افزایش هوش و تمرکز تو هر سن و سالی با این خوراکی های خوشمزه

افزایش هوش با این مواد غذایی: مصرف مواد غذایی مفید و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می‌تواند به افزایش هوش و تمرکز کمک زیادی کند.

کدخبر : 17121
سایت سرگرمی روز :

افزایش هوش با این مواد غذایی

به نقل از اکالا بلاگ، غذاهایی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم، به طور مستقیم بر میزان هوش، حافظه و تمرکز ما موثر هستند. مطالعات نشان می‌دهد که تغذیه سالم و مصرف غذاها و میان وعده‌های مفید می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و همچنین افزایش هوش ما کمک کند. اگر برایتان سوال شده که برای هوش بچه‌ها چی خوبه و چه غذاهایی برای افزایش هوش و تمرکز مفید هستند، در ادامه پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

۱- ماهی‌های چرب

مصرف ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین برای تقویت مغز و بهبود حافظه بسیار مفید هستند. این ماهی‌ها سرشار از امگا ۳ هستند و اگر به صورت مداوم مصرف شوند، می‌توانند خطر بیماری‌های مغزی را تا ۲۶ درصد کاهش دهند و جلوی زوال عقل را بگیرند. برای بهبود عملکردهای شناختی و همچنین افزایش هوش بهتر است در هفته چند بار ماهی مصرف کنید.

۲- سبزیجات

سبزیجات به خصوص آن‌هایی که برگ سبز تیره‌ای دارند، مثل اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌های متنوع و اسید فولیک هستند. مصرف این سبزیجات به بهبود پردازش اطلاعات در مغز کمک می‌کند و برای افزایش هوش و بهبود حافظه نیز مفید است. فراموش نکنید که سبزیجات از بهتری مواد غذایی برای تقویت حافظه سالمندان است و در سنین بالا باید به مقدار بیشتری مصرف شوند.

۳- تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین است که به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از ویتامین B12 است و از همین رو مصرف آن برای تقویت حافظه، بهبود مهارت‌های حل مسئله و افزایش هوش مفید است. آهن موجود در تخم مرغ به افزایش خون رسانی به مغز کمک می‌کند و از این طریق موجب بهبود سلامت و عملکرد مغز می‌شود.

۴- چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو مصرف آن برای افزایش هوشیاری و بهبود حافظه مفید است. مصرف این نوشیدنی از مغز محافظت می‌کند و موجب تقویت عملکرد شناختی می‌شود.

۵- آجیل‌ها

آجیل‌ها و مغزهای خوراکی مثل بادام، پسته، گردو و فندق سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، مس، منگنز و روی هستند. مصرف آجیل‌ها برای بهبود خلق و خو و سلامت مغز مفید است و به افزایش هوش و حافظه نیز کمک زیادی می‌کند. به خاطر داشته باشید که روزانه باید حداکثر از یک مشت آجیل یا حدود ۳۰ گرم از آن استفاده کنید.

۶- تخمه کدو حلوایی

تخمه کدو حلوایی یکی از مفیدترین انواع تخمه است که به تنظیم متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این تخمه برای تقویت حافظه و همچنین افزایش هوش مفید است. می‌توانید از تخمه کدو به صورت خام یا بو داده مصرف کنید یا آن را به سالاد و اسموتی اضافه کنید.

۷- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. گوجه فرنگی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C دارد و از همین رو همین رو برای بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش مفید است.

۸- شکلات تلخ

یکی دیگر از غذاهای مفید برای داشتن هوش بالاتر شکلات تلخ است. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و مقدار کافئین زیادی دارد. مصرف شکلات تلخ موجب افزایش هوشیاری، بهبود عملکرد مغز و افزایش خونرسانی به مغز می‌شود. فراموش نکنید که شکلات تلخ کالری زیادی دارد و نباید بیش از حد مصرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: