مصرف منظم این دانه ریشه بیماری قند خون را از بین می برد

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

کدخبر : 12744
سایت سرگرمی روز :

معمولا از بادام زمینی به عنوان آجیل نام برده می‌شود که مملو از مواد مغذی ضروری است. اما اگر نمی‌دانید بادام زمینی برای چه چیزی مفید است. خوب است بدانید که بادام زمینی تمام ۲۰ اسید آمینه لازم برای بدن را تامین می‌کند که در این میان اسید آمینه غالب آرژنین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی مفید برای بدن است. پس خوردن بادام زمینی می‌تواند سلامت قلب شما را تقویت کند، در کاهش وزن شما موثر باشد، از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند و سطح قند خون را کنترل کند.

۱. سلامت قلب را ارتقا می‌دهد

خوردن بادام زمینی ممکن است به محافظت در برابر بیماری عروق کرونر قلب (CHD) کمک کند. مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده نشان داد که بادام زمینی ممکن است سطح کلسترول بد (LDL) که منجر به ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود را هم کاهش دهد. و حتی گفته می‌شود عصاره پوست بادام زمینی سرشار از پلی فنل است که در کاهش التهابی که باعث بیماری قلبی می‌شود موثر است.

۲. به کاهش وزن کمک می‌کند

بادام زمینی کالری بسیار بالایی دارد، اما به جای افزایش وزن به کاهش وزن کمک می‌کند و در کل بادام زمینی ماده غذایی پر انرژی است. به همین دلیل خوردن آن به عنوان میان وعده باعث می‌شود کالری کمتری در روز مصرف کنید. بادام زمینی هنگامی که به عنوان میان وعده مصرف می‌شود، احساس سیری قوی‌تری نسبت به یک وعده غذایی ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود در نهایت به کاهش وزن کمک کند.

۳. از سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند

مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا مرتبط است. مطالعه‌ای که توسط دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان و بریگهام (بوستون) انجام شد، نشان داده است که که مصرف بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد. مردانی که پنج واحد یا بیشتر از آجیل (از جمله بادام زمینی) در هفته مصرف می‌کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا هستند. زنانی که پنج واحد یا بیشتر آجیل در هفته مصرف می‌کنند در معرض خطر کاهش کوله‌سیستکتومی (برداشتن کیسه صفرا) هستند.

۴. به کنترل قند خون کمک می‌کند

بادام زمینی دارای نمره GI (شاخص گلیسمی) ۱۴ است. این در حالی است که GL آن (بار گلیسمی) فقط یک است. به همین دلیل است که انجمن دیابت آمریکا از بادام زمینی به عنوان یک ابر غذای دیابت نام می‌برد. فیبر موجود در بادام زمینی به کاهش سطح قند خون هم کمک می‌کند و چون حاوی منیزیم و سایر روغن‌های سالم است بیشتر از مواد غذایی دیگر در کنترل قند خون موثر است.

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فدرال ویکوسا (برزیل) بر روی زنان چاق نشان داد که مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی درست در صبح ممکن است سطح قند خون آن‌ها را در طول روز کنترل کند.

۵. ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

مصرف زیاد بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. ایزوفلاونزی، رسوراترول و اسید فنولیک موجود در بادام زمینی دارای خواص ضد سرطانی هستند که ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند.

مطالعه‌ای که در هلند انجام شد نشان داد که مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه پس از یائسگی هم مرتبط است. همچنین مشخص شد که بادام زمینی از سرطان معده و مری در میان افراد مسن آمریکایی جلوگیری می‌کند. زمانی که مقایسه‌ها انجام شد، افرادی که هیچ آجیل یا کره بادام زمینی مصرف نمی‌کردند در معرض بالاترین خطر ابتلا به این سرطان‌ها بودند.

با این حال، نگرانی در مورد بادام زمینی و سرطان وجود دارد. بادام زمینی ممکن است با آفلاتوکسین‌ها، خانواده‌ای از سموم تولید شده توسط قارچ‌های خاص، آلوده باشد و این سموم ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهند پس بهتر است از مصرف بادام زمینی مانده خودداری کنید.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: