سلامت قلبت و با کلم پیچ پمپاژ کن!

کلم پیچ منبع طبیعی یک ترکیب گیاهی طبیعی به نام کاروتنوئیدها است. یک کاروتنوئید به نام لوتئین ممکن است به محافظت از چشم در برابر ابتلا به بیماری به نام دژنراسیون ماکولا کمک کند. ابتلا به دژنراسیون ماکولا به این معنی است که بینایی را در مرکز میدان دید خود از دست می دهید.

کدخبر : 9535
سایت سرگرمی روز :

فواید بی نظیر کلم پیچ برای سلامتی، که از آن بی خبر بودید / حقایق تغذیه ای کلم پیچ / نکاتی برای مصرف کلم پیچ

کلم پیچ یک سبزی برگ سبز با تنوع زیاد و ترکیب غذایی قوی پر از ویتامین های A، C و K، فیبر و آنتی اکسیدان است. کلم پیچ به همراه کلم بروکسل، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی به خانواده کلم تعلق دارد. می توانید کلم پیچ را از روی برگ های مجعد سبز یا بنفش آن تشخیص دهید.

خطر دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد

کلم پیچ منبع طبیعی یک ترکیب گیاهی طبیعی به نام کاروتنوئیدها است. یک کاروتنوئید به نام لوتئین ممکن است به محافظت از چشم در برابر ابتلا به بیماری به نام دژنراسیون ماکولا کمک کند. ابتلا به دژنراسیون ماکولا به این معنی است که بینایی را در مرکز میدان دید خود از دست می دهید.

برخی از داده ها نشان می دهد که غلظت لوتئین در پلاسما و رنگدانه ماکولا پس از مصرف روزانه عصاره کلم پیچ به مدت چهار هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ۱ داده های دیگر نشان می دهد که لوتئین پلاسما بالاتر با کاهش ۳۷ درصدی خطر دژنراسیون ماکولا همراه است. بنابراین، افزودن کلم پیچ به رژیم غذایی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت چشم شما داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

ممکن است از سلامت قلب حمایت کند

بیماری قلبی قاتل شماره یک بزرگسالان مرد و زن در ایالات متحده آمریکا است. گنجاندن کلم پیچ در رژیم غذایی شما ممکن است از سلامت قلب شما محافظت کند، به خصوص اگر در یک رژیم غذایی سالم برای قلب کلی گنجانده شود.

یک مطالعه بررسی کرد که چگونه مکمل با آب کلم پیچ بر خطر بیماری عروق کرونر در بین ۳۲ مرد مبتلا به کلسترول بالا تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان روزانه ۱۵۰ میلی لیتر (میلی لیتر) آب کلم پیچ را برای یک دوره مداخله ۱۲ هفته ای مصرف کردند.

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم آب کلم پیچ می‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول خون داشته باشد. برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف ترکیبی که به طور طبیعی در کلم پیچ وجود دارد، به نام سولفورافان، ممکن است اثراتی داشته باشد که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. بیماری.

ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد

خطر ابتلا به سرطان می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار گیرد، از جمله برخی از آنها که کاملاً خارج از کنترل شما هستند، مانند استعدادهای ژنتیکی. در حالی که خوردن کلم پیچ لزوماً گلوله جادویی برای داشتن یک زندگی بدون سرطان نخواهد بود، افزودن آن به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند. با این حال، برای تایید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

با این حال، برخی مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب سولفورافان موجود در کلم پیچ ممکن است اثرات مهاری بر سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کبد و سایر تومورهای بدخیم داشته باشد. کلم پیچ ممکن است در برابر برخی سرطان ها محافظت کند امیدوار کننده است.

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

وقتی صحبت از مواد مغذی می شود که از سلامت استخوان شما حمایت می کنند، کلسیم محبوب ترین و شناخته شده ترین است. در حالی که درست است که کلسیم می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت استخوان ها داشته باشد، این تنها ماده مغذی نیست که بر استحکام استخوان های شما تأثیر می گذارد.

مانند بیشتر سبزیجات برگ دار، کلم پیچ منبع عالی ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان دارد. برخی از داده ها نشان می دهد که کمبود ویتامین K با خطر بالاتر شکستگی استخوان همراه است. یک فنجان کلم پیچ پخته شده ۴۹۳ میکروگرم (میکروگرم) را فراهم می کند که بسیار بیشتر از “دریافت کافی” توصیه شده برای این ماده مغذی برای بزرگسالان سالم است.

ممکن است از سلامت روده حمایت کند

داشتن یک میکروبیوتای روده سالم و متعادل به این معنی است که روده شما خانه طیف متنوعی از میکروارگانیسم‌ها است که با هم هماهنگ هستند تا به طرق مختلف از سلامت شما حمایت کنند. کلم پیچ ممکن است به حمایت از میکروبیوتای سالم و متعادل روده کمک کند.

نسبت بالای فیبر محلول و نامحلول و همچنین برخی ترکیبات گیاهی موجود در کلم پیچ ممکن است بر تعادل و کمیت باکتری های زنده موجود در روده شما (پروبیوتیک ها) تأثیر مثبت بگذارد. یک مطالعه با استفاده از موش ها نشان داد که در میان آنهایی که چاق بودند و میکروبیوم روده سالم و متعادلی نداشتند، کسانی که کلم پیچ مصرف کردند اثرات مثبتی بر میکروبیوم روده آن نشان دادند. .حقایق تغذیه ای کلم پیچ

کالری: ۷

کربوهیدرات: ۱ گرم

فیبر: ۱ گرم

ویتامین K: 493 میکروگرم (mcg)، ۶۸٪ از ارزش روزانه (DV)

ویتامین C: 21 میلی گرم (میلی گرم)، ۲۲ درصد از DV

منگنز: ۰.۶۴ میلی گرم، ۸ درصد از DV

ویتامین A: 172 میکروگرم ۶ درصد DV

ریبوفلاوین: ۰.۱۷ میکروگرم، ۵٪ از DV

کلسیم: ۱۷۷ میلی گرم، ۴ درصد از DV

کلم پیچ همچنین حاوی مقادیر کمتری از بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله فولات است. همچنین منبعی از ترکیبات گیاهی است که ممکن است به طرق مختلف از سلامت شما حمایت کند.

منبع:اندیشه قرن

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: