این رفتار میگه که همسرت دیگه دوست نداره!

رابطه عاطفی سالم دستاوردی است که برای به دست آوردنش مهارت‌های ارتباطی مختلفی نیاز است. اما قبل از آموختن این مهارت‌ها و تمرین برای داشتن یک رابطه خوب، باید بتوانید پایه‌های اساسی رابطه را محکم و استوار قرار دهید.

کدخبر : 9767
سایت سرگرمی روز :

اولین ستون لازم و اساسی یک رابطه این است که شما و شریک عاطفی‌تان در حال تجربه یک عشق دو طرفه باشید، اهداف مشترک داشته باشید و برای ارتقای رابطه‌تان تلاش کنید. این موضوع تا زمانی که طرف مقابل به شما علاقه نداشته باشد امکان پذیر نیست. متاسفانه نشانه‌های بی‌علاقگی طرف مقابل در بسیاری از موارد مشهود و قابل ملاحظه است اما افراد آن را انکار می‌کنند یا تصور می‌کنند می‌توانند آن را تغییر دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند نشانه رفتاری بسیار مهم که ناشی از بی علاقگی طرف مقابل به شماست آشنا کنیم.

درست است که مواردی که در ادامه مقاله عنوان می‌کنیم نشانه‌های بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شوند، اما این بدان معنا نیست که با دیدن یک یا دو نشانه از این رفتارها فورا این نتیجه را بگیرید که طرف مقابل به شما علاقه ندارد. این‌ها تنها نشانه‌های مهمی هستند که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند نه قضاوت! همانقدر که انکار این نشانه‌ها می‌تواند برای شما آسیب زننده باشد قضاوت بدون بررسی آن‌ها نیز آسیب زننده است!

رفتارهایی که نشان می‌دهد دوستتان ندارد

به ظاهرش اهمیتی نمی‌دهد

وقتی به کسی علاقه دارید و قرار است او را ببینید یکی از اولین مواردی که به ذهنتان خطور پیدا می‌کند چیست؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که به این فکر می‌کنید چه لباسی بپوشید؟ قبل از دیدارتان دوش می‌گیرید؟ عطر می‌زنید؟ آرایش متناسب می‌کنید و … اگر این کارها را می‌کنید باید بدانید تنها نیستید و تحقیقات نشان داده‌اند اکثر افراد حتی افرادی که در حالت عادی شلخته هستند و اهمیتی به ظاهرشان نمی‌دهند وقتی به قرار ملاقات با فرد مورد علاقه‌شان می‌روند به نسبت خودشان به ظاهرشان می‌رسند. نکته‌ای که در موضوع وجود دارد این است که برخی افراد بنابر خلق و خویشان چندان به ظاهرشان اهمیت نمی‌دهند اما اگر این شخص در مقابل دیگران به خودش می‌رسد و در کنار شما به این موضوع توجهی ندارد نشانه خوبی نیست!

کنار شما بی‌حوصله است

قطعا هر کدام از ما گاهی بی‌‌حوصله و گاهی پر انرژی هستیم، ممکن است در مقاطعی از زندگی حالمان خوب نباشد و برعکس گاهی اوقات پر از حس و حال خوب باشیم. این برای همه انسان‌ها طبیعی است اما اگر فردی نزد بقیه حالش خوب باشد و فقط نزد شما حس و حال خوبی نداشته باشد نشانه خوبی نیست. صحبت‌های فرزانه از مراجعین ما را بخوانید:” شوهرم تو خونه با من و پسرم خیلی صحبت نمی‌کنه، همش یا خوابه،  یا تو گوشیشه، یا داره فوتبال تماشا می‌کنه وقتای هم گله می‌کنم می‌گه خب چی کار کنم چقدر ناراضی چقدر غر می‌زنی من همین مدلی‌ام، اما پیش دوستاش همش می‌گه، می‌خنده، پر انرژیه حاضره تا صبح باهاشون بیدار بمونه و گل بگه و گل بشنوه ولی خونه خودمون ساعت 10 می‌گه خوابم می‌یاد”. اینکه یک مرد یا یک زن کنار دیگران حال بهتری دارد موضوع بسیار مهمی است که باید ریشه یابی و برطرف شود!

دنبال ارتباط چشمی با شما نیست

زبان بدن نقش بسیار مهمی در روابط دارد و به اندازه گفتگویی که شما با دیگران دارید می‌تواند در روابطتتان نقش داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مهم زبان بدن داشتن ارتباط چشمی با فردی است که در حال گفتگو با او هستیم. در واقع با ارتباط چشمی شما به طرف مقابل می‌فهمانید که برای او و صحبت‌هایش ارزش قائل هستید. وقتی با کسی صحبت می‌کنید و او دائم در و دیوار، ساعتش، اطراف و لباس‌هایش را نگاه می‌کند نشانه خوبی نیست! البته گاهی برخی افراد خجالتی هستند یا ممکن است درگیر اضطراب باشند و نتواندد به یکجا خیره بمانند و تمرکز کنند اما این موضوع در رابطه با شریک عاطفی‌تان بعد از مدت‌ها رابطه داشتن توجیه مناسبی نیست پس به دنبال دلیل آن باشید.

موقع سلام و خداحافظی بی تفاوت است

شما وقتی به فردی علاقه دارید چطور با او احوال پرسی می‌کنید؟ با یک سلام و علیک ساده و سرد یا با هیجان و گرمی؟ در واقع دیدار تازه کردن با شریک عاطفی برای افرادی که به یکدیگر علاقه دارند به خصوص در اوایل رابطه فرآیندی هیجان انگیز و لذت بخش است و معمولا خداحافظی‌ها نیز همراه با کمی دلتنگی و ناخرسندی؟ در مورد شریک عاطفی شما به چه صورت است؟ صحبت‌های رضا از مراجعین ما را بخوانید تا بهتر متوجه این موضوع شوید:” من با کلی ذوق و شوق میرم در خونه دنبال نازنین حتی اجازه نمیدم یک قدم پیاده بیاد، باورتون نمیشه چون نمیخواد برم در خونه و میترسه خانواده اش من رو ببینن من بهش میگم از دم خونه تا سر کوچه برات اسنپ میگیرم خودم سر کوچه منتظر میمونم، یعنی میخوام بدونید چقدر زیاد براش اهمیت قائلم و برای دیدنش لحظه شماری می کنم، یهو بعد از یک ساعت منتظر گذاشتن من میاد تو ماشین میشینه حتی نگاهمم نمیکنه شروع میکنه به غر زدن مثلا میگه وای چقدر گرمه چرا الان قرار گذاشتی؟ یا میگه اصلا حوصله نداشتم بیام به اصرار تو اومدم، یا همین طور که مشغول تلفنی صحبت کردنه میشینه تو ماشین و تا نیم ساعت هم قطع نمی‌کنه! موقع خداحافظی هم رفتارهاش همین شکلیه”. نظرتان در مورد صحبت‌های مراجع ما چیست؟ فکر می‌کنید شریک عاطفی او به او علاقه مند است؟ ممکن است باشد، سریع قضاوت نکنید اما این رفتار به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید به صورت یک مساله هشدار دهنده مورد بررسی قرار گیرد.

علاقه‌ای به تجربیات جدید با شما ندارد

تحقیقات نشان داده‌اند علاقه به شریک عاطفی باعث می‌شود فرد مایل باشد تجربیات گذشته را مجدد با او به عنوان یک تجربه جدید امتحان کند. مثلا دلتان می‌خواهد کافه‌ای که قبلا پاتوقتان را به شریک عاطفی‌تان نشان دهید، با او در مورد تجربیاتتان صحبت کنید، برایش آشپزی کنید، به مسافرت بروید، ّبا او فیلم ببنید، درس بخوانید، پیاده روی کنید و … هرآنچه انجامش با دیگران برای شما چشمگیر نبوده است حالا تبدیل به فرصتی خواهد شد که در کنار شریک عاطفی‌تان دو چندان از آن لذت ببرید. وقتی به فردی علاقه نداشته باشید احتمالا با دیگران برایتان فرق چندانی ندارد و در ذهنتان به دنبال تقسیم تجربیاتتان با او نیز نیستید. بنابراین اگر با فردی در ارتباط هستید که به دنبال کشف دنیای جدید بدون حضور شماست کمی در مورد الویت داشتن برای او تردید کنید.

به ارتباط بدنی با شما علاقه چندانی ندارد

تعهد، صمیمیت و اشتیاق داشتن به یکدیگر سه جزء اساسی یک رابطه هستند که از نظر علمی به هیچ عنوان نمی‌توان نبودشان را در یک رابطه سالم پذیرفت. یک بخش مهم از اشتیاق به یکدیگر، میل و اشتیاق بدنی است. منظورمان از اشتیاق بدنی صرفا علاقه به رابطه جنسی داشتن با یکدیگر نیست، هرچند علاقه داشتن به یکدیگر این نیاز را در افراد تشدید خواهد کرد اما اشتیاق بدنی به یکدیگر شامل موارد دیگری مانند میل به گرفتن دستان یکدیگر، میل به در آغوش کشیدن یکدیگر، کنار هم بودن و … نیز می‌شود. صحبت‌های نگار از دیگر مراجعین ما را در این زمینه بخوانید:” علی اصلا علاقه‌ای به لمس من نداره، وقتی تنهاییم بهش میگم علی دستمو بگیر بهم آرامش میده، ما زن و شوهریم چرا باید فقط موقع رابطه جنسی بهم نزدیک بشیم؟ هزار و یک بهانه میاره، میگه گرممه، که چی دستت رو بگیرم؟ چقدر تو حوصله داری و از این حرفا. بعضی وقتا وقتی دراز کشیده میرم کنارش میشینیم یا دراز میکشم سریع کلافه میشه میگه اه باز اومدی بچسبی به من، اگه خلق و خوش این مدلی بود یا کلا آدم لمسی نبود می تونستم این موضوع رو درک کنم ولی اصلا اینطوری نیست، قبلا خیلی به من و تماس بدنی با من علاقه دشات ولی الان فقط و فقط موقع رابطه جنسی این اتفاق میفته”.

به مسائل شما اهمیت خاصی نمی‌دهد

وقتی کسی به شما علاقه ندارد برایش فرقی ندارد شما چچه اهدافی برای آینده‌تان دارید، حتی اهداف کوتاه مدت شما مانند برنامه ریزی برای یک تفریح ساده هم برایش اهمیتی ندارد اما وقتی دو نفر به یکدیگر علاقه دارند نه تنها به اهداف یکدیگر اهمیت می‌دهند بلکه مایل هستند در اهداف هم شریک نیز بشوند و برنامه مشترکی در کنار اهداف شخصی‌شان داشته باشند. اگر شریک عاطفی‌تان نسبت به شما و آینده‌تان بی‌تفاوت است و میلی به شنیدن برنامه‌های شما ندارد با علامت هشدار جدی روبرو هستید!

 

منبع: همیار عشق
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: