تست شخصیت شناسی | تست شخصیت شناسی و روانشناسی

روانشناسی شخصیت | 9 نشانه غیرقابل انکار که شما یک آدم تنبل و راحت طلب هستید

آیا تا به حال خود را در حال لم دادن، انجام حداقل های حداقلی و فکر کردن، آیا من فقط تنبل هستم، گرفتار کرده اید؟

کدخبر : 10423
سایت سرگرمی روز :

این سوالی است که همه ما در یک مقطع زمانی از خود پرسیده ایم. واقعیت این است که منطقه آسایش تنبلی می تواند بدون اینکه ما متوجه شویم بزرگ به نظر برسد.

هیچ چیز ذاتاً با استراحت شایسته، آرامش و کمی هیچ کاری وجود ندارد. یک یکشنبه تنبل گاه به گاه می تواند تنها مقوی مورد نیاز ما باشد.

اما چه زمانی این استراحت گاه به گاه به قلمرو تنبلی مشکل ساز می جهد؟

خوب، این یک ارزیابی پیچیده تر است.

در زندگی، همیشه نشانه هایی وجود دارد - زمزمه ها، اگر دوست دارید - که نشان می دهد که چیزی اشتباه است. تنبلی هم فرقی نمی کند.

ترفند این است که این سیگنال ها را بشناسیم و در مورد آنچه می بینیم با خودمان صادق باشیم.

بنابراین، در حالی که 9 نشانه غیرقابل انکار شما را در منطقه راحتی تنبلی بررسی می کنیم، از شما دعوت می کنم به درون خود نگاه کنید، صادقانه در مورد عادات خود فکر کنید و از خود بپرسید: آیا واقعاً به خودم فشار آورده ام یا فقط در حال سفر هستم؟

1. بیش از حد معمول معطل می کنید

به لیست کارهایی که همیشه در حال رشد هستند توجه کنید؟ آره، رمانی که مثل یک رمان طولانی خوانده می‌شود و در حالی که سریال مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید، همچنان روی هم انباشته می‌شود. اگر به طور مداوم دلایلی برای به تعویق انداختن وظایف خود پیدا می کنید، می تواند نشانه ای از لغزش شما به سمت تنبلی مشکل ساز باشد.

2. شما ضرب الاجل را از دست می دهید

ضرب‌الاجل‌ها فقط تاریخ‌های دلخواه در تقویم نیستند - آنها تعهداتی هستند. اگر متوجه می‌شوید که مکرراً اینها را از دست می‌دهید، می‌تواند زمزمه‌ای باشد که در سرزمین تنبلی خیلی راحت هستید.

3. مراقبت از خود شما در حال لغزش است

اگر کارهای اساسی مانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن یا خوردن وعده‌های غذایی متعادل شروع به انجام کارهای سخت می‌کنند، وقت آن است که کمی مکث کنید و ارزیابی کنید. اینها جنبه های اساسی مراقبت از خود هستند که هرگز نباید به دلیل تنبلی کنار گذاشته شوند.

4. انگیزه شما در حال کاهش است

انگیزه به عمل کمک می کند. وقتی انگیزه شما کاهش می یابد، بهره وری شما نیز کاهش می یابد. اگر به نظر نمی‌رسد که نمی‌توانید برای انجام کارهایی که زمانی شما را هیجان زده می‌کردید انرژی جمع کنید، تنبلی ممکن است مقصر باشد.

5. بیش از حد معمول احساس خستگی می کنید

خستگی می تواند نشانه بسیاری از چیزها باشد، اما خستگی مداوم و غیرقابل توضیح می تواند یکی دیگر از علائم مزاحم تنبلی باشد. ارزیابی اینکه آیا این خستگی ناشی از خستگی جسمی یا ذهنی است یا صرفاً نتیجه ترجیح دادن بیشتر اوقات به راحتی به جای تلاش بسیار مهم است.

6. از چالش ها دوری می کنید

چالش ها ما را به جلو سوق می دهند و رشد را تسهیل می کنند. اگر متوجه شدید که روی آنها چشم پوشی می کنید و به جای آن مسیر کمترین مقاومت را انتخاب می کنید، ممکن است ذهنیت تنبلی را پرورش دهید.

۷- به کمتر رضایت می دهید

آیا سطح خود را پایین می آورید و به نتایجی رضایت می دهید که می دانید مطابق با استانداردهای معمول شما نیست؟ اگر پاسخ مثبت است، ممکن است این یک علامت هشدار دهنده از شروع تنبلی باشد.

8. محیط شما به هم ریخته می شود

محیط اطراف شما منعکس کننده وضعیت ذهنی شماست. یک محیط نامرتب و نامرتب می تواند نشان دهنده این باشد که شما در دام تنبلی گرفتار شده اید.

9. روابط شما در حال رنج است

تنبلی فقط مربوط به وظایف و بهره وری نیست. همچنین می تواند در روابط ما منعکس شود. اگر از مسئولیت ها و تعهدات خود در قبال دیگران غفلت می کنید، این می تواند نشانه دیگری از تنبلی خزنده باشد.

بنابراین ما آن را داریم، 9 نشانه آشکار سقوط در منطقه راحتی تنبلی. بیایید دوباره سؤالی را که با آن شروع کردیم مرور کنیم: آیا تا به حال خود را در حال لم دادن، انجام حداقل‌های حداقلی گیر انداخته‌اید و به این فکر کرده‌اید که آیا من فقط تنبل هستم؟

و مهمتر از آن - با در نظر گرفتن این نشانه ها - آیا هر یک از آنها واقعا طنین انداز هستند؟

اگر چنین است، دلیلی برای هشدار نیست. به یاد داشته باشید، ما ماشین هایی نیستیم که برنامه ریزی شده اند تا بدون وقفه کار کنند. این نشانه‌ها فقط زمزمه‌هایی هستند که از شما می‌خواهند در عادات خود تجدید نظر کنید و شاید در جایی که لازم است دوباره تنظیم کنید.

این در مورد کتک زدن خود نیست. این در مورد این است که با عشق به جایی که هستید، و به آرامی خود را تشویق کنید تا به وضعیتی فعال تر و کامل تر بروید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: