وقت نداری غذا درست کنی؟ | کلیک کن چندتا غذای مقرون به صرفه و سه سوته یادت بدم

وقت ندارید؟ این بدان معنا نیست که نمی‌توانید غذایی خانگی و خوشمزه بخورید. برای افراد شاغل و افراد پر مشغله آشپزی کردن به خصوص برای وعده‌های شام هفته استرس‌زا است. شما عزیزان با یادگیری دستور پخت سریع و خوشمزه برای شام احتیاجی به تایم کل روز ندارید. بهترین ایده‌های شام آسان، طعم عالی و روش‌های پخت سریع دارند. با این دستور پخت سریع شما عزیزان می‌توانید شام خود را بین 5 دقیقه تا 30 دقیقه درست کنید.

کدخبر : 14589
سایت سرگرمی روز :

دستور پخت سریع؛ دغدغه زنان شاغل

با توجه به زندگی مدرن امروزه علاوه بر پدران، مادران نیز شاغل هستند. مادران برای اینکه مسئول درست کردن غذای خانواده هستند دائماً نگران‌اند که بهترین وعده‌های را برای اعضای خانواده درست کنند. دغدغه زنان شاغل این است که غذا چی درست کنم؟ شما عزیزان با یادگیری غذاهای ساده دیگر نیاز نیست زمان زیادی را در آشپزخانه سپری کنید. تعداد غذاهای ساده که سریع هم درست می‌شوند کم نیستند. در ادامه غذاهای ساده متنوعی از جمله رژیمی را به شما معرفی می‌کنیم.

سالاد چغندر و عدس؛ مناسب فصل زمستان

در فصل زمستان که چغندر زیاد یافت می‌شود درست کردن این غذا مغذی و ایده‌آل است. چغندر پخته شده آبکش شده (نه در سرکه) را با یک قوطی عدس پخته شده (بدون نمک)، یک قاشق چایخوری سس آماده و مقداری پیاز خرد شده برای یک غذای رژیمی لذیذ و قابل توجه در چند لحظه مخلوط کنید. بهتر است این غذای رژیمی را به صورت سرد مصرف کنید. پس قبل از سرو این غذا را در یخچال قرار دهید.

لوبیا پخته سریع خانگی؛ غذایی لذیذ

یک قوطی لوبیای پخته شده بدون نمک را با سس گوجه‌فرنگی و نصف قاشق چایخوری پاپریکا دودی گرم کنید. روی نان تست سرو کنید و در صورت تمایل یک تخم‌مرغ آب پز روی آن قرار دهید. برای وعده‌های آینده خود می‌توانید لوبیا را در حجم زیاد بپزید و در فریزر در ظرف‌های استاندارد نگه‌داری نمایید.

فرنی؛ آشنایی با انواع فرنی

برای درست کردن غذای ساده و لذیذ فرنی فقط چند دقیقه وقت لازم دارید. به جای اضافه کردن شکر، یک مشت (۸۰ گرم) توت تازه یا میوه‌های دیگر را روی آن بپاشید تا یکی از ۵ وعده روزانه خود را در همان زمان دریافت کنید. فرنی را با آرد برنج، جو دوسر و انواع نشاسته می‌توانید درست کنید. در فرنی نیز می‌توانید از شیر یا آب استفاده کنید.

آووکادو و اسفناج؛ غذایی رژیمی

اسفناج را در مایکروویو قرار دهید یا آن را به مدت 2 دقیقه تا زمانی که پخته شود در یک تابه قرار دهید. آووکادو را پوست بگیرید. لیموترش را به آووکادو اضافه کنید و با یکدیگر میکس کنید. آووکادو و اسفناج را روی نان تست بریزید. اگر وقت دارید می‌توانید مقداری گوجه‌فرنگی کبابی و تخم‌مرغ آب پز نیز اضافه کنید.

پیتزاهای سریع پیتا؛ استفاده از نان پیتا

شما عزیزان اگر هوس پیتزا کرده‌اید به راحتی نوعی از پیتزا را درست کنید. نان‌های پیتا سبوس‌دار را به آرامی برشته کنید. برای سرعت نهایی، این کار را در یک توستر درحالی‌که گریل را از قبل گرم کرده‌اید انجام دهید. روی هر پیتزا را با پوره گوجه‌فرنگی یا پاستا بمالید.

مقداری پنیر موزارلای کم چرب و گوجه فرنگی قرار دهید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی ذرت شیرین کنسرو شده، پیاز خرد شده و قارچ بریزید. اجازه دهید پنیر آب شود. حال غذای شما آماده است.

نرگسی؛ اسفناج با تخم‌مرغ

برای آماده کردن نرگسی به مواد زیر نیاز دارید:

اسفناج

تخم‌مرغ

پیازداغ

ادویه دلخواه خود از جمله فلفل و زردچوبه

بعد از پختن اسفناج باید پیازداغ را به آن اضافه کنید. شما عزیزان برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید در هنگامی که اسفناج در حال پختن است؛ پیاز خود را سرخ کنید. در انتها به دلخواه خود تعدادی تخم‌مرغ و ادویه‌ها اضافه نمایید. این غذا را در نیم ساعت می‌توانید تهیه نمایید.

استیک ماهی؛ ماهی تازه

استیک ماهی از غذاهایی است که سریع آماده می‌شود. پس نیاز به زمان زیادی ندارد. ماهیتابه یا قابلمه نچسب خود را خیلی داغ کنید و هر طرف استیک را به مدت یک تا دو دقیقه بپزید. این غذا را با سالاد یا سبزی می‌توانید سرو کنید. برای ترد شدن ماهی می‌توانید به آن آرد سوخاری اضافه کنید.

خوراک لوبیا سبز؛ غذای ساده و خوشمزه

خوراک لوبیا سبز انواع مختلفی دارد. یک قاشق چای‌خوری روغن را با مقداری لوبیا، سیر خرد شده و زنجبیل تازه ریز خرد شده یا رنده شده در تابه گرم کنید. یک دقیقه با حرارت زیاد تفت دهید. سپس یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا حدی که روی آن را بپوشانید. اجازه دهید به مدت سه دقیقه دم بکشد. این غذا را با نان یا برنج می‌توانید میل نمایید.

دستور پخت سریع و خوشمزه برای شام؛ ۵ دستور پخت غذا

برای همه ما پیش‌آمده که به دنبال دستور پخت سریع و خوشمزه برای شام باشیم. به هر دلیلی زمانی زیاد و کافی برای آشپزی ندارید. غذاهایی که به شما عزیزان معرفی می‌کنیم سرشار از خواص هستند. تهیه این غذاها نیاز به تایم کمی دارد. ممکن است تعدادی از این غذاها را بشناسید؛ اما در ادامه دستور پخت 5 غذای پر طرف‌دار را برای شما توضیح می‌دهیم.

کتلت سیب‌زمینی؛ غذایی سبک

کتلت از جمله غذاهای سبک برای شام است. تهیه کردن این غذا احتیاج به زمان کمی دارد. سیب‌زمینی آب‌پز شده را رنده کنید. سپس به سیب‌زمینی، گوشت چرخ کرده و ادویه‌های دلخواه از جمله فلفل، زردچوبه، دارچین و نمک اضافه و ورز دهید. پیاز را رنده و همراه با تخم‌مرغ به مواد اضافه کنید. مواد آماده شده را در دستان خود به شکل دایره‌های کوچک شکل دهید. سپس هر دو سمت کتلت را در روغن داخل سرخ کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: