازنشستگی را آزاد کنیم تا شاید با این اقدام اتفاقی بهتر از همسان‌سازی نیز برای بازنشستگان بیفتد چرا که هم‌اکنون صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری تقریبا در اسارت دولت هستند و هر زمان دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود از منابع آنها به عنوان استقراض تامین می‌کند که هر سال هم سنگین‌تر می‌شود و بازپرداخت وامی که گرفته است به کُندی و سختی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان معتقدند صندوق و سرمایه دارند اما هیچ بهره‌ای از آن نمی‌برند، افزود: سازمان تامین اجتماعی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا را دارد و صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت‌های زیرمجموعه‌ای که دارد چه سودی برای بازنشستگان دارند؟ آن هم در شرایطی که اغلب این شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به دلیل زیان‌ده بودن این شرکت‌ها، یادآور شد: افرادی با رابطه یا با نگاه سیاسی و تشکیلاتی وارد هیات مدیره این شرکت‌ها می‌شوند که فاقد تخصص لازم هستند و حقوق‌های نجومی نیز دریافت می‌کنند که این اقدام باری بر بازنشستگان تحمیل می‌کند، از سوی دیگر دولت هم از این صندوق‌ها وام می‌گیرد و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا جاییکه صندوق‌های بازنشستگی به مرز ورشکستگی رسیده‌اند و در مجموع باعث شده است بازنشستگان در شرایط سختی قرار گیرند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما اگر بتوانیم صندوق‌های بازنشستگی را احیاء کنیم و شرکت‌های زیرمجموعه آنها را به سود‌دهی برسانیم یا واگذار کنیم و اجازه دهیم بازنشستگان برای آنها تصمیم بگیرند، نیازی به همسان‌سازی وجود نخواهد داشت.

  • پول ندارم کاپشن برا بچه هام بگیرم خجالت برا شما .درد دل بازنشسته لشکری

  • سلام علت تاخیر در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از طرف دولت و مجلس چیست مگر قرار نبود درنیمه دوم سال اجرایی شود

  • باززنشسته لشکری

    بنده معلول خدمتی هستم دارای دوهمسر و۴فرزند الان سوم ماه هست من ۱۵۰ هزارتومان دارم بازنشسته نیروهای مسلح باید برم مدرسه پسرم بگم چرا لباس ورزشی براش نخریدم دوروزه دارم فکر میکنم چه بگم داخل مدرسه آبروی سازمانم نره

  • باسلام
    وقتی حقوق ۳تومن بود،همه چی میشد.طلا،گردش،مهمانی،خیراتوووووو
    اماحالا
    شمابگو۲۰میلیون؟😭😰
    هیچ

  • معصومی

    هرجا میریم کار با درآمد مکفی و مناسب برای فرد مسن نیست.حداقل مستمری ها را زیادتر کنید.

  • باسلام توروخدا به بازنشستگان ناجا کمک کنید وحقوق شان رااضافه کنید بنده مستاجرم ودخترم دانشجو می باشد ۷۴۰روز هم درجبهه های جنگ بودم

  • سلام دوستان الان خیلی از شاغلین نگاه آنان به بازنشستگان است اگر خوب و قانون مند باشید شاغلین با انگیزه و امیدوارانه فعالیت می کنند والا به نتایج آن هم فکر خواهید کرد

  • ناشناس

    پیخوام سرمایه گذاری کنم پول ندارم میخوام زندگی بی دغدغه داشته باشم ولی پول ندارم شما بگید چیکار کنم

  • ظفر فرهمند

    من با مدرک دکترا ‌ ‌وبا۳۲ سال سابقه و۶ ماه حضور در جنگ فقط ۱۰ میلیون حقوق میگیرم ۵نفر هم عائله دارم

  • داریوش

    لطفا همسان سازی بازنشستگان کشوری رو اجرایی کنین ،باسپاس

  • ناشناس

    به باز نشسته های لشگری کشوری که خوب میرسن

    • سلام چقده آدم باید تنگ نظر و حسود باشه همینه همیشه به روزی خودتان راضی نیستید به هرکس اندازه سواد و خدمتش و کاراییش تو خدمت حقوق بدید به یه آبدارچی اندازه آبدارچی به یه لیسانسه اندازه خودش مملکت ما بدیش اینه که یه کارگر اندازه دکتر مهندس حقوق میخواد چرا باید بگی مگه حقوق اونا کمه یا زیاده مگه تو حقوق میدی خجالت بکش .روزی رو از خدا بخواه بیچاره

      • ناشناس

        کشور ما اسلامی هست و مولای ما حضرت علی ع همه باید مساوی از بیت المال استفاده کنند .بله نفر دکتر هست و غیر ه اجرشون خدا بده که خدمت کردن اما یک رفتگر هم شب و روز جارو زده تا شهر شما تمیز بماند این هم قابل احترام

  • ناشناس

    پس بازنشتگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران چی واقعا حقوق کمه و زندگی به سختی میگذره

  • سلام قبل از سال گفتید ثبت‌نام کنید کسانی که بچه شان ازدواج کرده ما انجام دادیم هشت ما گذشت خبری نشد هفت ماه قبل گفتید برای وام ضروری ۳۰ میلیونی ثبت نام کنید ثبت‌نام کردیم خبری نشد فقط مردم رو سر کار میگذارید

  • ذبیح الله

    دوستان که تا کنون بازنشست نشدن تا میتونن از موقعیت شغلی خودشان استفاده کنند که در زمان بازنشستگی از گرسنگی نمیرند

  • ابرا هیم کرمیان

    سلام علیکم انشالله که این ماهی انجام شود افزایش حقوق بازنشستگان عزیز یا خدا

  • باسلام ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان محترم چندین سال است که حرف از همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است بتمن هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته ماه گذشته حقوق کارکنان شاغل لشکری را افزایش دادند خدا را شکر ما بخیل نیستیم اما مگر سفره شاغل با بازنشسته فرق دارد که توجه ای به بازنشستگان نکردن به داد ما هم برسید

  • احسنت به اقای کوچی وابراهیمی که به فکر بازنشسته ها هستند

  • حقوق لشکری ها قرار بوداز مهر۴۰۲ دوبرابربشه چی شد

  • سلام همه در این زمینه قشنگ و درست سخن می‌گویند از آنها سپاسگزارم اما در عمل و نتیجه هیچ اتفاقی نمی افتد بهتر بگویم نتیجه صفر و نهایتا سر کار گذاشتن مسن‌تر های جامعه خدا خیرتان بدهد ادامه دهید ببینیم به کجا می‌رسد. این نیز بگذرد

  • ناشناس

    باسلام باتوجه ‌‌‌وضعیت گرانی همسان سازی حقوق بازنشستگان باید از اول مهرماه اعمال شود

  • انشاا۰۰۰ دولت سیزدهم جناب اقای رئیسی و مجلس محترم در نیمه دوم سالجاری همسان سازی حقوقها را اجرایی کنند چون بازنشستگان امروز همان ایثارگران دیروز هستند

  • خدا پدر آنهایی بیامرزه که به فکر بازنشستگان لشکری هستند . لطفاً به داد بازنشستگان لشکری برسید.

  • سلام ممنون میشیم که به فکر جانبازان لشکری باز نشسته هم باشید

  • ناشناست

    ترا بخدا یک فکری بحال ما بازنشستگان بکنید فقط میگویند ولی عملی نمیکنندماسخت زندگی میکنیم

  • یه بنده درد کشیده از تورم وگرانی

    بنده وظیفه بگیر کار افتاده با ۴۱سال سن مجردم و نمی توانم با این حقوق ازدواج کنم شما را بخدا فکری کنید

  • بلاخره یکی هم درباره حقوق بازنشستگان حرف زد .کلا فراموش شدیم وحقوق ناچیز ما خواب عمیق

  • ناشناس

    با سلام.انشالله حقوق مستمری لشکری و….همسان سازی بشه.خیلی در مضیغه هستیم

  • باسلام من دراولین روزمهر۵۸ مدیریت یک دبستان دونوبته با۹۸۰ نفردانش اموزوحدود ۵۰ نفرپرسنل پدون بخشنامه ودستورالعمل مشخص رافقط بادرایت شروع که بسیارسختی کشیدم وحالابا دخترعقدکرده وام ازدواج وام صندوق بازنشستگی وکرایه منزل باقیمانده حقوقم نزدیک ۴ ملیون است باتورم ؛عروس ودامادونوه وبیماری قلبی تنفسی میدانیدچه روزگاری را میگذرانم کمی توجه؟!!

  • خداوردی

    احسنت به آقایان، پور ابراهیمی، رشیدی،نوروزی، واقعا زحمت کشیدند که از حق بازنشستگان لشگر ی وکشوری دفاع کردند، با توجه به اینکه این عزیزان نماینده شهرمن نیستند، و نماینده محترم شهرمن نه نطقی داشت نه اظهار نظری داشتند، ما بازنشستگان لشگری وکشوری مجلس را واقعا خانه ملت میدانیم، التماس دعا

  • اکبرپور

    خواهشا همسان‌سازی را اجرا کنید زندگی نمی چرخه

    • ناشناس

      واقعا زندگی سخت شده بااین همه حجم تورم و اقتصاد به گل نشسته،ما مستمر بگیر لشگری به وسط ماه نمی‌رسه این حقوق
      وچرا چند نوبت حقوق اول سال با افزایش حقوق میاد و بعد به علت نامعلوم حدود ۶۰۰ هزار تومان کم میشه ..آخه چرااا
      حتما با افزایش حقوق دوباره اون پولو میدن😏

  • همان که بنده گفتم
    آزاد کردن صندوقها و یا گرفتن تمام آن

  • قاسم عسگری

    شما را بخدا سابقه بیمه قبل از انقلابم راپیداکنید پیش زن و بچه هام خجالت میکشم 8سال سابقه ام گم شده

  • پس بازنشستگان تامین اجتماعی چی ? یه فکریم بحال آنها بکنید خدا عمرتان بدهد

  • درود بر برادر عزیز دکتر محمد رشیدی که حرف دل مارا زده امیدواریم دیگر نمایندگان این عقیده و نظر را داشته باشد که شاید دقدقه ما حل شود چون وقتی به اینجا میرسی خرجت ۳ برابر و دخالت نصف میشه.

  • ناشناس

    به بازنشسته های سال ۸۱ هم اضافه میشه؟

  • ناشناس

    باسلام تورا خدا معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کنید چند ساله احکام زده شده ؟؟؟

  • علی میرزا طاوس نژاد

    از اینکه مرتب حقوقارو افزایش میدین دستتان درد نکنه واقعا زحمت میکشین مخصوصا آقای ترکی احسنت بر شما احسنت

  • حمید کنعانیان

    سلام انشاءالله که‌ همسان‌سازی عملی بشه آمين يارب العالمين

  • ناشناس

    من گرفتم بحساب واریز شد

  • باسلام احترام خوب

  • عبدالامیر ناصریان

    باسلام انشاءالله خیره

  • افرین بر این نماینده که حرف دل بازنشستگان وشاغلان رامتین بیان کرد ماشاغلان وبازنشستگان عضو یه خانواده هستیم قطعا روزی بازنشسته خواهیم وبه سرنوشت بازنشستگان امروز دچار خواهیم شد پس کار اساسی باید صورت بگیرد تادر زمان بازنشستگی هیچ دق قه فکری نداشته باشیم

  • مستاجر

    امیدوارم‌ عملی‌ بشه‌ واقعاحقوق‌ بازنشستگان‌ کمه‌ لشگری‌ کشوری‌ اجتماعی‌

  • با سلام از رئیس محترم صندوق بازنشستگی خواهش میکنیم مطالبات علوم پزشکی بهداشت درمان را دستور پرداخت بدهند البته نمیدونم چرا ما به فراموشی سپرده شدیم؟!

  • سلام شامل کمک معیشت بنیاد شهید میشود

    • علی اکبر شریف ف اسماءیل

      معیشت رزمندگان ۶ ماه بالا هم اضافه میشه

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید