با این مواد خونگی از شر دندون درد راحت شو | راهکارهایی برای درمان سه سوته دندان درد

آیا "دندونی که درد میکنه رو باید کند انداخت دور؟" با راهکارهایی که در این مطلب ما به شما معرفی خواهیم کرد، خیر. به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سه سوته از شر دندان درد خلاص شوید.

کدخبر : 9538
سایت سرگرمی روز :

امان از شبی که ناگاه دچار یک دندان‌درد شدید می‌شوید و این تصور را هم دارید که در این موقع از شب دندان‌پزشک از کجا می‌توان پیدا کرد؟ از طرف دیگر احتمالا استرس هزینه‌های سرسام‌آور دندان‌پزشکی هم به سراغ شما می‌آید و ناامید و سرخورده می‌شوید. برای دندان‌دردهایی که در آنها نیاز به پر شدن دندان، عصب کشی یا کشیدن دندان وجود دارد، هیچ راهی نیست به جز اینکه به دندان‌پزشک مراجعه کنید. اما در اکثر موارد در لحظه، دندان‌پزشک با تجهیزات خود در کنار شما نیست. برای این مواقع ما راهکارهایی فوق‌العاده و اثبات شده برای شما در نظر داریم. برای درمان سریع دندان درد چه باید کرد؟ درمان سه سوته دندان درد چیست؟

سیر برای درمان سریع دندان درد

خواص دارویی سیر هزاران سال است که بسیاری از افراد را از مشکلات فراوان نجات داده و سلامتی را به آنها برگردانده است. سیر ضد باکتری بوده و خواص مسکن و تسکین دهنده دارد. پس برای درمان سه سوته دندان درد هم می‌توان از این خواص بی‌نظیر بهره گرفت.

طرز استفاده: یک حبه سیر را له کنید تا خمیری چسبناک ایجاد شود. سپس این خمیر را روی دندان آسیب دیده قرار دهید و بمالید.

درمان سه سوته دندان درد در خانه با زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل قرمز هر دو خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب دارد و بهترین مسکن برای دندان درد می‌توانند باشند. ترکیب این دو ادویه درد را تسکین داده و تورم را کاهش می‌دهد.

 زنجبیل برای دندان درد

نحوه مصرف: پودر زنجبیل و فلفل قرمز را با هم ترکیب کرده و روی آنها چند قطره آب بریزید که حالت سس مانند یا خمیری پیدا کنند. سپس با استفاده از مقداری پنبه، خمیر را روی دندان خود بمالید. سعی کنید پنبه را از لثه خود دور نگه دارید تا باعث تحریک آن نشود.

درمان دندان درد فوری با چای کیسه‌ ای

معمولا همه ما ایرانی‌ها در منزل خود چای کیسه‌ای یا تی‌بگ داریم. یک راهکار عالی برای درمان سریع دندان درد این است که از چای کیسه‌ ای استفاده کنید. اما چگونه؟

طرز مصرف: چای کیسه ای را کمی مرطوب کنید و روی دندان خود قرار دهید تا مقداری از درد و تورم را کاهش دهد. اگر می‌خواهید این راهکار موثرتر باشد می‌توانید چای کیسه‌ای را در قبل از استفاده در آب یخ قرار دهید.

پیاز برای درمان دندان درد خانگی

شاید سیر، زنجبیل یا حتی چای کیسه‌ای در منزل نداشته باشید. اما احتمالا پیاز در خانه شما هست. پس از خواص ضد درد و ضد باکتری پیاز بهره بگیرید.

طریقه مصرف: یک تکه پیاز خام را برداشته و به آرامی روی دندان دردناک خود فشار دهید. پیاز برای درمان سریع دندان درد فوق العاده بوده و باکتری‌های موجود در اطراف دندان شما را از بین می‌برد.

هیدروژن پراکساید برای تسکین دندان درد در ۵ دقیقه

درمان سه سوته دندان درد را با آب اکسیژنه (هیدروژن پراکساید) امتحان کنید. به طور کلی اگر به این محلول دسترسی دارید ابتدا از آن استفاده کنید و بعد سیر، زنجبیل، چای کیسه‌ای یا دیگر روش‌ها را امتحان نمایید.

طرز استفاده: هیدروژن پراکساید را با مقدار مساوی آب رقیق نمایید. سپس این محلول را در داخل دهان خود چندین بار غرغره کنید تا خوب اثر کند.

دقت داشته باشید که استفاده از هیدروژن پراکساید برای کودکان مناسب نیست زیرا این محلول به هیچ عنوان نباید بلعیده شود و کودکان در این مورد ممکن است سهل‌انگاری کرده و آن را قورت دهند.

جالب است بدانید که Spilanthes acmella به عنوان گیاه دندان درد شناخته می‌شود. این گیاه بیشتر در هندوستان و آمریکای جنوبی یافت می‌شود.

درمان دندان درد فوری با روغن میخک

توصیه ما به شما این است که روغن میخک را برای درمان سریع دندان درد همیشه در منزل خود داشته باشید. سال‌های بسیاری است که این روغن در سراسر جهان به عنوان بهترین مسکن سریع دندان درد شناخته می‌شود. روغن میخک التهاب را کاهش داده و با ایجاد حالت بی‌حسی در دندان، درد دندان را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر روغن میخک حاوی ماده‌ای به نام اوژنول است که یک ضد عفونی کننده طبیعی به شمار می‌آید و می‌تواند برای بهبود زخم‌های موجود در دهان نیز موثر باشد.

نحوه استفاده: به منظور درمان سریع دندان درد، مقداری از روغن میخک را با استفاده از یک پنبه تمیز به دندان مورد نظر خود بمالید. می‌توانید جهت رقیق کردن روغن میخک، چند قطره آب به آن بیفزایید.

برای خرید محصولات مرتبط با بهداشت دهان و دندان کلیک کنید.

درمان دندان درد فوری با کمپرس سرد

به طور کلی دو راه برای تسکین دندان درد وجود دارد: اولی راهی برای کاهش التهاب است و دومی روی قطع سیگنال‌های آسیب به مغز متمرکز است.

طریقه مصرف: یک پک یخ ژله‌ای را بردارید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود (در قسمتی که دندان قرار دارد) بگذارید. اگر به پک دسترس ندارید، یک تکه یخ را در کیسه فریزر قرار داده و از آن استفاده کنید. البته قبل از استفاده یک حوله نرم نازک روی صورت خود قرار دهید و کیسه حاوی یخ را روی آن بگذارید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

آب نمک برای درمان دندان درد خانگی

یک راه دیگر برای درمان سه سوته دندان درد یا درمان سریع دندان درد استفاده از آب نمک است. شستشوی دهان با آب نمک، عفونت را کاهش داده و تسکین موقت درد در ناحیه دندان کمک می‌کند. همچنین التهاب نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

طرز استفاده: مقداری آب نمک تهیه کرده و هر چند ساعت یکبار چندین بار این محلول را در دهان خود بچرخانید. از خوردن آب نمک بپرهیزید.

درمان فوری دندان درد با زردچوبه

درد دندان اگر خفیف تا متوسط باشد، می‌توانید جهت تسکین آن از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه یک ماده بسیار پرفایده است که در ترکیبات خود حاوی کورکومین بوده و خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد.

نحوه استفاده: مقداری زردچوبه را روی دندان مورد نظر خود ریخته و بعد از ۲۰ دقیقه دهان خود را بشویید. یک راه دیگر این است که با چند قطره آب و مقداری زردچوبه یک خمیر درست کرده و روی دندان خود قرار دهید.

درمان دندان درد عصبی

دندان درد عصبی دردی مداوم و مبهم است که منشا آن را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد. دندان درد عصبی اغلب در صبح ایجاد شده و معمولا الگوی مشخصی از نظر زمانی دارد. درد دندان درد عصبی می‌تواند به فک، گردن یا شانه منتقل شود. بهترین راهکار برای درمان دندان درد عصبی مراجعه به دندان‌پزشک است. اما اگر به دنبال درمان سریع دندان درد در شب هستید و در زمانی دچار درد دندان شده‌اید که به دندانپزشک دسترسی ندارید می‌توانید از مسکن‌هایی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده نمایید.

در درجه دوم راهکار این است که برای درمان سه سوته دندان درد از کمپرس سرد یا درمان‌های خانگی که در قسمت‌های قبلی شرح دادیم استفاده کنید. مثلا می‌توانید از محلول آب نمک کمک بگیرید یا روغن میخک به دندان خود بزنید. استفاده از ژل تسکین دهنده درد هم می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. این نوع ژل‌ها را بدون نیاز به نسخه پزشک می‌توانید از داروخانه تهیه نمایید.

درمان سریع دندان درد در شب

برای درمان سریع دندان درد در شب و همچنین درمان سه سوته دندان درد راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

استامینوفن یا ایبوپروفن بخورید تا به طور موقت دندان درد شما تسکین یابد و وقتی صبح شد به دندان‌پزشک مراجعه نمایید. این داروها به طور موقت تسکین دهنده هستند اما علت اصلی درد را از بین نمی‌برند. علت باید توسط دندانپزشک شناسایی شده و بعد درمان صورت پذیرد.

با استفاده از دهان شویه دندان خود را بشویید تا باکتری‌های موجود در دهان از بین برود. این کار تا حدودی در تسکین درد می‌تواند موثر باشد.

مسواک بزنید تا باقی‌مانده غذاها از لابلای دندان‌های شما خارج شود. سپس از نخ دندان استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ ماده غذایی بین دندان‌های شما گیر نکرده است.

در مرحله بعدی می‌توانید به سراغ درمان دندان درد خانگی بروید و از یکی از راهکارهایی که به آنها اشاره کردیم استفاده کنید. اما در نهایت دقت داشته باشید که برای جلوگیری از تداوم درد لازم است حتما به یک دندانپزشک ماهر مراجعه نمایید.

اگر هر ۶ ماه یکبار به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌های شما را بررسی کند، احتمالا هیچ وقت دچار دندان درد در شب و به دنبال راهکار برای آن نخواهید بود.

منبع:مثبت سبز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی رجبی
    0

    خیلی خوب و آموزنده مرسی تشکر فراوان بابت معلومات شما