نکات خانه داری | ترفند خانه داری

نکات خانه داری | با این ترفند بدون دردسر و خون ریزی شیشه خورده هارو از کف هرجایی جمع کنید

هنگامی که یک لیوان نوشیدنی، شیشه پنجره یا لامپ می‌شکند، تکه‌های کوچک شیشه تا فاصله‌های باورنکردنی روی زمین پخش می‌شوند و جاهایی می‌روند که به فکرمان نمی‌رسد. حالا نه تنها یک ظرف شکسته دارید، بلکه مشکلی نیز دارید که باید فوراً به آن رسیدگی شود، خرده شیشه‌های روی زمین، میز، یا فرورفته در فرش.

کدخبر : 8702
سایت سرگرمی روز :

ما در سایت سرگرمی روز سعی میکنیم بروزترین و کاربردی ترین نکات خانه داری را برای شما جمع آوری کنیم. با دانستن این نکات خانه داری زندگی و کار خانه برای شما آسان تر خواهد شد. در ادامه به نکات خانه داری میپردازیم.

.

.

.

.

چگونه شیشه های شکسته را با خیال راحت جمع کنیم؟

در ادامه با مطلبی درباره چگونگی جمع آوری خرده شیشه‌های شکسته روی زمین همراه ما باشید.

هنگامی که حادثه اتفاق می افتد، چندین مرحله وجود دارد که باید برای اطمینان از ایمنی افراد و حیوانات خانگی انجام دهید. توجه کنید که این کاری نیست که بتوان آن را به بعد موکول کرد و باید فورا دست به کار شوید. در ادامه این مقاله نحوه تمیز کردن ایمن شیشه‌های شکسته را بیاموزید.

جمع کردن خرده شیشه به صورت ایمن

افراد را از محل حادثه دور کنید

ایتدا بایستی بچه‌ها یا حیوانات خانگی خود را از محلی که ظرف شیشه‌ای شکسته است دور کنید و قبل از شروع تمیز کردن کفش‌های جلو بسته بپوشید و دستکش ضخیم دست کنید.

از روشن‌ترین نور ممکن استفاده کنید

برای کمک به شما در دیدن هر درخشش شیشه، تا آنجا که ممکن است چراغ‌ها را روشن کنید. بهتر است از یک چراغ قوه LED یا چراغ قوه در گوشی هوشمند خود استفاده کنید تا بتوانید آن را در عرض سطوح زاویه دهید. شیشه در نور می‌درخشد.

خرده‌های بزرگ را بردارید

با پوشیدن دستکش، تکه‌های بزرگ شیشه را بردارید. اگر دستکش ندارید، برای برداشتن شیشه‌ها از انبر آشپزخانه استفاده کنید. توجه کنید که هرگز نباید از دست بدون دستکش استفاده کنید.

خرده‌های شیشه‌ را باید در یک کاغذ ضخیم یا کیسه پلاستیکی سه لایه قرار داده شوند. همچنین می‌توانید از چند لایه روزنامه برای پیچیدن شیشه استفاده کنید تا از بریدگی های تصادفی در سطل زباله جلوگیری کنید.

نکته

    برای برداشتن شیشه‌ها روی زمین زانو نزنید. چون ممکن است در نهایت با شیشه‌ای که در زانوی شما فرو رفته مواجه شوید. اگر نمی توانید به راحتی خم شوید، از یک چهارپایه کوچک استفاده کنید و در حالی که شیشه‌ها را برمی دارید بنشینید.

جارو بکشید

اگر شیشه شکسته در الیاف فرش است، قبل از اینکه بخواهید آن را جارو کنید یا با جاروبرقی بکشید، از یک برس اسکراب با پرزهای سفت برای بلند کردن شیشه روی سطح پارچه استفاده کنید. مراقب باشید که تکه ها را به سمت بالا تکان ندهید وگرنه پراکنده خواهند شد.

از جارو و گردگیر با پرزهای سفت استفاده کنید تا تا آنجا که ممکن است خرده های شیشه را جارو کنید. از حرکت‌های کوتاه دست برای جلوگیری از پراکندگی قطعات کوچک در اتاق استفاده کنید.

اگر نوع جاروبرقی مناسب دارید، می توانید شیشه را نیز با جاروبرقی جدا کنید. دقت کنید که نمی تواند با جاروبرقی که شلنگ قابل انعطافی داشته باشد شیشه‌ها را جارو کنید زیرا شیشه‌ها لوله جارو را سوراخ می‌کند.

از نان تازه یا سیب زمینی برای جمع کردن خرده ها استفاده کنید

حتی پس از جارو کردن دستی یا جاروبرقی، همچنان خرده‌های ریز در الیاف فرش، درزهای کفپوش یا گوشه‌های تنگ گیر می‌کنند. با استفاده از چراغ قوه، آنها را خواهید دید که فقط منتظر یک پای یا دست برهنه هستند. یکی از راه‌های خلاص شدن از شر آنها، استفاده از وسایل داخل انبار است.

با پوشیدن دستکش، یک تکه نان نرم و تازه را روی تکه‌های شیشه فشار دهید. مطمئن شوید که نان را به سرعت دور بریزید. یا یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید تا گوشت داخلی آن نمایان شود. قسمت برش خورده سیب زمینی را روی تکه‌های شیشه فشار دهید تا به راحتی جمع شوند. سیب زمینی را فوراً داخل زباله بیندازید.

تکه‌های کوچک را با حوله‌های کاغذی خیس جمع کنید

سه ورق حوله یا دستمال کاغذی را لایه لایه کنید و آنها را به شکل مربع تا کنید. مربع را مرطوب کرده و روی تکه های شیشه فشار دهید. آنها برای دفع آسان به دستمال کاغذی می چسبند.

به دام انداختن خرده شیشه‌ها با نوار چسب

با پوشیدن دستکش‌های ضخیم، مقداری چسب نواری دور دست خود بپیچید و قسمت چسبنده آن بیرون باشد. نوار را روی قطعات شیشه فشار دهید و سپس نوار را با دقت در کیسه زباله بیندازید.

یک پاکسازی نهایی انجام دهید

خرده‌های شیشه ممکن است به موهای جارو یا ظرف گردگیری شما بچسبد. آنها را بیرون ببرید و با شلنگ باغچه روی یک سطل خوب بشویید و آب را در فاضلاب بریزید.

درنهایت کف کفش هایتان را بررسی کنید که آیا شیشه در آج گیر کرده است. شیشه‌ها را با نوار چسب یا حوله کاغذی بردارید تا مطمئن شوید که هیچ شیشه‌ای در خانه پیدا نمی‌شود.

منبع: سایت ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: