فصل قاتل فشار خون، ریزش مو، چاقی و استرس و درمان ام الامراض رسید | با این صیفی تا 120 سال بیمه خواهید شد

استفاده از کدو حلوایی یا کدو تنبل، خواص شگفت انگیزی دارد که از آن اطلاع ندارید، در ادامه با تمام خواص کدو حلوایی برای بدن، سلامتی، پوست و مو آشنا می شوید.

کدخبر : 8064
سایت سرگرمی روز :

استفاده از کدو حلوایی یا کدو تنبل، خواص شگفت انگیزی دارد که از آن اطلاع ندارید، در ادامه با تمام خواص کدو حلوایی برای بدن، سلامتی، پوست و مو آشنا می شوید.

خواص کدو حلوایی یا همان کدو تنبل

منافع کدو تنبل برای پوست:

فواید کدو تنبل برای همه انواع پوست، به‌خصوص پوست آسیب دیده و یا پوست حساس است. در این بخش از نمناک ابتدا خواص و فواید کدو تنبل برای پوست آورده شده است.

1. کدو حلوایی برای درمان پوست چرب:

اگر پوست چربی دارید، می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق سوپخوری کدو تنبل با یک قاشق چایخوری سرکه سیب، یک پک صورت را امتحان کنید. این ترکیب را روی صورت مرطوب اعمال کنید و تا 30 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. اول با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد بشویید. بعد از آن می توانید از مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

فواید کدو تنبل برای مو:

علاوه بر فواید آن در مراقبت از پوست، کدو تنبل به خاطر ارزش غذایی غنی اش فواید زیادی برای مو نیز دارد. همانطور که همه می‌دانیم، کیسه های ترشحی مو به تامین کافی مواد مغذی برای رشد و سلامت بهینه خود نیاز دارند.

کدو تنبل در راه های زیر برای موهای شما مفید است.

کدو حلوایی برای افزایش رشد مو:

کدو تنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است. پتاسیم به حفظ سلامتی مو کمک می کند و رشد مجدد را بهبود می بخشد. روی، به حفظ کلاژن کمک می کند و در نتیجه نقش مهمی در ترویج موهای سالم ایفا می کند. حاوی فولات است یک ویتامین B مهم، که رشد مو را با بهبود گردش خون تحریک می کند.

 کدو حلوایی کم کالری است:

کدو تنبل بسیار کم کالری است. 100 گرم کدو تنبل فقط 26 کالری را فراهم می کند. اکثر افراد کدو تنبل را در برنامه های کاهش وزن خود توصیه می کنند.

کدو حلوایی یک منبع غنی از بتاکاروتن:

رنگ نارنجی درخشان کدوتنبل نشان می دهد که یک منبع غنی از بتاکاروتن است. افرادی که رژیم غذایی آنها، غنی از بتاکاروتن است کمتر مستعد ابتلا به سرطان هستند. بتا سیپتوکسانتین و کاروتنوئید موجود در کدو تنبل خطر سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می دهند.

کدو حلوایی برای کاهش خطر بیماری های قلبی :

کدو تنبل به خلاص شدن از شر محدودیت شریانی و کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کند. مقدار زیادی آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل همچنین از تصلب شرایین (سختی شریان) جلوگیری می کند. خطر فشار خون بالا را به حداقل می رساند. کدو تنبل دارای مقدار زیادی فیتوسترول است که بسیار شبیه به کلسترول انسانی است.

سطح کلسترول را به یک سطح سالم تبدیل می کند.

کدو حلوایی برای جلوگیری از زخم معده:

کدو تنبل یک غذای سم زدایی فوق‌العاده است.

یک ادرار آور طبیعی است که برای دفع سموم و مواد زائد از بدن مفید است. خواص دارویی کدو تنبل دستگاه گوارش را آرام می کند و از زخم معده جلوگیری می کند.

 کدو تنبل منبع غنی از فیبر:

کدو تنبل، یک منبع غنی از فیبر است. یک فنجان کدو تنبل پخته شده حاوی 3 گرم فیبر است که حدود 11 درصد از نیاز روزانه شما است.این، به هضم و جلوگیری از یبوست کمک می کند. همچنین شکم را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد.

کدو تنبل (حلوایی) برای کاهش استرس و افسردگی:

کمبود تریپتوفان در بدن اغلب منجر به افسردگی می شود. کدو تنبل سرشار از تریپتوفان است که افسردگی و استرس را کاهش می دهد. خواص مسکن کدو تنبل در درمان بی خوابی بسیار مؤثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: