چند روش کاربردی برای حذف روغن اضافی غذاهای سرخ کردنی‌

در ادامه این مطلب با روش‌هایی درباره سالم پختن غذاها همراه ما باشید.

کدخبر : 12241
سایت سرگرمی روز :

پختن غذاهای لذیذ یک هنر است، اما لازم نیست برای پختن غذای خوشمزه آن را در روغن غرق کنید. روغن اضافی نه تنها به کالری غذا اضافه می‌کند بلکه بر سلامت کلی وعده غذایی شما نیز تأثیر می‌گذارد. در اینجا هفت نکته عملی و کارآمد وجود دارد که به شما کمک می کند تا روغن اضافی را از غذای خود حذف کنید بدون اینکه طعم آن به خطر بیفتد و غذا بدمزه شود.

۷ روش برای حذف روغن اضافی غذا

۱. استفاده از کاغذ روغنی

پس از پخت، غذای خود را روی دستمال کاغذی جاذب یا همان کاغذ روغنی قرار دهید. این کار باعث جذب روغن اضافی سطح غذا می شود. این کار را می‌توانید برای غذاهای سرخ شده مانند سمبوسه و مرغ سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده به کار گرفت.

۲.پختن به جای سرخ کردن

 

سعی کنید به جای اینکه چیزها را سرخ کنید آن‌ها را درفر بگذارید. مثلا به جای سیب زمینی سرخ شده از سیب زمینی تنوری استفاده کنید و مرغ و ماهی سوخاری خود را در فر درست کنید. این روش به حداقل روغن نیاز دارد و می‌تواند بدون چربی بیش از حد به غذای شما بافتی ترد بدهد.

۳. از تابه نچسب استفاده کنید

روی تابه‌های نچسب با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. آنها به روغن کمتری برای پخت و پز نیاز دارند، و شما مطمئن هستید که در این مدل تابه یا قابلمه غذای شما نمی‌چسبد و نیاز به روغن را کاهش می‌دهد. با استفاده از تابه‌های نچسب هنگام سرخ کردن کوکو یا سیب زمینی از روغن کمتری استفاده خواهید کرد.

۴. گریل کنید

کباب کردن یا آب پز کردن گوشت و سبزیجات یک جایگزین سالم برای سرخ کردن آن‌ها است. با کباب کردن چربی اضافی غذا از بین می‌رود و این روش شما را به خوردن غذاهای سالم و خوش طعم عادت می‌دهد. بدون اتکا به روغن، مواد خود را طعم‌دار کنید و از آن لذت ببرید.

 

۵. بخار پز کنید

بخارپز کردن طعم طبیعی مواد غذایی را بدون افزودن روغن حفظ می‌کند. این یک روش عالی برای سبزیجات، ماهی و حتی کوفته‌ها است که مواد مغذی و بافت آنها را از بین نمی‌برد.

۶. تفت دادن با آب گوشت یا آب

به جای استفاده از روغن، سبزیجات و پروتئین‌های خود را در آب سبزیجات یا آب تفت دهید. این روش غذاهای شما را بدون کالری اضافه شده از روغن مرطوب نگه می‌دارد و از سوختن غذای شما جلوگیری می‌کند.

۷. از بین بردن چربی‌ها

هنگام تهیه سوپ یا خورش ، آنها را پس از پخت در یخچال بگذارید. چربی روی سطح جامد می شود و باعث می شود و شما می توانید روغن اضافی قبل از گرم کردن و سرو راحت از روی سطح جدا کنید و دور بریزید.

منبع: ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: