فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ 29 مهرماه | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

فال حافظ روز خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 7992
سایت سرگرمی روز :

فال حافظ یکی از روش‌های پیشگویی در فرهنگ ایرانی است که بسیاری از مردم ایران به آن اعتقاد دارند. این روش برپایه گفته‌های مختلف شاعر بزرگ ایرانی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی است. برای انجام فال حافظ، ابتدا باید یک شعر از دیوان حافظ را با دقت و تمرکز خوانده و سپس به صورت تصادفی یکی از بخش‌های کوتاه شعر را انتخاب کنید. سپس این بخش را در نظر بگیرید و با توجه به علائم و نشانه‌های موجود در زبان شعر، سعی کنید به یک پیش‌بینی یا تعبیر برسید. از جمله علائم و نشانه‌هایی که معمولاً در فال حافظ مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به آوای حرف‌ها، تکرار کلمات، وزن شعر و همچنین اشارات به موضوعات مختلفی مانند عشق، دوستی، جهان‌بینی و غیره اشاره کرد. اگرچه فال حافظ یک روش پیشگویی سنتی است، اما برای بسیاری از مردم ایران هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره دارد و به عنوان یک راهنمایی در برخی امور مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 فال حافظ روزانه متولدین فروردین

غزل شماره ۲ حافظ

صلاح کار کجا و من خراب کجا

ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا

دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس

کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

...

فروردین ماهی عزیز... دلی پاک داری و همواره نیت‌های تو خیرخواهانه هستند. افراد ریاکاری هستند که با سنگ‌اندازی مانع حرکت تو می‌شوند. از دو رنگی و ریاکاری اطرافیانت رنج می‌بری و در این فکر هستی که چگونه با افراد دورو و نیرنگ‌باز اطرافت رفتار کنی. درمان این افراد فقط به دست خدا ممکن است، پس به جای غصه خوردن سعی کن در انتخاب دوستان و همنشینان تجدید نظر کنی. صبر و بردباری کلید حل تمامی مشکلات است، می‌توانی با کمی تفکر و اندیشه کارهای خود را به خوبی پیش ببری. ناامیدی را از خود دور کن و به لطف خداوند بزرگ امیدوار باش. هرچند از دوری یار (یا مقصود خویش) بی‌خواب و بی‌قرار هستی ولی برای رسیدن به اهداف خود تقوی پیشه کن که روز وصال بسیار نزدیک است.

 فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۲۴ حافظ

مطلب طاعت و پیمان و صلاح از من مست

که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق

چارتکبیر زدم یک سره بر هر چه که هست

...

اردیبهشت ماهی عزیز... در این زمان صلاح این است به عهدی که بسته‌ای، پایبند بوده و حتی اگر پشیمان هم شده‌ای خود را به تقدیر بسپاری. در زندگی امیدوار باش. رحمت و برکت خداوند شامل حال تو خواهد شد و غرق در نعمت می‌شوی ولی بسیار مراقب باش که غرور و تکبر بی‌جا باعث از دست رفتن چیزهایی که بدست آورده‌ای نشود.    

 فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۲۷ حافظ

در دیر مغان آمد یارم قدحی در دست

مست از می و میخواران از نرگس مستش مست

در نعل سمند او شکل مه نو پیدا

وز قد بلند او بالای صنوبر پست

...

خرداد ماهی عزیز... آرزوهای دست نیافتنی در سر داری؛ از این آرزوهای محالهیچگاه در زندگی‌ات دلسرد و ناامید نشو. راه رسیدن به مقصود بسیار سخت است ولی با ناامید شدن، کاری از پیش نخواهی برد؛ پس با توکل به خدای بزرگ به حرکتت ادامه بده. تجربه دیگران مانند منبع عظیمی است که می‌توانی در ادامه مسیر از آن استفاده کنی. مطمئن باش با اندکی صبر مشکلات حل می‌شوند و تو به خواسته دل خودت می‌رسی.    

 فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۶۱ حافظ

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست

بیار نفحه‌ای از گیسوی معنبر دوست

به جان او که به شکرانه جان برافشانم

اگر به سوی من آری پیامی از بر دوست

...

تیر ماهی عزیز... انتظار خبری را می‌کشی که برای تو حیاتی است. باید برای رسیدن این خبر انتظار زیاد بکشی. ناامیدی و یاس را از وجودت پاک کن. اضطراب زیادی داری، بر خدا توکل کن تا کمی آرامش بگیری. ناامید نشو و به کسی یا چیزی شک نکن. حسرت رسیدن این خبر نباید توانت را برای انجام دیگر کارها کاهش دهد. بالاخره روزی پیک خوش‌خبر با نسیمی خوشبو از دیار دوست می‌آید.    

 فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۱۰۶ حافظ

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست

به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

...

مرداد ماهی عزیز... چرا این همه نعمت و سلامتی را که خداوند به تو عطا فرموده است شکرگزاری نمی‌کنی؟ ظاهری خشن داری ولی در دلت چیزی جز مهربانی و عطوفت وجود ندارد. رقیب و حریفی در زندگی نداری؛ حال روحی اطرافیانت با حرف‌های خوب تو و مشاهده سلامتی‌ات بهبود می‌یابد؛ پس عزیزانت را دریاب. از طعنه و سخن تیز دیگران هراسی نداشته باش. حاجت تو به زودی برآورده خواهد شد.    

 فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۱۲۴ حافظ

آن که از سنبل او غالیه تابی دارد

باز با دلشدگان ناز و عتابی دارد

از سر کشته خود می‌گذری همچون باد

چه توان کرد که عمر است و شتابی دارد

...

شهریور ماهی عزیز... چرا در انجام کارهایت وسواس داری و تردید و دودلی را به دلت راه می‌دهی؟ عمر در حال گذر است و زمان را نمی‌توان متوقف کرد. غر زدن به دیگران گره‌ای از مشکلاتت باز نخواهد کرد. در زندگی همیشه گذشت داشته باش چراکه عفو از طرف بزرگان است. همراه هر خوشی و آسایش، رنج و حسرت نیز هست. اگر عاشقی، صادق باش و دورویی را از خود دور کن. هرچه سریع‌تر کاری را که می‌خواهی آغاز کن.    

 فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۲۵۲ حافظ

گر بود عمر به میخانه رسم بار دگر

بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر

خرم آن روز که با دیده گریان بروم

تا زنم آب در میکده یک بار دگر

...

مهر ماهی عزیز... تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقصودت انجام داده‌ای ولی به نتیجه‌ای که می‌خواستی نرسیده‌ای. غم و اندوه حاصلی ندارد. بهتر آن است که راه‌های دیگر را امتحان کنی. اراده داشته باش و ناامیدی را رها کن. اطراف تو از انسان‌های بی‌هنر و بی‌معرفت پر شده است و از دست آنها زجر می‌کشی. همین که دوست و دشمن را بشناسی سود کرده‌ای، با هرکسی راز خود را در میان مگذار چون آنها رازنگهدار تو نیستند و آن را نزد همگان فاش می‌کنند. فقط تو نیستی که دچار بلا و سختی می‌شوی، همه انسان‌ها مراحلی از دشواری را در زندگی می‌گذرانند، صبور و شکیبا باش و از خداوند کمک بخواه.    

 فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۲۸۳ حافظ

سحر ز هاتف غیبم رسید مژده به گوش

که دور شاه شجاع است می دلیر بنوش

شد آن که اهل نظر بر کناره می‌رفتند

هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

...

آبان ماهی عزیز... دوران سختی سپری شده و اکنون زمان آن است که با آرامش بیشتر به امور زندگی‌ات بپردازی. برای به‌دست آوردن مقصودت بی‌پروا و نترس باش. ریا و دورویی را از خود دور کن که بدون صداقت و خلوص به نتیجه‌ای نخواهی رسید. در کاری که قدم گذاشته‌ای شک و تردید جایز نیست. ناامید مباش چرا که در نهایت به مراد دل خود می‌رسی. اگر به دنبال نجات و کامیابی در زندگی هستی میانه‌رو باش، از طرفی از روی ریا عبادت مکن و از سوی دیگر به گناه کردن و نافرمانی خدا مفتخر مباش. هر کاری از دست کسی ساخته است، در کارهایی که به تو مربوط نیست دخالت مکن.    

 فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۳۵ حافظ

در خرابات مغان گر گذر افتد بازم

حاصل خرقه و سجاده روان دربازم

حلقه توبه گر امروز چو زهاد زنم

خازن میکده فردا نکند در بازم

...

آذر ماهی عزیز... از این که نمی‌توانی محرم راز و دوستی صمیمی برای گفتن دلتنگی‌هایت پیدا کنی بسیار غمگین و ناراحت هستی. خودخوری و افسردگی را رها کن و به خود ایمان بیاور. راه نجات، شناخت توانایی‌های خود است. به هدفت ایمان داشته باش تا به مقصود برسی.    

 فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۳۳۸ حافظ

من دوستدار روی خوش و موی دلکشم

مدهوش چشم مست و می صاف بی‌غشم

گفتی ز سر عهد ازل یک سخن بگو

آن گه بگویمت که دو پیمانه درکشم

...

دی ماهی عزیز... زمان مثل برق و باد در گذر است. فکر نکن که همیشه جوان می‌مانی. از آینده بی‌خبر مانده‌ای و فقط به خوشگذرانی و عیش می‌پردازی. می‌گویی بهشت همین‌جاست ولی اسیر هوای نفس شده‌ای؛ نمی‌خواهی قبول کنی که جهنمی هم وجود دارد. اگر به همین منوال ادامه دهی اضطراب و نگرانی دامنت را می‌گیرد. حس زیبایی‌دوستی و این همه علاقه‌ای که به شهر و دیارت داری، قابل تحسین است. سعی کن قابلیت‌ها و توانایی‌هایت را به دیگران نشان دهی تا به افکار زیبای تو پی ببرند.    

 فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۳۶۱ حافظ

آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

خاک می‌بوسم و عذر قدمش می‌خواهم

من نه آنم که ز جور تو بنالم حاشا

بنده معتقد و چاکر دولتخواهم

...

بهمن ماهی عزیز... انسانی شکیبا و مردم‌دار هستی، در زندگی بسیار از خودگذشتگی کرده‌ای، هرچند که خیلی‌ها به تو جفا کرده و جواب خوبی تو را با بدی داده‌اند اما باز هم به درستی خط مشی زندگی‌ات پایبند و معتقد هستی. خوبی‌ها و حسن‌های تو زبانزد مردم است. با این حال نگران آینده هستی، اضطراب و نگرانی را از خود دور کن زیرا نگرانی تو بی‌مورد است، با تلاش به مال و ثروت زیادی می‌رسی اما فراموش مکن از یاد خدا غافل نشوی و به خاطر ذره‌ذره چیزهایی که خدا به تو داده، شاکر نعمات پروردگار باش. به رویه سابق ادامه بده، آه مکش و افسوس مخور که بهترین‌ها در انتظار توست.    

 فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۳۸۷ حافظ

شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان

که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان

مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت

گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان

...

اسفند ماهی عزیز... شخصی ارجمند و صاحب‌مقام به تو روی آورده تا در حقت لطف و مهربانی به‌جای آورد و این به‌خاطر خوش‌کلام بودن و صفای درون توست اما بهتر است چشمداشت‌های مادی را کنار بگذاری و به هرآنچه در زندگی جمع کرده‌ای قناعت کنی. مهرورزی و دوست داشتن در دنیا از همه‌چیز ارزشمندتر است؛ عزت نفس و آبروی خود را فدای آرزوهای خام و ناپخته مکن. دوستان و اطرافیان خودت را بهتر بشناس تا با پیمان‌شکنی آنها دچار دردسر نشوی. تو نمی‌توانی از راز همه اتفاقات سردربیاوری، پس با آرامش دنیا را به شادی و سرور بگذران و غم بیهوده را رها کن.   

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • فروردین
    0

    ممنون از فال حافظ هرچه شما گفتید عین واقعیت است 🙏🏼🥺😔

  • سمیه🌷
    0

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😍😍❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  • ناشناس
    0

    عالی بود

  • میترا
    0

    فال خرداد خیلی باحاله میگه آرزوهات محاله ولی تو ناامید نشو 🤣🤣

  • ناشناس
    0

    واقعیت واقعیت وبازم واقعیت🌷🌷

  • ناشناس
    0

    عالیه هرچیزی که نوشته بود حقیقته