مخلوط این سرکه با انگور برای شما موهای ضخیم تر و بدون ریزش به ارمغان میاره

سرکه انگور و سیب، از محصولات با تاریخچه ی طولانی در فرهنگ ایرانی هستند که، از قدیم تاکنون مورد توجه قرار گرفته اند. با تولید آن ها در سراسر کشور ایران، این مواد از محصولات بسیار مرسوم و محبوب برای مصارف گوناگون هستند.

کدخبر : 8433
سایت سرگرمی روز :

سرکه سیب و انگور به موهایتان بزنید این اتفاقات برای موی شما می افتد

سرکه انگور و سیب، از محصولات با تاریخچه ی طولانی در فرهنگ ایرانی هستند که، از قدیم تاکنون مورد توجه قرار گرفته اند. با تولید آن ها در سراسر کشور ایران، این مواد از محصولات بسیار مرسوم و محبوب برای مصارف گوناگون هستند.

خواص سرکه سیب و انگور برای مو یکی از مباحث جذاب و کاربردی در این زمینه هستند، که در این مقاله ما به بیان خواص سرکه سیب و انگور  می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه شوید.

فواید معدنی و ویتامینی سرکه انگور

خواص سرکه انگور

طبیعت سرکه سرد و تر است. سرکه انگور حای مواد مغذی بسیاری است و مزایای فراوانی برای بدن انسان دارد. مهمترین خواص سرکه انگور عبارتند از:

خاصیت ضد عفونی کننده

سرکه انگور دارای خواص ضد عفونی کننده است و برای درمان قارچ ناخن، درمان شپش و زگیل استفاده می شود. اما این درمان ها هنوز از نظر علمی ثابت نشده است و استفاده از آن به عنوان یک ضد عفونی کننده برای زخم ها به حدود 400 سال قبل از میلاد بر می گردد. محققان توصیه می کنند که از سرکه انگور بیشتر در تهیه غذا استفاده شود و برای استفاده مستقیم آن بر روی پوست حتما آن را با آب رقیق کرده و سپس، بر روی پوست اعمال کنند.

مفید برای بیماران دیابتی

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف خوراکی سرکه انگور می تواند میزان قند خون را تنظیم کند. همچنین با افزایش مقاومت سلولی به انسولین و کاهش سطح قند خون بعد از غذا، دیابت نوع 2 را درمان می کند. بر اساس تحقیقات علمی که بر روی بیماران دیابتی انجام گرفت، مشخص شد که افرادی که قبل از خواب سرکه انگور خوردند، در صبح بعد از بیدار شدن نسبت به افرادی که سرکه انگور مصرف نکردند، میزان قند خون کمتری داشتند. محققان دریافتند که سرکه انگور با گلوکز در کبد متابولیزه می شود، بنابراین برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

کمک به کاهش وزن

برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن سرکه در صبح، در طول روز احساس سیری به معده القا می کند، که منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز و کاهش اشتها می شود. علاوه بر این، اسید استیک، جزء اصلی سرکه انگور است که از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند. در یک تحقیق علمی بر روی افراد چاق مشخص شد که مصرف سرکه انگور سبب کاهش وزن، کاهش سایز دور کمر و کاهش تری گلیسیرید ها به میزان قابل توجهی می شود و سوخت و ساز بدن (متابولیسم) نیز افزایش می یابد. بنابراین بسیاری از محققین و پزشکان استفاده از سرکه انگور را برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می کنند. شما می توانید روزانه سرکه انگور را در در انواع غذاها و همچنین سالادها استفاده کنید.

بهبود هضم غذا

سرکه انگور حاوی پلی فنل هایی است که فعالیت آنزیم پپسین را تحریک می کند. این یک آنزیم گوارشی است که به هضم پروتئین ها کمک می کند. این آنزیم پروتئین ها را به اسیدهای آمینه می شکند و علاوه بر این کار اسید آمینه را به راحتی جذب کنند. این آنزیم فقط در هضم پروتئین‌ها نقش دارد و در هضم کربوهیدرات و چربی تاثیری ندارد.

درمان خارش و سوزش پوست

سرکه انگور دارای قدرت نفوذ بوده و ترکیبات آن می توانند تا حدودی از راه پوست جذب بدن گردد. سرکه برای از بین بردن خارش ناشی از تحریک پوست استفاده می شود و همچنین باعث کاهش سوزش ناشی از آفتاب سوختگی می شود. برای کاهش خارش و سوزش پوست می توانید مقدار کمی سرکه را با آب گرم مخلوط کرده و بر روی محل آسیب دیده استفاده کنید. همچنین ترکیب آب و سرکه برای کسانی که دارای پوست چرب هستند یا پوست آن ها دارای جوش های سرسیاه است به عنوان مایع شستشو کاملا مفید است. علاوه بر این، سرکه انگور برای تسکین درد ناشی از نیش زنبور نیز استفاده می شود.

حفظ سلامت قلب

سرکه حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها، و فلاونوئیدها است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند. پلی فنول ها باعث مهار لخته شدن خون و تجمع چربی در عروق خونی می شود که عامل اصلی خطر حمله قلبی و سکته مغزی است. همچنین تانن ها عملکرد سطوح لیپوپروتئین ها با چگالی بالا را افزایش می دهند، در نتیجه کلسترول خوب در خون نیز افزایش می یابد. سرکه انگور حاوی مقدار کم چربی های کلسترول و اشباع است، همچنین دارای محتوای سدیم کم است که به معنی کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب است. در نتیجه با مصرف سرکه انگور خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی اصغرخزای
    0

    سلام اقا استفاده این ادویه چطو راست