این میوه را می‌توان جایگزین قهوه کرد | با همان ویژگی ولی بدون ضرر

کاسه گل و دم میوه آن قی آور هستند و برا درمان سرفه‌ها و تنگی نفس کاربرد در مانی دارد.

کدخبر : 7806
سایت سرگرمی روز :

کاسه گل و دم میوه آن قی آور هستند و برا درمان سرفه‌ها و تنگی نفس کاربرد در مانی دارد.

دانه‌های سرخ شده (بوداده) خرمالو را می‌توان جایگزین قهوه کرد.

کاسه گل و دم میوه آن قی آور هستند و برای درمان سرفه‌ها و تنگی نفس کاربرد در مانی دارد.

در استعمال خارجی از خرمالو برای امراض پوستی به عنوان ضد میکروب می‌توان بکار برد

همچنین از خرمالو به عنوان حشره کش استفاده می‌کنند.

خرمالو با نام علمی L. Diospyrus Kak از تیره کلهو یا خرمندی می‌باشد

1. خواص خرمالو برای سرماخوردگی

از جمله خاصیت خرمالو این است که  حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی‌اکسیدان‌ها با مقابله با استرس اکسیداتیو، فرآیندی که توسط مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد آغاز می‌شود، از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را کند می‌کنند. استرس اکسیداتیو با بیماری های مزمن خاصی از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان و بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است. همچنین خواص خرمالو برای سرماخوردگی مربوط به تقویت سیستم ایمنی ناشی از وجود آنتی‌اکسیدان‌ها است.

خوشبختانه، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند خرمالو می‌تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. رژیم‌های غذایی سرشار از فلاونوئیدها، که آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که در غلظت‌های بالا در پوست و گوشت خرمالو یافت می‌شوند، با نرخ پایین‌تر بیماری‌های قلبی، زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و سرطان ریه مرتبط هستند.خرمالو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن است، رنگدانه‌ای که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن یافت می‌شود.

مطالعات رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن را با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و بیماری‌های متابولیک مرتبط دانسته‌اند.افرادی که رژیم غذایی بالایی از بتاکاروتن دریافت می‌کنند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند. بنابراین بیشترین ارتباط خواص خرمالو و دیابت مربوط به پیشگیری از این بیماری است.

برای مشاهده مراکز لاغری در تهران اگر در تهران زندگی میکنید به بهترین کلینیک لاغری در تهران مراجعه نمایید

2. فواید خرمالو برای سلامتی قلب

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر منفی می‌گذارد. خوشبختانه، بسیاری از انواع بیماری‌های قلبی را می‌توان با کاهش عوامل خطر، مانند رژیم غذایی ناسالم، پیشگیری کرد. ترکیب قدرتمند مواد مغذی موجود در خرمالو آن را به انتخابی عالی برای تقویت سلامت قلب تبدیل می‌کند.خرمالو حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی از جمله کوئرستین و کامفرول است. در چندین مطالعه مصرف رژیم غذایی سرشار از فلاونوئید با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

به‌عنوان مثال، افرادی که بیشترین مصرف فلاونوئیدها را داشتند، ۱۸ درصد کمتر به دلیل مشکلات مربوط به قلب، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را دریافت می‌کردند، داشتند. رژیم‌های غذایی سرشار از غذاهای غنی از فلاونوئید می‌توانند با کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد یا LDL و کاهش التهاب از سلامت قلب حمایت کنند.علاوه‌بر این، تانن‌هایی که به خرمالوی نارس تلخی دهان می‌دهند، ممکن است فشار خون را کاهش دهند. بسیاری از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که اسید تانیک و اسید گالیک، هر دو در خرمالو یافت می‌شوند، در کاهش فشار خون بالا، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی است، موثر هستند.

3. خواص خرمالو برای کاهش التهاب

شرایطی مانند بیماری قلبی، آرتریت، دیابت، سرطان و چاقی همگی با التهاب مزمن مرتبط هستند. خوشبختانه، انتخاب غذاهایی که دارای ترکیبات ضد التهابی بالایی هستند، می‌تواند به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری کمک کند. خرمالو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است. در واقع، یک خرمالو حاوی ۲۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده است.ویتامین C به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و با التهاب در بدن مبارزه می‌کند. ویتامین C با اهدای الکترون به این مولکول‌های ناپایدار آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، در نتیجه آنها را خنثی می‌کند و از ایجاد آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند.

پروتئین واکنشی C و اینترلوکین ۶ موادی هستند که بدن در واکنش به التهاب تولید می‌کند. مصرف مکمل با ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دو بار در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح پروتئین واکنشی C و اینترلوکین ۶ می‌شود.به‌علاوه، مطالعات بزرگ، مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی را با کاهش خطر بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و دیابت مرتبط دانسته‌اند. خرمالو همچنین حاوی کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و ویتامین E است که همگی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که با التهاب در بدن مبارزه می‌کنند.

4. منبع عالی آنتی اکسیدان های قوی

خرمالو حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.آنتی‌اکسیدان‌ها با مقابله با استرس اکسیداتیو، فرایندی که توسط مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد آغاز می‌شود، از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را کند می‌کنند.استرس اکسیداتیو با بیماری های مزمن خاصی از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان و بیماری های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است.خوشبختانه، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند خرمالو می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد.

رژیم‌های غذایی سرشار از فلاونوئیدها، که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که در غلظت‌های بالا در پوست و گوشت خرمالو یافت می‌شوند، با نرخ پایین‌تر بیماری قلبی، زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و سرطان ریه مرتبط هستند.خرمالو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن است، رنگدانه ای که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن یافت می شود.مطالعات رژیم های غذایی سرشار از بتاکاروتن را با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ و بیماری متابولیک مرتبط دانسته اند.علاوه بر این، افرادی که رژیم غذایی بالایی از بتاکاروتن دریافت می کنند، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: