اگه عشقت این رفتارو داره بدون که فقط پولتو میخواد | نشونه های عشق پولکی و آهن پرست

تا به حال اصطلاح “پول پرست” یا “آهن پرست” را شنیده‌اید؟ این اصطلاح‌ها معمولا در مورد خانم‌هایی به کار می‌رود که معیارهای مالی الویت اول انتخاب آن‌ها در شریک عاطفی‌ است. قطعا در نظر گرفتن شرایط مالی موضوع مهمی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و نمی‌توانیم تمام خانم‌هایی که به این موضوع به صورت منطقی نگاه می‌کنند را متهم به آهن پرستی کنیم اما این موضوع هم نمی‌توان نادیده گرفت که برخی دیگر از خانم‌ها به صورت افراطی همه ویژگی‌های انسانی یک فرد را فدای مال و اموالش می‌کنند

کدخبر : 13546
سایت سرگرمی روز :

قبل از وارد شدن به بحث مقاله لازم است به چند نکته اشاره کنیم. اولا اینکه در بحث‌های مالی، یک رابطه رسمی زن و شوهری با رابطه دوستی کاملا متفاوت و حد و مرزهای متفاوتی دارد. ما سعی کرده‌ایم این نکته را در مقاله مد نظر قرار دهیم و اما شما هم به این نکته و پیچیدگی رابطه زناشویی دقت کنید و در نظر داشته باشید هر رابطه ای امضای منحصر به فرد خودش را دارد و ممکن است برخی موارد این مقاله با رابطه شما همخوان نباشد. نکته دیگر این است که این مقاله درباره خانم‌هایی است که پول را به رابطه عاطفی سالم ترجیح می‌‌دهند و به اصطلاح پولکی هستند اما ممکن است برخی از این ویژگی‌ها با خانم‌هایی که چنین دیدگاهی ندارند و گرفتار رابطه با یک مرد خسیس شدند یکسان باشند مثلا هر دوی آن‌ها توقعات مالی از همسرشان دارند اما یکی از آن‌ها از روی سوء استفاده و نگاه ابزاری و دیگری از روی حق معقول و منطقی خواهان آن هستند پس لزوما هر فردی که دارای ویژگی‌های زیر است را متهم به پول پرستی نکنید! در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

هیچ پرداختی را نمی‌پذیرد

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خانمی که شما را پول می‌خواهد این است که زیر بار هیچ گونه هزینه و پرداختی در رابطه نمی‌رود. شاید در قرار اول با توجه به فرهنگ و جامعه ما عرف باشد یک آقا هزینه مالی را مدیریت کند اما ما در مورد یک رابطه طولانی مدت صحبت می‌کنیم که هزینه‌هایش فراتر از پرداخت صورت حساب رستوران و کافی شاپ است. این موضوع به خصوص اگر خانم رابطه شاغل و دارای درآمد مستقل باشد بیشتر صدق می‌کند. اینکه چه زمانی و برای چه موردی یک خانم لازم است در رابطه هزینه کند بستگی به فرهنگ شما، نوع رابطه‌تان، ویژگی‎‌های شخصیتی‌تان و خیلی موارد دیگر دارد. ما در مورد خانمی صحبت می‌کنیم که به هیچ عنوان حاضر نیست کوچکترین قدم مالی برای رابطه بردارد اما توقع دارد شما هیچ کوتاهی در این زمینه نکنید. صحبت‌های رضا در این مورد را بخوانید تا بیشتر متوجه این موضع شوید:” من اصلا و ابدا از اینکه توی رابطه خرج کنم ابایی ندارم، اصلا طرز فکرم این نیست که نباید خرج کنم و خداروشکر مشکل مالی هم ندارم به اون صورت که بخوام تو شرایط سخت قرار بگیرم تو مدت یکسالی که با نگار بودم هیچ توقع مالی از اون نداشتم و تمام پرداخت‌ها با من بوده، اصلا هم راجع به این موضوع فکر نکردم تا اینکه یه روز تولد دوست من دعوت بودیم و من به شدت درگیری کاری داشتم و سر کار بودم، از نگار خواهش کردم یه کادو برای دوستم بخره که شب میریم اونجا دست خالی نباشیم چون من اصلا فرصت نداشتم و قصدم این بود هزینه‌اش رو خودم پرداخت کنم یهو شب اومد گفت چیزی نخریدم به منچه دوست توئه من چرا بخرم!! من گفتم اولا من پولش رو میدادم دوما چطور تولد دوستای تو من می‌خرم کادو رو گفت تو مردی وظیفه‌اته خجالت بکش این حرفا رو چرا اصلا مطرح می‌کنی و … همونجا من متوجه شدم که ارزش من بیشتر مالیه برای ایشون تا عاطفی”.

در مورد زوج‌هایی که ازدواج کرده‌اند این موضوع می‌تواند به دلیل زندگی مشترک پیچیده‌تر باشد. درست است که طبق قوانین رسمی کشور ما و آنچه عرف است وظیفه تامین رفاه خانه به عهده مرد است اما این بدان معنی نیست که زن نباید هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص داشته باشد. مثلا زهره یکی از مراجعین ما بود که حاضر نبود برای خرید خانه مشترکشان طلاهایش را بفروشد و از همسرش خواسته بود پولی که کم دارد را از مادرش طلب کند. صحبت‌های همسر او را بخوانید :” من اصلا از زهره نخواستم این پول رو کلا به من بده خواستم بهم قرض بده و بهش قول دادم براش تهییه می‌کنم مجدد همه اون طلاهارو، به خصوص که وقتی طلا براش می‌خریدم خودش می‌گفت چرا زحمت کشیدی؟ من می‌گفتم زهره جان این‌ها پس اندازه برای روز مبادا، حالا بعد چندین سال مستاجری من تونستم یه خونه مناسب پیدا کنم و یه مقدار پول کم دارم حاضر نیست طلاهاش رو بفروشه تا بتونیم خونه رو بخریم می‌گه وظیفه مرده پول جور کنه باید از مادرت بخوای طلاهاش رو بفروشه چرا من باید بفروشم؟ هرچی می‌گم زهره این زندگی مشترک ماست به مادرم ارتباطی نداره بعد همه اون طلاها رو من خودم خریدم خودمم قول میدم پست می‌دم میگه نه مستاجر بمونیم یا اگر طلا می‌فروشم باید خونه رو به اندازه طلایی که دادم به نامم بزنی! راستش من اصلا تو ذهنم بود خودم این کار رو بکنم و ۳ دونگ خونه رو به نامش بزنم، پول طلاهاش حتی یه دونگ خونه هم نیم‌شه اما بعد از این رفتارهاش اصلا به صداقت رابطه‌مون شک کردم کلا و کل رابطه زیر سوال رفته برام”.

همیشه یک تنش مالی وجود دارد

قبل از باز کردن این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که وقتی مشکلات مالی در زندگی وجود داشته باشد و زن و شوهر از پس هزینه‌های مالی برنیایند معمولا بحث‌های مالی مختلفی نیز خواه و ناخواه بین آن‌ها پیش خواهد آمد که بسته به شرایط منحصر به فرد هر رابطه‌ای می‌توان آن را مدیریت کرد اما روی صحبت ما با آن افرادی است که تنش‌های مالی‌شان ناشی از تنگ دستی یا عدم رفاه مالی نیست اما همیشه یک تنش یا بحث مالی بین آن‌ها وجود دارد و این جملات را احتمالا از سمت خانم رابطه می‌شنویم :” خرج کردن رو از بقیه یاد بگیرید”، “چرا چیزی به نام من نمی‌زنی”، ” من رستوران ارزون نمیام”، من باید بدونم درآمدت چقدره”، ” پولی که به کارتم می‌زنی کمه”، “چرا منو یه مسافرت خوب نمی‌بری” و … این جملات طلبکارانه و بسیاری از چالش‌های مالی دیگر زمانی که مرد رابطه پولدار است معمولا نشان دهنده این است که خانم روی حساب بانکی شریک عاطفی‌اش بیش از علاقه و محبت بینشان حساب کرده است.

رابطه‌تان سطحی باقی می‌ماند

یکی از نشانه‌هایی که نشان دهنده این است خانم رابطه شما را برای پول‌هایتان می‌خواهد این است که رابطه شما به جای عمیق شدن، صمیمی شدن، نزدیک شدن و کامل شدن سطحی باقی می‌ماند. چون اولا اگر کسی شما را برای پول بخواهد مهر و محبت چندانی را نمی‌تواند نثار شما کند و بدون مهر و محبت صمییمت تقریبا غیر ممکن است و همچنین همانطور که در بالا توضیح دادیم در چنین رابطه‌ای بیش از اینکه دو طرف فرصت داشته باشند تا رابطه‌ان را ارتقا دهند درگیر حواشی مالی هستند. بین زوج‌هایی که ازدواج نکردند معمولا خانم رابطه‌ای که به فکر پول است بیش از شریک عاطفی‌اش و فکر کردن درباره او به مال و اموال او فکر می‌کند و فرصت چندانی برای شناخت خودِ واقعی او ندارد و تنها زمانی سمت او می‌رود که بداند می‌تواند از امکانات او استفاده کند و تعجبی ندارد که نتواند روی ارتقای رابطه‌اش کار کند. بین زوج‌های ازدواج کرده نیز چنین خانمی معمولا الویت‌های دیگری به غیر از همسرش دارد و وقتش را اغلب با خانواده، دوستانش، امور و اهداف شخصی‌اش و مسائلی که معمولا اموال همسر حمایت کننده‌اش است می‌گذراند و وقت چندانی برای عمیق کردن رابطه باقی نمی‌ماند.

در مورد شما کنجکاوی مالی دارد

قطعا صحبت درباره مسائل مالی در روابط جدی و روشن کردن مدیریت آن یکی از واجبات رابطه است و ما نیز بارها در مقالات مختلف روی آن تاکید داشته‌ایم اما این مورد جای مشخص، زمان مشخص و اصول مشخص دارد اما به طور کلی خانم‌هایی که به دنبال پول هستند دارای کنجکاوی مالی زیادی نسبت به درآمد شریک عاطفی‌شان دارند و به خصوص این مورد در اوایل رابطه بسیار برجسته‌تر خواهد بود و ممکن است شما با سوالاتی مانند :”ماشین مال خودته؟”، “بابات باغ هم داره؟”، “چقدر به مامانت اینا پول می‌دی”، “کفشات فیکه یا اصله”، “حقوقت چقدره”، “به جز حقوقت درآمد دیگه‌ای هم داری؟”، “سهام داری”، “شریکت چند درصد مشارکت داره”، و … روبرو شوید. در مورد زوج‌های ازدواج کرده نیز این خیلی طبیعی است که خانم شما در مرود برنامه‌های مالی شما کنجکاو و نگران باشند اما خانم‌هایی که پول اهمیت افراطی برایشان دارد بیش از اینکه نگران مدیریت مالی شما باشند نگران این هستند که مبادا شما مال و اموالی را از آن‌ها پیدا کنید یا از قسمتی از پول‌های شما بی‌خبر بمانند یا اینکه مبادا شما خرجی بکنید که آن‌ها اطلاعی از آن نداشته باشند.

توقع هدایای مالی دارد

قطعا هر فردی از دریافت هدیه آن هم از طرف شریک عاطفی‌اش خوشحال می‌شود، رابطه مانند یک گل است که نیاز به توجه و مراقبت دارد و یکی از مواردی که می‌تواند این توجه را نشان دهد قدردانی و تشکر به وسیله هدیه در مناسبت‌های مختلف است. اما نکته اینجاست که این هدیه لازم نیست همیشه بار مالی بالا داشته باشد و گاهی می‌تواند حتی با کلام ابراز شود. اما برخی خانم‌ها هیچگونه هدیه‌ای را به جز هدایای مالی آنهم از نوع سنگینش قبول ندارند. اینکه گاهی یک خانم دلش بخواهد از سمت شریک عاطفی‌اش چنین هدیه‌ای را دریافت کند ممکن است قابل قبول باشد اما اینکه اگر با یک بار فراموش کردنِ این روند شاکی شود و کل رابطه را زیر سوال ببرد در هیچ کجای علم قابل قبول نیست. گاهی حتی این خانم‌ها خودشان هدیه را انتخاب می‌کنند و شما موظف به پرداخت آن هستید. در چنین رابطه‌ای ارزش معنوی هدیه‌ها معمولا پایین است.

شما را از نظر مالی مقایسه می‌کند

یک مشخصه دیگر خانم‌های پول پرست این است که دائم شما را از نظر مالی با دیگران مقایسه می‌کند. این مقایسه گاهی می‌تواند با جملاتی مانند “از فلانی یاد بگیر”، ” ببین شوهر مردم برای زن‌هاشون چه می‌کنن” ،”فلانی خونه با نام زنش زده توچی” و … به صورت مستقیم و گاهی با جملاتی مثل “کاش منم مثل فلانی دست و بالم برای خرج باز بود”، “خوش به حال فلانی رفته سفر”، “چه کیف و کفشی داشت” و … غیر مستقیم باشد. در هر صورت شما بیش از اینکه از نظر عاطفی، هیجانی، میزان ابراز محبت و علاقه با دیگران مقایسه شوید از نظر مالی مقایسه می‌شوید و ناخودآگاه مجبورید برای جلب رضایت او در این رقابت قرار گیرید و تلاش کنید تا او را راضی کنید.

هیچ درآمدی ندارد اما پر زرق و برق است!

یکی از نشانه‌های مهم دخترانی که به دنبال پول هستند این است که با وجودیکه درآمد چندانی ندارند اما به قول معروف سلیقه لاکچری و پر زرق و برقی دارند و از آن مهم‌تر از شما انتظار دارند که این زرق و برق را برایشان فراهم کنید. آن‌ها رستوران‌های گران، لباس‌های برند، سفرهای گران و هدایای ارزشمند را از شما طلب خواهند کرد. شاید بگویید چه اشکالی دارد اگر کسی چنین سلیقه‌ای داشته باشد و بتواند از پس هزینه‌هایش برآید؟ هیچ اشکالی ندارد اما به شرط آنکه شریک عاطفی‌اش را وسیله‌ای برای فراهم کردن این شرایط نکند و بدون آنهم بتواند در کنار شریک عاطفی‌اش از لحظاتشان لذت ببرند. دختران پول پرست معمولا به دلیل علاقه به دنیای پر زرق و برقشان یکی از اولین و مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب شریک عاطفی‌شان داشتن پول است و پولدار بودن یک گزینه مهم در شما برای آن‌ها خواهد بود.

همیشه دنبال جایگاه خاصتان در زندگی او هستید

معمولا مردانی که با یک دختر پول پرست وارد رابطه می‌شوند به جایگاه خود در رابطه عاطفی شک می‌کنند! برای درک بیشتر این موضوع صحبت‌های فرشید از مراجعین ما را بخوانید:” من گاهی واقعا شک می‌کنم به اینکه اگه این پول‌ها رو نداشتم همچنان مونا باهام می‌موند یا نه، یه هفته مریض بودم در حدی که حتی نمی‌تونستم تا آشپزخونه برم و مونا با دوستاش بیرون می‌رفت، خرید می‌رفت، سفر می‌رفت فقط زنگ می‌زد می‌گفت چقدر برام پول بزن. یه روز تو همون مریضی خوابم برده بود به خاطر قرصام اونم با دوستاش بیرون بود زنگ زده بود من بیدار نشده بودم میخواست بگه براش پول بزنم، خلاصه من چون خواب بودم جواب ندادم بیدار شدم دیدم هرچی فحش بلد بوده تو پیام برام نوشته، حالا خلاصه بعدا آشتی کردیم و من ازش پرسیدم مونا من خیلی مریض بودم برات مهم نبود؟ گفت عزیزم خب ما که زن و شوهر نیستیم زیر یه سقف نیستیم بتونم ازت مراقبت کنم بمونم خونه غصه بخورم چه فایده ای داره؟ از همونجا بود که من حس کردم بیشتر شبیه به عابر بانکی هستم تا دوست پسر عابر بانکی که اگه خراب باشه دور انداخته میشه‌ یا تعویض می‌شه”. زن یا مرد فرقی ندارد، تا زمانی که جایگاهتان به عنوان یک شریک عاطفی در رابطه حفظ نشود باید به دنبال آن بگردید!

منطق‌های مالی شما را بد برداشت می‌کند

کم درآمد یا پر درآمد فقی ندارد به هرحال هر فردی نسبت به درآمدی که دارد دارای مدیریت و منطق مالی خاص خودش است. شاید یک نفر ترجیح دهد ۲۵ درصد اموالش را پس انداز کند و دیگری ۸۰ درصد آن را نگه دارد، شاید فردی اهل سرمایه گذاری و دیگری اهل خرج کردن و بریز و بپاش باشد. فارغ از درست و غلط بودن این دیدگاه‌ها در هر صورت شما تصمیماتی برای مال و اموالتان دارید. اگر با یک دختر پول پرست وارد رابطه شوید ممکن است منطق مالی شما را نپسندد به خصوص اگر این منطق به نفع خرج و مخارج او نباشد. مثلا او ممکن است به دلیل اینکه قصد دارید این ماه پولتان را در یک پروژه خرج کنید و سفر نروید به شما لقب خسیس بدهد یا متهمتان کند که این کا را عمدا انجام دادید که در رابطه خرج نکنید! یا اگر باور داشته باشید که نیازی نیست حتی با وجود درآمد بالا هربار به رستوران گران بروید به اینکه نمی‌توانید در لحظه زندگی کنید و خوش بگذرانید متهم شوید! در هر صورت یک دختر پول پرست منطق مالی را برای شما می‌پسندد که به نفع خودش باشد نه شما و اموالتان.

وقتی شرایط مالی‌تان خوب نیست اوضاع خراب می‌شود

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نشانه‌ای که می‌توانید با آن رابطه‌تان را در اینباره محک بزنید این است که ببینید در شرایط بد اقتصادی‌تان رفتار شریک عاطفی‌تان چگونه است؟ آیا هنگام سختی و شرایط بد مانند یک شریک عاطفی معقولی با صمییمت کنارتان می‌ماند؟ مانند یک هم تیمی به شما کمک می‌کند که از این شرایط عبور کنید؟ یا اینکه کم کم رفتارش عوض می‌شود، غرغرهایش شروع می‌شود؟ تماس‌هایتان را کمتر جواب می‌دهد و …؟ اگر او یک شریک عاطفی واقعی باشد و شما هم برایش نقشی به جز عابر بانک داشته باشید او سعی می‌کند شرایطتتان را درک کند و کمک کند بتوانید اوضاعتان را مدیریت کنید و بار اضافه‌ای روی مشکلاتتان نخواهد بود.

قدردان نیست

دختران پول پرست ممکن است قدردان هدایای گران قیمت شما باشند اما به سختی از محبت‌های کلامی‌تان، حضورتان، توجه‌تان به رابطه، گذشتتان، وقتیکه برای او می‌گذارید و به طور کلی موارد غیرمادی تشکر و قدردانی می‌کند. مثلا آنها اغلب ترجیح می‌دهند یک دسته گل بزرگ همراه با یک هدیه گران قیمت را به درب منزلشان ارسال کنید حتی اگر خودتان حضور نداشته باشید تا اینکه دستش را بگیرید و با یک دیگر به پیاده روی و یک شام عاشقانه و ساده بروید! شاید بتوانند برای یکی دوبار این موضوع را تحمل کنند آن‌هم زمانی که از پتانسیل مالی شما مطمئن باشند و این قرار ساده و شام معمولی را یک فانتزی موقت تصور کنند چنین توانایی را دارند اما به طور کلی نمی‌توانید بدون خرج و مخارج زیاد آن‌ها را قدر دان خود کنید.

پول پرستی‌اش را روی شما فرافکنی می‌کند

گاهی برخی از خانم‌های پول پرست، این خصلت و ویژگی‌شان را روی شما فرافکنی می‌کنند. فرافکنی یک مکانیزم روانی ساده است که به زبان ساده یعنی آنچه فرد در ذهن خودش وجود دارد به شما نسبت می‌دهد! به عنوان مثال از شما می‌خواهد فلان خرج را بکنید و وقتی با دلایل منطقی برایش توضیح می‌دهید که چنین امکانی ندارید با این جملات روبرو می‌شوید:” تو فقط به فکر پولی”، فقط پولات برات مهم، به من و رابطه فکر نمی‌کنی”، “بود و نبود من برات فرقی نداره تا وقتی پولات هست” و … . البته توجه داشته باشید آقایانی هستند که چنین ویژیگ‌هایی داشته باشند و به جز پول به چیزی اهمیت ندهند و جا دارد در اینجا مجدد تاکید کنیم ما در این مقاله تنها در مورد خاتم‌های پول پرست صحبت می‌کنیم نه خانم‌هایی که درگیر رابطه با یک فرد خسیس هستند و ممکن است آن‌ها هم چنین رفتارهایی را از خود نشان دهند.

شما یک گزینه هستید نه یک الویت

برای خانم‌های پول پرست به ویژه در یک رابطه غیر رسمی که هنوز به ازدواج ختم نشده است شما یک گزینه هستید نه یک الویت. اگر الویتِ کسی باشید او شما را از بین افرادی که از هر لحاظ بالاتر از شما هستند انتخاب و به دیگران ترجیحتان می‌دهد اما زمانی که یک گزینه هستید به اصطلاح در آب نمک نگه داری می‌شوید و اگر گزینه پولدارتری از شما وجود داشته باشد به راحتی با شما جایگزین خواهد شد!

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: