بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز جدید ماهانه بیمه تامین اجتماعی برای این گروه از بازنشستگان

مبلغ حق بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد.

کدخبر : 9664
سایت سرگرمی روز :

قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ نهایی شده است.

یکی از اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با ایلنا، از قطعی شدن قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت آتیه‌سازان حافظ خبر داد.

از قرار، از ابتدای آذر ماه سال جاری مبلغ بیمه تکمیلی به ازای هر بازنشسته ماهانه ۳۰۵ هزار تومان است که ۱۵۰ هزار تومان این مبلغ توسط بازنشستگان و ۱۵۵ هزار تومان نیز توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

پرداخت این مبالغ تا آذرماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

حسنلوئی گفت: وضعیت بازنشستگان خوب نیست و با این حقوق‌ها نمی‌توانند زندگی خود را بچرخانند. نیاز است همت به خرج دهید در خصوص حقوق بازنشستگان!

علی زنجانی حسنلوئی (عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم نقده) در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان به دولت تذکر شفاهی داد.

علی زنجانی حسنلوئی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ آذرماه) مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: تذکر اول من در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت است، سازمان امور اداری و استخدامی کشور هیچگونه اراده‌ای برای حل این موضوع ندارد، وضعیت بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی خوب نیست و با این حقوق‌ها نمی‌توانند زندگی خود را بچرخانند. نیاز است همت به خرج دهید در خصوص حقوق بازنشستگان! 

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری از تبصره ۱۸ چه میزان به تولیدکنندگان وام پرداخت شد، در استان آذربایجان غربی در ۵ ماه اخیر ۶۰ میلیارد تومان به تولید وام پرداخت شده آیا این میزان برای یک کارخانه کافی است چه برسد به کارخانه‌های متعدد. 

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۱۶ قرار بود سود تسهیلات عقب افتاده پرداخت نشود اما عملی نشد، وام ازدواج نیز چنین شرایطی دارد، زوجین صاحب فرزند شدند اما موفق به پرداخت وام نشدند. مقرر بود برای فرزندآوری تسهیلات پرداخت شود و به خانوارهای دارای فرزند بیشتر قرار بود خودرو تخصیص داده شود اما ما اطلاعی از آن نداریم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مشکلات مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس کماکان وجود دارد و تا به امروز هیچ نتیجه‌ای برای آن‌ها شاهد نبودیم در حالی که از بازنشستگان استفاده می‌شود.

کمال حسین پور گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت نرخ رشد ضریب حقوق بازنشستگان را ۲۰٪ درنظر گرفته که اختلاف زیادی با مصوبه‌ی ۴۰ درصدی مجلس دارد.

کمال حسین‌پور (نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران مجلس) در حساب فضای مجازی خود نوشت: 

«در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس مصوب کردند؛ به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰٪ حقوق و فوق العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰٪ و… خواهد بود. حال در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت نرخ رشد ضریب حقوق بازنشستگان را ۲۰٪ درنظر گرفته که اختلاف زیادی با مصوبه‌ی ۴۰ درصدی مجلس دارد. (به این ترتیب) دولت از هم اکنون به صورت علنی اعلام کرده که قصد ندارد برنامه هفتم توسعه را اجرایی کند.»

۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان تامین اجتماعی از حقوق آذرماه بازنشستگان کارگری کسر شده است.

یک بازنشسته کارگری در تماس با ایلنا، از کسر ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

با بارگذاری فیش حقوقی آذر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد که از این پس تا پایان قرارداد بیمه تکمیلی، ماهانه مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت حق بیمه تکمیلی و عمر از حقوق هر بازنشسته کسر می‌شود.

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آذر سال آینده برقرار است.    

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • سیروس،اصغری،اردلان
    0

    تامین اجتماعی افزایش حقوق مابازنشستگان از۳میلیون کم حقوق دارند ۲۰۰۰۰۰تومان کم کردند

  • ناشناس
    0

    این دو درصد بعد سی سال چه معنی دارد اوایل اعلام کردن برا دفترچه درمان وهزینه کاغذ حالا که همه رایانه ای شده برا چی از جیب ما بازنشسته ها کم میکنین