این گیاه خوشرنگ ریه هاتون و صفر کیلومتر میکنه

با این گیاه خوش‌رنگ ریه خود را تسکین بدهید.

کدخبر : 13569
سایت سرگرمی روز :

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می ‌دهد که ترکیب گیاهی موجود در زرشک به مبارزه با سرطان ریه کمک می‌کند.

زرشک حاوی یک ترکیب گیاهی مفید به نام «بربرین» است. بربرین هزاران سال است که در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. این ترکیب را می‌توان در گیاهان مختلف مانند زرشک، انگور و زردچوبه یافت. نتایج مطالعات انجام شده طی سال‌ها نشان می‌دهد که بربرین به تنظیم سطح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم و درمان سندرم متابولیک کمک می‌کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ترکیب گیاهی موجود در زرشک بر مقابله با سرطان ریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این ترکیب با سرطان ریه مقابله می‌کند و رشد سلول‌های سرطان ریه را متوقف می‌کند. محققان معتقدند که بربرین دو فرآیند کلیدی پیشرفت سرطان یعنی تکثیر سلولی و جابه‌جایی را مهار می‌کند.

به گفته پژوهشگران «بربرین» به توقف ایجاد گونه‌های فعال اکسیژن کمک می‌کند، مواد شیمیایی التهابی که در طی واکنش‌های سلولی خاص به تهاجم باکتری‌ها و دیگر رویدادهای استرس‌زا که می‌توانند به سلول‌ها آسیب بزنند، تولید می‌شوند. بربرین به تعدیل ژن‌های دخیل در استرس اکسایشی و التهاب کمک می‌کند و همچنین در کاهش پیری زودرس سلول نقش دارد.

خواص زرشک در چربی سوزی

حفظ رژیم غذایی برای افزایش چربی‌سوزی و لاغری در کنار انجام مرتب ورزش اهمیت فراوانی دارد. افزایش متابولیسم بدن عاملی است که به کاهش چربی مضر در خون منجر می‌شود. در صورت برهم خوردن تعادل رادیکال‌ های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها، بیماری چاقی و سایر موارد مرتبط با آن در بدن شکل خواهد گرفت. از این رو استفاده از عصاره و یا آب زرشک به‌ صورت منظم به حفظ این تعادل کمک خواهد نمود.

درمان التهاب و عفونت

زرشک به کاهش التهاب کمک می کند. در واقع، التهاب ریشه برخی بیماری های عفونی است و درمان این التهابات می توانند در ایجاد علائم، کمی قابل تحمل باشند. مطالعات نشان داده اند که زرشک حاوی برخی عوامل ضد باکتریایی و ضد قارچی است و این باعث می شود که یک محلول بزرگ برای مبارزه با عفونت باشد.

 درمان گلودرد

زرشک به درمان گلو درد و برخی شرایط خفیف، مانند سرماخوردگی کمک می کند. این به دلیل حضور ویتامین C در زرشک است.

درمان اسهال

در درمان اسهال قرن‌هاست که شناخته شده و دلیل آن نیز ناشی از وجود بربرین و غلظت بالای آن عنوان می‌شود. با مهار گیرنده‌ های خاص، عبور مدفوع از روده کند می‌شود و این امر به درمان این بیماری کمک می‌کند. فواید زرشک می‌تواند عفونت‌های ناشی از باکتری‌ های خاص نظیر‌ ای کولی ( coli) را درمان نماید. حتی در افراد ی که درگیر به سندرم روده تحریک پذیر، مصرف آن به‌طور قابل توجهی می‌تواند تعداد اسهال و دفعات دفع را کاهش دهد.

کنترل قند خون

بربرین می‌ تواند واکنش سلول‌ های بدن به هورمون انسولین که برای کنترل قند خون در بیماران دیابتی ضروری است را بهبود بخشد. مصرف زرشک طبق گزارش‌ ها می‌ تواند به کاهش قند خون منجر شود. حفظ رژیم غذایی سالم در افراد دیابتی اهمیت بسیاری دارد از این رو به کمک این خاصیت زرشک، گنجاندن آن در وعده‌های غذایی این افراد ضرورت می‌یابد.

بنا به تحقیقات صورت پذیرفته، خواص زرشک، اثرات مثبتی بر قند و هموگلوبین خون دارد و تأثیر آن با داروهای متفورمین سنتی دیابت قابل قیاس است. حتی مصرف روزانه 2 میلی‌گرم از عصاره میوه زرشک خشک می‌تواند به کاهش قابل توجه قند در خون منجر شود.

 

منبع: مفدا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: