آقایون اگر خواص این گیاه رو بدونید مصرفش برای یک روز را هم از دست نمیدین

پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای پیشگیری و درمان بزرگی پروستات ارائه داد.

کدخبر : 7518
سایت سرگرمی روز :

 پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای پیشگیری و درمان بزرگی پروستات ارائه داد.

علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با بیماری بزرگی پروستات اظهار داشت: این مسئله می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد، بنابراین در گام نخست همه افراد باید تحت معاینه پزشک قرار گیرند و سونوگرافی برای آنها انجام شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد افراد در ۸۰ سالگی گرفتار پروستات می‌شوند و برخی از عوامل سبب تشدید این بیماری و حتی زودتر مبتلا شدن به آن می‌شوند.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به  اینکه پروستات شبیه به اسفنج است و مواد زاید در بدن را می‌تواند به خود جذب کند، گفت:‌ زمانی که خلط پشت حلق وارد معده می‌شود می‌تواند مواد زاید از طریق آن وارد پروستات شود، و یا افراد گرفتار بیماری یبوست بیشتر درگیر بیماری پروستات می‌شوند، بنابراین توجه به درمان و رفع خلط پشت حلق و یبوست حائز اهمیت است.

یارقلی در یک برنامه تلویزیونی گفت: مصرف گیاه گزنه، تخم کتان، روغن تخم کدو، گوجه فرنگی، شاهدانه و کلم در درمان و پیشگیری از بزرگی پروستات حائز اهمیت است ولی باید توجه داشت برخی از بزرگی‌های پروستات بدخیم بوده و حتما باید رسیدگی بیشتر در این زمینه انجام شود.

 خواص گزنه برای دیابت

در گزنه حلقه‌ای پیچیده وجود دارد که موجب کاهش قند خون می‌شود. از گیاه گزنه در دارو‌های قند خون استفاده می‌کنند. با نوشیدن سه فنجان از دمنوش گزنه می‌توانید قندخون را کنترل کنید.

خواص گزنه برای رحم

دم کرده گزنه از بهترین‌ دارو‌های گیاهی برای درمان کیست تخمدان است. این گیاه دارویی موجب تنظیم قاعدگی و بهبود خون‌ریزی شده و جریان خون را به سمت رحم و لگن هدایت می‌کند. گرنه رحم را ضدعفونی می‌کند. گیاه گزنه با حذف سموم رحم مشکلاتی مانند ناباروری را به حداقل می‌رساند.

خواص گزنه برای پروستات

گزنه می‌تواند مانع بزرگ شدن پروستات شود و از این طریق مانع ایجاد سرطان پروستات شود. توجه داشته باشید که ریشه گزنه فقط می‌تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کند اما کارکردی در راستای کوچک کردن یا بازگرداندن پروستات به حالت قبل ندارد.

خواص گزنه برای ریزش مو

ویتامین B و منیزیم موجود در گزنه موجب تقویت مو می‌شود و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر ویتامین‌های موجود در گزنه ویتامین C است که باعث تنظیم چربی کف سر شده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند . جوشانده گزنه را دور از نور خورشید قرار دهید و آن را روی کف سر خود بریزید و یا جوشانده گزنه را با خاک رس ترکیب کنید و ترکیب حاصل را به موهای خود زده و پس از ده دقیقه آب‌کشی کنید.

خواص روغن گزنه

روغن گزنه از برگ‌های گیاه گزنه به دست می‌آید. روغن گزنه طبیعتی گرم و خشک دارد. روغن گزنه سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین های D، C ،E، K، A و B ، کلسیم، آهن، مس، منیزیم، کاروتن، تانن، فلاونوئیدها، کلروفیل، گلیکوزیدها، فیتون‌کش‌ها، اسیدهای آلی، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • خوزستان
    0

    حالا مگر بعداز مصرف ما میتونیم پروستاتمون رو ببینیم که نوشتی فقط برای پیشگیری است.

    • عبدالله
      2

      سونوگرافی و معاینه فیزیکی پزشک دقیقا حجم پروستات و وخیم بودن آن قابل تشخیص است

  • ناشناس
    0

    عالی

  • ارش
    0

    این خواص که فرمودی در کدام ازمایشگاه به اثبات رسیده؟؟؟؟!!

  • کامران
    1

    سلام خدا وکیلی این خبر را پیگیری کنید دو سال است که زمین نهضت ملی مسکن اشتهارد کرج تحویل داده اند ولی هنوز مجوز ساخت شهرداری اشتهارد نمی دهد می‌گویند تا هزینه بیمه تامین اجتماعی پرداخت نکنید اجازه ساختن نمیدم هزینه بیمه تامین اجتماعی ۱۶۰ میلیون تومان است ما قشر کارگر هستيم مستاجر و حقوق بخور و نمیر داریم