قیمت طلا | قیمت روز طلا

ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد | قیمت روز طلا 8 آبان ماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

کدخبر : 8298
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا به بالاتر از 2003 دلار رسید. این اولین بار از ماه مه است که طلا از مرز 2000 دلار عبور می‌کند. افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد کاهش به 2003 دلار و 33 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.74 درصد افزایش به 2013 دلار و 30 سنت رسیده است.

در این بین شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای برتر دنیا نشان می‌دهد، به حدود 106.60 رسیده است. اطلاعات مثبت اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نتوانسته دلار را تقویت کند که به نفع طلا بوده است.

بالا رفتن ارزش دلار قیمت خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس دو روزه‌ای که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود بدون تغییر نگه دارد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده است چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

افزایش خطرات ژئوپلیتیکی ریسک‌گریزی را در میان سرمایه‌گذاران تشویق کرده،  تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد و چالش‌های به وجود آمده از تحولات دلار و بازار اوراق قرضه را تسهیل می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.72 درصد افزایش به 23 دلار و 28 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد کاهش 904 دلار و 68 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: