قیمت طلا | قیمت روز طلا

قیمت طلا به گل نشست | قیمت روز طلا 1 آذر ماه 1402

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد کاهش به 1996 دلار و 87 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.15 درصدی به 2018 دلار و 70 سنت رسیده است.

کدخبر : 8857
سایت سرگرمی روز :

 قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد از جمله عرضه و تقاضا، نرخ ارز، تغییرات اقتصادی و سیاسی. همچنین، بورس طلا و بازار جهانی نیز بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارند. قیمت طلا به طور معمول به دلار آمریکا مرتبط است و بیشترین تأثیر را از نرخ ارز دارد. وقتی ارز قوی می‌شود، قیمت طلا معمولا کاهش می‌یابد و بالعکس، وقتی ارز ضعیف می‌شود، قیمت طلا معمولا افزایش می‌یابد.

قیمت طلا در روز چهارشنبه هنوز پایین‌تر از 2000 دلار قرار دارد. ارزش دلار تثبیت شده اما انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع کاهش بیشتر قیمت طلا می‌شود.

شاخص دلار که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو ماه و نیم گذشته رسیده بود ثابت شده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا در آخرین اجلاس خود تصمیم گرفتند سیاست محتاطانه‌تری در پیش بگیرند و تنها در شرایطی نرخ بهره را افزایش دهند که کنترل تورم با مشکل مواجه شود.

بازارها تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و60 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مه حداقل 25 واحد پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش می‌دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز سه‌شنبه نشان داد فروش خانه در این کشور به پایین‌ترین سطح طی 13 سال گذشته رسیده است.

در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است.

صادرات طلای سوئیس در ماه اکتبر به بالاترین سطح از ماه مه رسید که بیشتر آن به هند جهت تامین تقاضای آن طی فصل جشن‌ها صورت گرفته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.31 درصد کاهش به 24 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد کاهش 937 دلار و 60 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: