قیمت گوشت | قیمت روز گوشت

قیمت جدید قیمت گوشت اعلام شد | قیمت روز گوشت 18 آبان ماه 1402

افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومان بوده که بر این اساس نرخ منطقی هرکیلو گوشت ۴۲۰ هزارتومان است.

کدخبر : 8639
سایت سرگرمی روز :

قیمت گوشت در بازار و میادین هر روزه شاهد نوسان قیمت میباشد. اخبار جدیدی مبنی بر کاهش قیمت گوشت به گوش میرسد ولی هنوز تغییری در قیمت گوشت ایجاد نشده است. ما در سایت سرگرمی روز بروزترین قیمت گوشت و اخبار مرتبط را برای شما قرار داده ایم. در ادامه جدیدترین قیمت گوشت را مشاهده میکنید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع گوشت قرمز در کالابرگ راه حلی مناسب برای افزایش سرانه مصرف و ایجاد تعادل در بازار محسوب می‌شود.

افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومان بوده که بر این اساس نرخ منطقی هرکیلو گوشت ۴۲۰ هزارتومان است.

او از رکود بازار دام و گوشت خبر داد و گفت: آثار و تبعات رکود بازار منجر به قاچاق دام و کشتار دام‌های مولد شده است.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به بحران تولید دام، امکان رسیدن به خودکفایی گوشت تا بهار آینده وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کمبود دام پروار را پاشنه آشیل تولید در حوزه دام و گوشت اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی کمبود دام پروار منجر به عدم کاهش قیمت در بازار داخل شده که برای تحقق خودکفایی و پایداری تولید، حفظ گله‌های مولد امری ضروری است.

او ادامه داد: بنابر آمار تا قبل از اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر ۱۲ کیلو بود که حدود ۹۰۰ هزارتن در داخل تولید و ۱۰۰ هزارتن گوشت صنعتی از طریق واردات تامین می‌شد.

صدردادرس افزود: بعد از اصلاح نظام یارانه، قیمت تمام شده گوشت افزایش پیدا کرد و اکنون مسئولان به دنبال کاهش قیمت از طریق واردات گوشت هستند، درحالیکه به جای پرداخت یارانه به تولیدکننده خارجی باید از تولید داخل حمایت شود و برای ارتقای سرانه مصرف و افزایش توان خرید کننده، گوشت قرمز را جزء سبد کالابرگ قرار دهند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک در بهار امسال ۶۸ میلیون راس بود که در پایان تابستان به ۶۰ میلیون راس کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: