تست هوش | تست هوش روز

تست هوش | فقط نوابع تو سه سوت این معادله ریاضی رو حل میکنن

در این معمای ریاضی ساده، کافی است با کمی دقت و خلاقیت، عدد گمشده دایره آخر را پیدا کنی. زود دست به کار شو که زمان زیادی نداری.

کدخبر : 9881
سایت سرگرمی روز :

ریاضیات یکی از مهم ترین درس ها برای موفقیت است. بیشتر مشاغل، مانند مهندسی، بازرگانی، مدیریت و … نیاز به مهارت ریاضی دارند. اما متأسفانه، درس ریاضیات برای دانش‌آموزان چالش بر انگیز است و اغلب آن‌ها از ریاضی فراری هستند. با این حال برای ارتقای ریاضی می‌توان از روش‌های جالب و جذاب تری استفاده کرد. یکی از این روشها، معمای ریاضی است.

معماهای ریاضی یک روش های سرگرم کننده‌ای برای تمرین مغز هستند.  این معماها با هدف یادگیری در عین حال سرگرمی به کار گرفته می‌شوند. در حالی که شما درگیر حل کردن معماها هستید، چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید و هر نوع فوبیا نسبت به این موضوع از بین می‌رود.

در اینجا یک معمای ریاضی طرح کرده‌ایم که کودکان ابتدایی می‌توانند آن را حل کنند. در این معما شما باید عدد گمشده را پیدا کنید.

.

.

.

.

.

.

جواب معمای عدد گمشده

با جمع و تفریق کردن اعداد درون هر دایره متوجه می‌شوید که جمع اعداد سه دایره یکسان است.

مجموع تمام اعداد در هر چهار دایره باید به ۳۰ برسد، بنابراین عدد گم شده در آخرین دایره ۱۳ است.

دایره اول: ۷+۶+۹+۸=۳۰

دایره دوم:۵+۵+۱۲+۸=۳۰

دایره سوم:۸+۶+۶+۱۰=۳۰

دایره چهارم:۸+۲+۷=۱۷ برای رسیدن به عدد ۳۰ باید ۱۷+۱۳ شود.

معماهای فکری و ریاضی قادرند به تحریک مغز شمت بپردازند و اوقات فراغت خوشی را برای شما رقم بزنند. این تمرینات به شکل  معماها و پازل‌هایی  مطرح می‌شوند که می‌توانند از روش‌های مختلفی حل شوند.

منبع: ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: