مصرف این دانه ایرانیان را از داروهای شیمیایی فشار خون بی نیاز می کند | قاتل گیاهی فشار خون کشف شد

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند. تحقیقات انجام شده بر تعدادی از افراد که دارای فشارخون بالا بوده و روغن سیاه دانه برای آن‌ها تجویز شده بود، به مرور نشان‌دهنده کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در بین این افراد بود.

کدخبر : 8208
سایت سرگرمی روز :

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند. تحقیقات انجام شده بر تعدادی از افراد که دارای فشارخون بالا بوده و روغن سیاه دانه برای آن‌ها تجویز شده بود، به مرور نشان‌دهنده کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در بین این افراد بود.

قند خون بالا می تواند علائم منفی بسیاری از جمله افزایش تشنگی، کاهش وزن ناخواسته، خستگی و مشکل در تمرکز را ایجاد کند.اگر در درازمدت کنترل نشود، قند خون بالا می‌تواند منجر به عواقب جدی‌تری مانند آسیب عصبی، تغییرات بینایی و کندی بهبود زخم شود.برخی شواهد نشان می‌دهند که بلانجی می‌تواند به ثابت نگه داشتن قند خون و در نتیجه جلوگیری از این عوارض جانبی خطرناک کمک کند.

یک بررسی از هفت مطالعه نشان داد که مکمل‌های بلانجی سطوح ناشتا و میانگین قند خون را بهبود می‌بخشد.به طور مشابه، مطالعه دیگری روی 94 نفر نشان داد که مصرف روزانه کلونجی به مدت سه ماه به طور قابل توجهی قند خون ناشتا، میانگین قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

موارد منع مصرف سیاه دانه

درحالی‌که سیاه دانه با فواید بسیاری برای سلامتی همراه بوده و به طور کلی زمانی که به عنوان ادویه یا چاشنی استفاده می‌شود بی‌خطر است، مصرف مکمل یا روغن آن ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، گزارش‌هایی از درماتیت تماسی پس از استفاده از روغن سیاه دانه روی پوست گزارش شده است. اگر قصد استفاده موضعی از این دانه را دارید، ابتدا یک قطره از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که واکنش نامطلوبی ایجاد نمی‌کند.

لاوه بر این، برخی از آزمایش‌ها دریافته‌اند که سیاه‌دانه و اجزای آن ممکن است بر لخته شدن خون تأثیر بگذارند. اگر برای لخته شدن خون دارو مصرف می‌کنید، قبل از مصرف مکمل‌های حاوی سیاه دانه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین درحالی‌که برخی از مطالعات حیوانی دریافته‌اند که سیاه دانه را می‌توان به طور ایمن در طور دوران بارداری مصرف کرد، نتایج یک تحقیق حیوانی نشان داده که در صورت استفاده در مقادیر زیاد، این روغن می‌تواند انقباضات رحمی را کاهش داده یا متوقف کند. اگر باردار هستید، حتماً در حد اعتدال از آن استفاده کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

ترکیب سیاه دانه و عسل

حالا که با خواص این دانه‌های مفید و پرخاصیت آشنا شده‌ایم، بهتر است بهترین روش استفاده از آن را معرفی کنیم. ترکیب سیاه دانه و عسل یکی از مفیدترین راه‌های استفاده از این دانه‌هاست که خاصیت انرژی‌بخشی دارد.

برای تهیه این معجون، عسل و سیاه دانه را به نسبت ۳ به ۱ باهم ترکیب کنید. یعنی به ازای هر ۳ قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق سیاه دانه نیم‌کوب شده اضافه کرده و باهم ترکیب کنید. این معجون را می‌توانید در یک ظرف دردار مثل شیشه مربا ریخته و از آن نگهداری کنید.

سوالات متداول درباره خواص سیاه دانه و نحوه استفاده از آن

در این مطلب خواص سیاه دانه را مورد بررسی قرار دادیم و از ارزش تغذیه‌ای و همچنین فواید آن در رژیم غذایی سخن گفتیم. در ادامه، به برخی از سوالات متداول در خصوص خواص سیاهدانه اشاره می‌کنیم.

خواص سیاه دانه برای مردان چیست؟

گفته شده سیاه دانه به افزایش میزان تستوسترون در مردان کمک کرده و در نتیجه، میل و قوای جنسی مردانه را افزایش می‌دهد. همچنین مصرف سیاهدانه در ترکیب با عسل، حرکت و تعداد اسپرم‌ها را بیشتر می‌کند.

خواص روغن سیاه دانه برای مو چیست؟

بسیاری از آرایشگران، پس از رنگ کردن موی زنان و به ویژه انجام دکلره روی موها، استفاده از روغن سیاه دانه را برای حفظ سلامت مو و تقویت آن توصیه می‌کنند. سیاه دانه پوست کف سر را تقویت کرده و با افزایش جریان خون در سر، موجب رشد بیشتر موها می‌شود. توصیه می‌شود روغن سیاه دانه را هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه به موها زده و ماساژ بدهید، سپس بعد از گذشت ۳۰ دقیقه به حمام رفته و با یک شامپوی ملایم بشویید.

چه کسانی نباید سیاه دانه بخورند؟

توصیه می‌شود افراد مبتلا به آلرژی‌های پوستی و همچنین زنان باردار، قبل از استفاده از سیاه دانه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

مقدار مصرف سیاه دانه در روز چقدر است؟

هر ماده غذایی مفیدی چنانچه بیشتر از حد مجاز مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند عوارض سوء داشته و به بدن آسیب برساند. سیاه دانه هم از این قائده جدا نیست. بهتر است میزان مصرف سیاه دانه در هر روز، از ۱ تا ۲ گرم (۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری) بیشتر نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: