این سه خوراکی سلامت استخوان های شما را تضمین می کند

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و استئوپروز وزارت بهداشت، در هفته پوکی استخوان بر ضرورت آموزش های هدفمند و افزایش آگاهی مردم تاکید کرد و خواستار مصرف لبنیات، کلسیم و ویتامین D شد.

کدخبر : 7852
سایت سرگرمی روز :

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و استئوپروز وزارت بهداشت، در هفته پوکی استخوان بر ضرورت آموزش های هدفمند و افزایش آگاهی مردم تاکید کرد و خواستار مصرف لبنیات، کلسیم و ویتامین D شد.

دکتر فاطمه حاجی ولی زاده، رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و اسکلتی و استئوپروز وزارت بهداشت، با اشاره به کمپین هفته پوکی استخوان گفت: پوکی استخوان یک بیماری خاموش با عوارض بسیار خطرناک است که مشکلات زیادی را برای افراد، خصوصا در سنین سالمندی ایجاد می کند. با توجه به این که 28 اکتبر روز جهانی پوکی استخوان نام گذاری شده است، وزارت بهداشت با همکاری و هماهنگی مرکز تحقیقات استئوپروز به عنوان یکی از شرکای اصلی، پویش ملی و همگانی پوکی استخوان را در سراسر ایران برگزار می کند.

وی از همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در اجرای این پویش خبر داد و گفت: هدف از این پویش، آگاه سازی مردم در مورد بیماری، علل و علامت خطر آن است و اینکه چه زمانی افراد برای تشخیص زود هنگام بیماری می توانند مراجعه کنند و بعد از این مرحله چه کارهایی را باید انجام دهند تا اگاهیشان نسبت به درمان بیماریشان افزایش پیدا کند. بر این اساس اموزش های بسیار زیاد و هدفمندی را در کل کشور اجرا می کنیم.

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و استئوپروز وزارت بهداشت، یادآور شد: آموزش های لازم را از طریق مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در روستاها به صورت حضوری به افراد بالای 55 سال می دهیم و پوش و گزارش های خبری از طریقه مدیا برای اگاهی مردم انجام می شود.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حاجی ولی زاده، ضمن توصیه به مردم برای توجه به این بیماری گفت: در دوسال گذشته به دلیل کرونا مجبور شدیم از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کنیم اما امسال هم از ظرفیت فضای مجازی و هم آموزش های حضوری در قسمت های مختلف استفاده می کنیم تا انشاالله مردم را نسبت به این موضوع حساس تر کنیم.

وی با بیان اینکه "شعار امسال این است که برای سلامتی استخوان های خود قدم بردارید و عواملی را که می توانید تحت کنترل خود بگیرید" افزود: بر این اساس مصرف لبنیات، کلسیم و ویتامین D و تحرک و فعالیت بدنی مناسب و عدم مصرف سیگار و الکل بسیار توصیه می شود تا دچار این بیماری نشوند و استخوان های سالم داشته بشوند و اگر دچار بیماری شدند باید آن را کنترل کنند تا دچار بیماری و شکستگی نشوند که بسیار خطرناک است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • فوزیه فیضی
    2

    باسلام اولا تشکرررر
    دومااا الانه ک ویتامینها متاسفانه باید آزاد وگران خرید
    لااقل بهداشت از مردم آزمایشی ک پوکی آستخوان را نشان میدهد بگیرد وبعد رایگان ب افراد بدهد تشکر
    این بهترین راه است اگگگگرررر انجام بشه

  • ناشناس
    2

    نه

  • نری
    0

    عالی بودن

  • سورنا
    1

    شما ویتامین و کلسیم (شیر ،ماست ،پنیر ،دوغ ،کشک )به مردم بدین تو این گرونی تا مردم استفاده کنن پوکی استخوانم نمیگیرن

  • ناشناس
    0

    لطفا از خانمها تراکم استخوان رایگان بگیرید و داروهای رو هم دولت در اختیارشون بزاره اگر دلتون برای ما میسوزه

  • ناشناس
    0

    سلام لا اقل میگف از کدام غذاها بیشتر استفاده کرده شود.

    • ناشناس
      0

      غذای پتاسیم دار

  • ناشناس
    0

    لبنیات رایگان دراختیارمردم قراربگیرد

  • ناشناس
    0

    سلام، من ۳۹سالمه که چند وقت پیش از درد زانو به دکتر مراجعه کردم،که تراکم استخوان گرفتم تمام استخوان هام پوک شده،دو دوره هست که هر بار بالای یک میلیون هزینه دارو می کنم،در ماه هم دوسه میلیون هزینه خوراکی که حاوی کلسیم و ویتامین دی داره می کنم،بقیه اعضا خانواده نمی خوان زندگی کنن،درآمد شوهرم فقط هزینه منه،فقط میدونن نسخه بپیچن،آخه با کدوم درآمد

  • ناشناس
    2

    اگه با این اوضاع تورم اقتصادی و حقوق ناچیز پیش بریم چند سایل آینده نتیجه سلامت اکثر مردم بخصوص خانم ها و بچه ها در خطر پوکی استخوان خواهیم بود من به شخصه خودم نمی تونم هر هفته یک شیر بیشتر بگیرم چون واقعا آخر ماه حقوق کم میارم با حقوق بازنشستگی دوتا جوان داشتن سرسام آور بجای آزمایش تراکم استخوان رایگان قیمت لبنیات کم کنید تا مردم قدرت خرید داشته باشن

  • ناشناس
    0

    توان گرونی نون رو اغلب بزور مردم سرسفره شون میارن ،اونایی که مشکل دارن قدرت خریدم ندارن ،اونا هم که قدرت خرید دارن فک نکنم مشکل داشته باشن ،اما متشکرم اطلاع رسانیتون خوب بود.

  • ناشناس
    0

    هیچوقت بااین همه گرونی سرسام‌آور نمیشه حریف خرج زندگی شد میوه توی میدان میوه ارزون میخرن نامردا تو مغازه قیمت خون باباشون میدن مخصوص لیموشیرین وبه بدجور گرونه