سرگیجه ها یهویی رو با این گیاه درمان کن | درمان گیاهی موثر برای سرگیجه

اگر دچار سرگیجه مزمن هستید حتما به پزشک مراجعه کنید. حملات مکرر یا طولانی سرگیجه می تواند علامت عفونت گوش درونی ، بی نظمی قلب ، بالا بودن فشارخون ، یا گرفتاری های دیگر باشد .

کدخبر : 11306
سایت سرگرمی روز :

برای سرگیجه  های اتفاقی گیاهان دارویی زیر می توانند مفید باشند.

1-ژینکو: در اروپا عصاره ژینکو برای درمان سرگیجه و بسیاری از ناراحتی های دیگر مصرف گسترده ای دارد.

2-کرفس : دانه کرفس سابقه طولانی برای درمان سرگیجه در پزشکی سنتی چین دارد.

3-کدومسمایی ( تخم کدو مسمایی در تسکین سرگیجه موثر است.) 

4-مخلوط گیاهانی مانند:  رازیانه-بابونه- پونه سنبله ای- دانه کرفس –پوست پرتقال- زنجبیل این مخلوط را خرد کرده و بگذارید کاملا خیس بخورند (به مدت 15 دقیقه ) وبعد میل کنید.

زنجبیل : درگذشته برای رفع دریازدگی و سرگیجه قبل از سفر زنجبیل استفاده می کردند. بادرنجبویه :تقویت کننده اعمال مغز، ضدتشنج، آرام کننده ، موثر در تسکین بحران های عصبی، و درمان سرگیجه می باشد.

مصرف آب مقطر گل دار گیاه به مقدار 10تا20 گرم در روز مفید  است.

بنابر اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی، بادرنجبویه از گیاهان مفیدی است که برگ آن به حالت خام مصرف می شود.درچین در بعضی از نواحی آن را به عنوان زیاد کننده عمر مصرف می کنند.

درمان سرگیجه در طب سنتی

معمولا منییر یا سرگیجه در دسته سرگیجه‌های سرد قرار می‌گیرد. برای درمان آن طبق گفته‌های دکتر خیراندیش برای درمان سرگیجه میتوان موارد زیر را انجام دهید:

عطر گل محمدی را در خواب بو کنید.

روغن کنجد را روی سرد خود بمالید. به مدت ۱۴ تا ۴۰ روز شب غذای سرد نخورید. حتما در صورت امکان دو تا سه بار در وعده غذایی خود فسنجان بخورید. بهتر است فسنجان بادام درست کنید، یعنی نصف بادام و نصف گردو تا تاثیر آن بیشتر شود.

می‌توان برای کاهش تاثیر سرگیجه حجامت کتف را که فقط با بادکش است انجام داد. به‌صورتی که ۷ تا ۱۴ دفعه یک روز در میان این کار را انجام داد تا مزاج شخص از سردی به گرمی تغییر کند.

همان‌طور که گفتیم سرگیجه می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد و در واقع تعیین علت اصلی می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه برای درمان مفید واقع شود.

بیشتر اوقات هیچ دارویی برای درمان سرگیجه مورد نیاز نیست اما بعضی از داروها وجود دارد که می‌تواند برای درمان دلایل سرگیجه مورد استفاده قرار گیرند. بسته به نوع علت این درمان‌ها شامل موارد زیر است:

داروهای ضد اضطراب، هنگامی که علت سرگیجه ناشی از اختلالات وحشت یا مشکلات بهداشت روان است.

با داروهایی مانند آنتی هیستامین می‌توانید سرگیجه را درمان کنید. اکر علت سرگیجه به میگرن مربوط باشد، داروهای مخصوص میگرن می‌توانند به رفع آن کمک کنند.

هر یک از این انواع دارو می‌تواند در درمان سرگیجه ناشی از گوش، درمان سرگیجه هنگام بلند شدن و شرایط دیگر موثر واقع شود. اگر این نوع داروها به رفع مشکل سرگیجه کمک نکنند، تغییر شیوه زندگی یا مراجعه به پزشک ممکن است لازم باشد.

روشی به نام مانور Epley ممکن است در درمان سرگیجه موثر باشد. در این درمان در حقیقت موقعیت سر با حالت‌های خاصی تغییر داده می‌شود تا کریستال‌های کوچک کلسیمی که موجب سرگیجه می‌شوند تغییر موقعیت دهند. این نوع درمان به درمان کریستال گوش میانی نیر معروف است.

در این درمان ورزش برای سرگیجه در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بدنشان عادت کند نسبت به حرکت حساسیت کمتری از خود نشان دهد. اگر سرگیجه به دلیل مشکلی در گوش داخلی باشد این درمان می‌تواند موثر واقع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: