این صیفی قاتل فشا رخون و پالایش سموم بدن در 10 دقیقه است

برای تقویت استخوان ها ، بالا بردن سیستم ایمنی بدن ، کاهش فشارخون ، امتداد سلول ها و پاکسازی بدن از سموم سیر مصرف کنید .

کدخبر : 13018
سایت سرگرمی روز :

چرا روزانه از سیر استفاده می کنید؟ چون خستگی را کاهش می دهد و کلسترول را تنظیم و از بیماری های قلبی و عروقی هم جلوگیری می کند.

سیر یکی از سبزیجاتی است که دارای خواص بیشماری است و بسیاری از پزشکان به افراد میانسال و کهنسال توصیه می‌کنند که هر روز یک حبه سیر خام مصرف کنند تا از خواص آن بهره‌مند شوند. در ادامه به برخی از خواص سیر خام می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

با تقویت سیستم ایمنی بدن از بیماری‌ها در امان هستید. سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند. خوردن دو حبه سیر خام له شده در روز از سرفه، تب و بیماری‌های سرماخوردگی و علائم آن پیشگیری می‌کند.

کاهش فشار خون با سیر

سکته مغزی و قلبی دو مورد از بیماری‌های خطرناک و نگران کننده در سراسر جهان است. فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. سیر برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، نجات دهنده است و به کاهش آن کمک موثری می‌کند. البته لازم به ذکر است کسانی که با بوی سیر و خوردن سیر خام مشکل دارند، می‌توانند از مکمل‌های حاوی سیر استفاده نمایند که همان خواص سیر را دارد.

سیر دارای خاصیت آنتی بیوتیک

همان طور که در بالاتر گفتیم، سیر حاوی آلیسین است. آلیسین یک آنتی بیوتیک فعال زیستی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌ها و باکتری‌ها کمک کند. برخی معتقدند سیر جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک‌هاست و می‌توان از آن به جای داروی آنتی بیوتیک استفاده کرد.

خاصیت سیر برای سلامتی پوست

خواص سیر بسیار زیاد است و این ماده پر خاصیت برای قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست و مو مفید است. از جمله مهمترین فواید سیر برای پوست صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از به وجود آمدن قارچ‌های پوستی

برطرف کردن جوش‌های سرسیاه

جلوگیری از پیری زودرس پوست

از بین بردن جای جوش و زخم

مرطوب کردن پوست

ضد آکنه

خاصیت سیر برای سلامتی مو

سیر با داشتن ترکیبات موثری مانند سلنیوم و ترکیبات آنتی اکسیدانی یک درمان قدرتمند و تقویت کننده برای موهای شماست. سیر با تحریک گردش خون در پوست سر سبب می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی به ریشه مو برسد و این امر به تقویت مو و حتی تسریع در روند رشد مو کمک می‌کند. همچنین با خواص ضد میکروبی فوق العاده، یک محافظ موثر برای پوست سر در برابر هجوم میکروب‌ها و باکتری‌ها است. در نتیجه، استفاده از سیر می‌تواند به سلامت و رشد موها کمک کند تا زیبایی شما چندین برابر شود. برخی از خواص دیگر سیر برای مو شامل موارد زیر می‌شود:

محافظ طبیعی برای پوست سر

دارویی برای موهای شکسته

تقویت فولیکول‌های مو

کمک به رشد سالم مو

تسکین پوست سر

ضد شوره

بهبود سلامت استخوان‌ها

امروزه پیر و جوان همه از درد زانو و استخوان شکایت می‌کنند. تحقیقات حاکی از آن است که سیر در مبارزه با پوکی استخوان و آرتریت مفید است. روزانه با مصرف دو تا سه حبه سیر خام به بهبود سلامت استخوان‌ها کمک کنید.

خاصیت سیر برای سلامتی بدن

سیر یکی از سبزیجاتی است که با داشتن مواد مغذی و مقادیری از منگنز، ویتامین ب، ویتامین سی، فیبر، کلسیم، روی، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین ب۱ به عنوان داروی طبیعی شناخته می‌شود و دارای خواص بی‌شماری است.

برخی از خواص سیر عبارت است از:

تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سرماخوردگی و دیگر بیماری‌های ویروسی

درمان عفونت‌های ادراری و کلیوی

کمک به جذب آهن و روی در بدن

کاهش سطح کلسترول بد خون

جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر

کاهش خطر ابتلا به سرطان

بهبود سلامت استخوان

بهبود عملکرد ورزش

کاهش عفونت گوش

کاهش فشار خون

افزایش طول عمر

سم زدایی بدن

 

منبع: مثبت سبز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: