امسال فرش های ماشینی رو نده قالیشویی با این روش خونگی فرشاتو مثل روز اول تمیز کن

تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو : یکی از موارد مهم در زمینه‌ی تمیزکاری فرش و موکت در خانه‌ی اغلب ما ایرانی‌ها بحث تمیز کردن فرش ماشینی آن هم بدون شست‌وشو است. چرا که در اغلب موارد شستن فرش‌های بزرگ و سنگین می‌تواند کاری زمان‌بر و سخت باشد. از طرفی با توجه به زندگی آپارتمان‌نشینی امروزی امکان شست‌وشوی فرش برای همه میسر نخواهد بود.

کدخبر : 13960
سایت سرگرمی روز :

آشنایی با انواع روش‌های تمیز کردن فرش ماشینی

در همین ابتدای مطلب باید تاکید کنیم که جارو کشیدن مداوم از جمله راهکارهای مهم و اصلی تمیزی و برق انداختن فرش ماشینی است. درواقع جدا از تمام روش‌هایی که در ادامه‌ی این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، باید بدانید که جارو کردن مرتب فرش علاوه بر حفظ تمیزی، موجب حفظ زیبایی آن هم می‌شود و نقش مهمی در نگهداری از این کالا دارد.

البته جارو کردن باید به طور منظم انجام گیرد و بهتر است از جاروبرقی استفاده شود چرا که قدرت مکش بیشتری برای جمع آوری گرد و غبار دارد. گرد و خاک خود از جمله عواملی است که تجمع آن بر روی فرش و نفوذ در الیاف آن، موجب کدر شدن رنگ‌ها، مشکلات تنفسی و افت زیبایی فرش می‌شود. با این حال در کنار این نکته، یکسری روش‌ها هم می‌تواند به تمیز کردن فرش‌ها بدون رجوع به قالیشویی موثر باشد.

۱.تمیز کردن فرش ماشینی با بخارشوی

یکی از روش‌های کارآمد چه از لحاظ تمیز کردن محیط و چه حتی ضدعفونی کردن آن استفاده از بخار داغ برای تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو است. در این روش شما می‌توانید فرش را با استفاده از دستگاه بخار شوی تمیز کنید و برای بهتر شدن کار از سرکه و آب به جای آب خالی در مخزن دستگاه استفاده کنید. به طور کلی خرید یک بخارشوی باکیفیت می‌تواند یکی از بهترین راه‌کارها نه‌تنها برای تمیز کردن فرش و موکت، بلکه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی، حمام یا جای جای خانه باشد.

۲.ترکیب سرکه سیب، مایع ظرف‌شویی و آب

تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو ، اگر می‌خواهید یک معجون شوینده قوی بسازید بدون شک این ترکیب می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. بنابراین برای انجام کار کافیست در ابتدا یک لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید. بعد از این مرحله به اندازه یک چهارم قاشق چای‌خوری سرکه را آماده کرده و به آن اضافه کنید. لازم به ذکر است که اگرچه برای این کار سرکه‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود ولی سرکه سیب جزو بهترین گزینه‌ها با کارایی بالاتر است. در نهایت محلول به دست آمده را بر روی لکه بریزید و پس از برس‌کاری آن را خشک کنید.

۳.استفاده از پودر ذرت برای تمیز کردن فرش ماشینی

شاید برای شما هم عجیب به نظر برسد ولی پودر ذرت یکی از گزینه‌های بسیار کارآمد برای تمیز کاری فرش و موکت است.درواقع شما می‌توانید برای از بین بردن لکه‌ها یک پیمانه از پودر ذرت را با دو پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید. پس از اینکه ترکیب آماده شد،‌ آن را به شکل یک‌دست و یکنواخت بر روی نواحی مختلف فرش بریزید و یک ساعت به خود زمان بدهید.

تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو ، فرمول شیمیایی نشاسته ذرت در طول این مدت تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی فرش می‌گذارد و باعث ایجاد درخشندگی و تمیزی در آن می‌شود. در نهایت می‌توانید با کمک جاروبرقی یا دستمال مرطوب پودر روی فرش را جمع آوری کنید و در نهایت تاثیر معجزه‌آسای آن را با چشم خود مشاهده کنید.

۴.استفاده از شامپو فرش

افراد زیادی تمایل به استفاده از شامپو فرش به عنوان جایگزینی برای شست‌شوی ماشینی فرش‌ها دارند. بنابراین اگر شما هم قصد دارید از شامپو فرش برای تمیزی و برق انداختن فرش‌های بزرگ خانه‌ی خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که این کار را به درستی انجام دهید. البته قبل از استفاده از شامپو فرش باید فرش را خوب جارو کنید.

۵.استفاده از سودا در تمیز کردن فرش ماشینی

تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو ، سودا یا همان سود پرک یک ماده شیمیایی معروف در صنعت است که مانند اکثر شوینده‌های موجود در بازار قلیایی است. درواقع اغلب لکه‌هایی که بر روی فرش‌های مختلف ایجاد می‌گردد از جنس چربی هستند، و آلودگی‌ها هم اکثراً حالت اسیدی دارند.

به همین علت در صورت به کار بردن سودا به راحتی می‌توانید فرش‌های ماشینی خود را پاک کنید. اگر به مقدار کافی سودا در اختیار دارید آن را در محل آلودگی بریزید و پس از چند دقیقه به کمک دستمال آن را پاک کنید. در همین راستا اگر خشک‌سازی به صورت کامل انجام نشد از مواردی مثل دستمال خشک یا اتو کمک بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: