وام قرض الحسنه | ثبت نام وام قرض الحسنه

سورپرایز وزیر برای متقاضیان وام قرض الحسنه | اعطای وام قرض الحسنه 300 میلیونی با کارمزد صفر

وام قرض الحسنه: وزیر اقتصاد و رئیس‌ کل بانک مرکزی دیروز از طرح یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه رونمایی کردند .

کدخبر : 9044
سایت سرگرمی روز :

وام قرض الحسنه یا همان وام بدون سود، یک نوع وام است که بانک‌ها یا سازمان‌های مالی اعطا می‌کنند. در این نوع وام، به جای دسترسی به سود برای خود، بانک‌ها تنها مبلغ وام را به شما اعطا می‌کنند و معمولاً برای بازپرداخت آن مهلت زمانی مشخصی تعیین می‌شود. متقاضیان وام قرض الحسنه برای استفاده از این خدمت باید شرایط مشخصی را ملاک کنند و بسته به سیاست‌های هر بانک یا سازمان مالی، ممکن است حداقل درآمد، پروژه‌ی مشخص و سایر معیارهایی مورد نیاز باشد.

وام قرض الحسنه  ۳۰۰ میلیونی بدون کارمزد

به‌ گفته احسان خاندوزی، با تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار 2بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت در رقابت برای کاهش کارمزدها کورس می‌گذارند تا تسهیلات ارزان‌تر به‌دست متقاضیان برسد. در حال حاضر تنها بانک  قرض الحسنه رسالت از تسهیلات بدون کارمزد رونمایی کرده و قرار است تا آخر آذرماه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از این تسهیلات رونمایی کند.وزیر اقتصاد می‌گوید: برای دسترسی راحت متقاضیان به تسهیلات قرض‌الحسنه قرار است تسهیلات قرض‌الحسنه از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج شود و به این وسیله بانک‌ها با آزادی عمل بیشتری تسهیلات مورد نیاز در زمینه قرض‌الحسنه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازند. طبق این گزارش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد برای شرکت‌ها 750میلیون تومان خواهد بود.

حمایت بانک مرکزی

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک ابزارهای بیشتری در اختیار بانک‌های قرض‌الحسنه قرار خواهد داد تا با توان تامین مالی بیشتر بتوانند پاسخگوی نیازهای طیف وسیع‌تری از مردم باشند. او تأکید کرد: بانک ملی و سپه هم اجازه دارند این وام را پرداخت کنند؛ اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و ... را هم داشتیم. او با تأکید بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه گفت: دنبال نظم‌دهی و نظارت بیشتر بر قرض‌الحسنه‌ای‌های تک‌شعبه‌ای هستیم و به 2 بانک قرض‌الحسنه مهر و رسالت ابزارهای لازم را خواهیم داد.رئیس ‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک توسعه‌ای، بانک تجاری، بانک جامع و بانک قرض‌الحسنه به لحاظ ابزارهای تامین مالی و حوزه فعالیت متفاوت هستند و رویکرد بانک مرکزی نیز سیاست‌گذاری و نظارت متفاوت با هر یک از این بانک‌ها خواهد بود. به‌ گفته او، هدف بانک مرکزی توسعه بانکداری قرض‌الحسنه و تامین مالی خرد مردم با کمترین هزینه است.

تامین نظر علما

مدیرعامل بانک رسالت در رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، گفت: خیلی از علما کارمزد وام را جایز نمی‌دانند؛ از 10سال قبل سلسله اقداماتی انجام شد و این اقدامات در 2سال اخیر سرعت گرفت.

منبع: بانک اول
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: