سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت جاماندگان امروز؟ | واریز ده میلیونی سود سهام عدالت برای این افراد

150 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت نتوانستند سود خود را دریافت کنند. حالا مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که جاماندگان اطلاعات خود را تکمیل کنند تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود. اما آیا تاریخ واریز سود سهام عدالت مشخص است؟

کدخبر : 1633
سایت سرگرمی روز :

سهام عدالت یکی از بزرگترین و مهمترین برنامه‌های دولتی در حوزه اقتصاد کشور ایران است که به منظور تسهیل در دسترسی به مسکن برای لایحه‌گذاری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. این برنامه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و هدف آن افزایش تملک مسکن توسط جامعه با شرایطی مناسب است. به طور خلاصه، سهام عدالت برای افرادی که در ساخت و ساز مسکن شرکت کرده‌اند یا برای نیروهای مسلح و خانواده‌های شهدا و جانبازان قابل اختصاص است. این برنامه از طریق اختصاص سهام در شرکت‌های ساختمانی به افراد اجازه می‌دهد تا با پرداخت هزینه‌های بسیار کم، سهامی از مسکنی که به صورت آماده در دسترس است، به دست آورند. برنامه سهام عدالت در کاهش فشار و هزینه‌های مربوط به مسکن برای جامعه، افزایش دسترسی به مسکن و ایجاد اشتغال در صنعت ساخت و ساز تاثیر بسزایی داشته است. ما در سایت سرگرمی روز بروزترین اخبار از سهام عدالت و سود سهام عدالت را برای شما قرار میدهیم در ادامه به جدیدترین اخبار از سهام عدالت میپردازیم.

150 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت نتوانستند سود خود را دریافت کنند. حالا مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که جاماندگان اطلاعات خود را تکمیل کنند تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود. اما آیا تاریخ واریز سود سهام عدالت مشخص است؟

 اسفند 1401 سود سهام عدالت سال 1400 به حساب سهامداران واریز شد. اما آنگونه که مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داده ۱۵۰ هزار سهامدار نتوانستند سود مرحله دوم را دریافت کنند.

دلایلی از جمله شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، حساب راکد، حساب مشترک (دو امضا)، حساب ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

اکنون این مقام مسئول اعلام کرده که دارندگان سهام عدالت که سود مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) مراجعه و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. پس از این مرحله است که سود سهام عدالت به حساب این 150 هزار نفر واریز می‌شود.

اما این مقام مسئول درباره تاریخ واریز سود سهام عدالت هیچ اطلاعی نداده و مشخص نکرده که بعد از اصلاح اطلاعات حساب، سود واریزی چه تاریخی به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود.

سود سهام عدالت مرحله دوم، اسفند ماه سال گذشته به حساب سهامداران واریز شد. سود سهام عدالت دارندگان سهام یک میلیونی حدود یک میلیون و سود برگه‌های 532 هزار تومانی هم حدود 500 هزار تومان بود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی نتوانستند سود مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند.

محمد باغستانی با بیان اینکه مرحله دوم سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت روز ۲۵ اسفندماه  سال قبل به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز شد، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از بانک‌ها، سود حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به حساب آنها واریز نشده است.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

مدیرعامل سمات اظهار کرد: سهامدارانی که با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

باغستانی اضافه کرد: سود سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را برطرف کنند، در مراحل بعدی به حساب آنها واریز خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. گفتنی است، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را در دو مرحله و در روزهای ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز کرد.

 منبع: همشهری آنلاین

 خبر مهم وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره امسال در رشد تولید و مهار تورم، افزایش نقش مردم را در برنامه داریم و وزارت اقتصاد در این‌باره چند برنامه مشخص دارد. ابتدایی‌ترین مورد تسریع و فراگیر شدن سامانه صدور مجوزهای کسب و کار است؛ تا امروز ۲۸۴ هزار کارآفرین و فعال اقتصادی توانسته‌اند مجوز خود را دریافت کنند.

وی افزود: هم‌چنین استفاده از ظرفیت بازارهای سرمایه کشور برای تأمین مالی تولید را در نظر داریم و در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های بخش غیردولتی را داشتیم. ضمنا مسئله تأمین مالی بخش‌های غیر دولتی در بازار سرمایه در نظر است که در سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق انجام گرفت و دولت در سال گذشته استقراض کمتری انجام داد و فضا برای فعالان بخش غیردولتی بازتر شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: مقرر شده امسال رئیس سازمان بورس و مدیران مجموعه بازار سرمایه به‌صورت ماهانه به استان‌ها می‌روند تا پروژه‌های استانی که از طرق غیربانکی باید تأمین مالی باید شود، از طریق بازار سرمایه به آن کمک شود.

خاندوزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سه درصد افزایش سهم تسهلیات خرد به مردم و خانوارها را داشتیم و این روند را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه را داشتیم.

وی گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

 منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • عیدمحمددامنی
    0

    عیدمحمدامنی

  • قاسم یزدانی
    0

    ثبت نام سهام عدالت

  • سودابه
    0

    سلام من یک زن مطلقه وبی سرپرست هستم مستاجرم ودچار بیماری آسم وافسردگی هستم هیچ شغلی ندارم منو زدن جز دهک هشت من چیکار باید بکنم؟ لطفاً راهنماییم کنید ممنونم