سهام عدالت | سود سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت بخوانند | هشدار مهم درباره پرداخت سود سهام عدالت

مدیر کل حراست سازمان خصوصی سازی گفت: انتشار گسترده پیام جعلی واریز سود سهام عدالت و ارسال لینک آلوده موجب شده است تا عده ای از خانواده ها متضرر شده و از انها کلاه برداری شود.

کدخبر : 9532
سایت سرگرمی روز :

سید محمدرضا هاشمی نیا مدیر کل حراست سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارسال گسترده پیام واریز سود سهام عدالت به شهروندان از طریق سرشماره های نامعلوم و جعلی گفت: مدتی است از طریق سر شماره‌های جعلی برای عده از از هموطنان پیام واریز سود سهام عدالت ارسال می‌شود که این سرشماره ها متعلق به سازمان خصوصی سازی نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه ها خانواده‌ها از طریق عابر بانک اقدام به دریافت این سود می‌کنند که این موضوع موجب می‌شود تا حساب افراد خالی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی از کلاه برداری داشتیم که با همکاری پلیس فتا برخی از این کلاهبرداران شناسایی شده‌اند.

هاشمی نیا تصریح کرد: از سوی دیگر برخی از سایت‌های زرد نیز به این موضوع دامن می‌زنند و با انتشار مطالب غیر واقعی به دنبال بالا بردن بازدید خود هستند که در صورت مشاهده با این سایت‌ها نیز برخورد شده است.

به گفته مدیرکل حراست سازمان خصوصی سازی شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد سود سهام عدالت و همچنین تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را فقط از طریق رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها معتبر و از طریق پرتال سازمان خصوصی سازی دنبال کنند و در صورتی که با مشکل مواجه شدند از طریق سامانه رسمی سازمان خصوصی سازی موارد را اطلاع دهند.

دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دریافت سود سهام به هیچ فردی پیام داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت  گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته مجامع برگزار می شود و منتظر واریز سود شرکت‌ها هستیم که بناست سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شود که مرحله اول تا پایان آذر ماه و مرحله دوم و تسویه هم تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آن‌ها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آن‌ها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست. سود سهام عدالت درست همانند سال گذشته به شماره شبای بانکی هر فردی که پیش‌تر در سجام وارد کرده واریز می‌شود.

حاجی‌وند بیان کرد: یکی از تفاوت‌های واریز سود سهام عدالت نسبت به واریز یارانه نقدی این است که یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود ولی سود سهام عدالت به شماره شبای بانکی اشخاص واریز خواهد شد. ممکن است برای برخی افراد سود سهام عدالت واریز نشود که می‌تواند دلایلی چون مسدودی شماره شبای بانکی، چک برگشتی و... داشته باشد که این دسته افراد در صورتی که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نشد می‌توانند به سامانه سجام وارد و موارد را بررسی و اصلاح کنند. نکته مهم این است که افراد باید تا زمان واریز سود سهام عدالت منتظر باشند و اگر سود واریز نشد این اقدام را انجام دهند.

سهام عدالت

ارزش سبد سهام عدالت ۳۰ برابر شد

حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، سهام‌دار می‌شوند.

طرح توزیع سهام عدالت پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ و موافقت ایشان با توزیع گسترده سهام شرکت‌های صدر اصل (۴۴) قانون اساسی در آبان ماه سال ۱۳۸۴ به تصویب هیأت وزیران رسید و سپس به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مورد توجه در مواد (۳۴) تا (۳۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی به اجرا درآمد .

اجرای مرحله اول طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ با هدف « تأمین عدالت اجتماعی» و «فقرزدایی »و بر اساس آئین نامه مربوطه آغاز شد و پس از قطعیت یافتن مشمولین و طی دوره ۱۰ ساله پرداخت اقساط در سال ۱۳۹۵ پایان یافت و درسال ۱۳۹۶صورتحساب برای سهامداران این طرح صادر شد.

شناسایی ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در مرحله اول

در همین راستا راضیه ذوالنوریان، مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی با اشاره به تاریخچه روند واگذاری سهام عدالت در کشور، اظهار کرد: با توجه به تبصره (۳) ماده (۳۴) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی موضوع تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی برای شناسایی افراد مشمول طرح توزیع سهام عدالت، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراهم آوردن شرایط واگذاری سهام به مشمولین و با عنایت به ابلاغ دستور العمل مربوط در سال ۱۳۸۹ توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، در ۲۰ مرحله مختلف جهت شناسایی مشمولین این طرح اقدام شد و در نهایت تعداد ۴۹،۱۴۸،۷۷۴ نفر به عنوان مشمولین نهایی طرح شناسایی شدند.

وی به آزادسازی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت طی ابلاغیه مورخ ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری، ساماندهی این طرح و فراهم کردن بستر لازم جهت بهره مندی مشمولین آن که اکثراً جزء پایین‌ترین اقشار درآمدی جامعه هستند؛ از محل منافع حاصل از آن یعنی توزیع سود نقدی در مجامع سالانه شرکت ها و همچنین اداره و خرید و فروش این سهام به عنوان مبنای آزادسازی سهام عدالت، در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی بورس و اوراق بهادار  قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها از ۳۰ برابر شدن ارزش سبد سهام عدالت خبر داد و افزود: به موجب مصوبه شماره ۱۸۸۷۱۰ مورخ ۱ آذر سال ۱۳۹۶ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام عدالت در ۴۹ شرکت سرمایه پذیر شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی به ارزش ۲۶۶٬۳۶۳ میلیارد ریال به مشمولین طرح تعلق گرفت که اکنون ارزش این پرتفوی در حال حاضر به حدود ۷۰٬۹۳۳٬۲۲۱ میلیارد ریال یعنی تقریباً ۳۰ برابر ارزش اولیه سهام تخصیصی افزایش یافته است. 

نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پس از برگزاری مجمع با محدودیت باز می‌شوند

ذوالنوریان درباره باز شدن نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نکاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه مورخ ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری، آزادسازی سهام عدالت به دو روش انتقال مستقیم وغیر مستقیم در سال ۱۳۹۹ انجام شد، به نحوی که حدود ۱۹ میلیون نفر از مشمولین نسبت به انتخاب روش مستقیم به منظور مدیریت و اداره سهام راساً توسط خودشان اقدام کردند؛ همچنین پرتفوی سهام حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولین به صورت غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون متشکل از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اداره خواهد شد، این دسته از مشمولین پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار بورس و اوراق بهادار، سهامدار این شرکت‌ها شدند ؛ شایان ذکر است با توجه به بررسی نحوه برگزاری مجامع شرکتهای موصوف از سوی شورای عالی بورس و اوراق بهادار مقرر شده است بر اساس مصوبات مورخ ۲۰/۰۴/۱۴۰۲ و ۰۹/۰۸/۱۴۰۲ آن شورا نسبت به برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اقدام شود ؛ بدیهی است پس از برگزاری مجامع موصوف و از زمان اعلام آزاد شدن خرید و فروش سهامداران می‌توانند به تدریج نسبت به معامله سهم خود در بورس اقدام کنند.

منبع:مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: