هشدار/ این علائم نشانه سکته مغزی است؛ جدی بگیرید!

سکته مغزی یک اورژانس پزشکی است که نیاز به درمان فوری دارد. دانستن علائم سکته مغزی می‌تواند جان شما یا عزیزانتان را نجات دهد. در این ویدئو، به ۵ علامت هشدار دهنده سکته مغزی اشاره می‌کنیم که باید جدی گرفته شوند.

کدخبر : 13254
سایت سرگرمی روز :

سکته قلبی رایج‌ترین دلیل مرگ و میر است، اما افراد هنوز آن را جدی نگرفته اند. شناخت علائم مشترک در افرادی که دچار این حمله شده اند میتواند خطر سکته را کمتر کند.

درد قفسه سینه

احساس ناراحتی و سوزش در قفسه سینه یا قلب همراه با درد شدید؛ باعث می‌شود که فرد چشمانش را ببندد و فقط بخواهد یک جا بنشیند؛ که این می‌تواند جزء علائم رایجی باشد که به خاطر انسداد جریان خون به قلب رخ می‌دهد.

خستگی

احساس خستگی غیر معمول نیز یکی از علائم حمله یا سکته قلبی است که با درد همراه می‌شود و از هر سه نفر؛ دو نفر آن‌ها ممکن است خستگی شدید و درد قفسه سینه را تجربه کنند.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند علامت حمله قلبی باشد که همراه با درد قفسه سینه اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات هم قبل از آن رخ می‌دهد.

بدن درد

هنگامی که سکته قلبی رخ می‌دهد، ممکن است که فرد در وسط قفسه سینه احساس درد داشته باشد که به کمر، فک و بازو‌ها هم منتقل می‌شود. این درد ممکن است در ناحیه شکم هم احساس شود و باعث مشکلات گوارشی بشود.

حالت تهوع

حالت تهوع بدون هیچ دلیلی را نباید نادیده بگیرید. اگر صبح با عرق سرد و حالت تهوع از خواب بیدار شدید، کاملا هوشیار باشید، زیرا ممکن است علامت سکته قلبی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: