روانشناسی رابطه | رفتار شناسی عاطفی

روانشناسی رابطه | اگر شریک زندگیت این 8 نشانه رو داشت بهترین آدم روی زمین رو انتخاب کردی

همه ما تصورات خودمان را در مورد اینکه چه چیزی یک فرد خوب را می سازد، داریم. اغلب، این ایده ها حول ویژگی های خاصی است که ما در شرکای خود به دنبال آن هستیم.

کدخبر : 14437
سایت سرگرمی روز :

حال، بیایید در مورد ویژگی های متمایزی که افراد واقعاً خوب دارند صحبت کنیم.

در یک رابطه، شناسایی این ویژگی ها بسیار مهم است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا شریک زندگی شما واقعاً خوش قلب است یا اینکه آیا علائم قرمز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

در این مقاله، 8 ویژگی منحصر به فرد را بررسی می کنیم که نشان می دهد شریک زندگی شما واقعاً فرد خوبی است.

ما به نشانه هایی نگاه خواهیم کرد که نشان می دهد آنها چیزی فراتر از یک قرار عالی هستند، بلکه افرادی هستند که مهربانی، احترام و صداقت را در تمام جنبه های زندگی خود نشان می دهند.

1) همدلی نشان می دهند

همدلی فقط درک احساسات دیگران نیست، بلکه به اشتراک گذاشتن آنهاست.

این تفاوت بین شریکی است که می بیند شما ناراحت هستید و شریکی که به دلیل ناراحتی شما احساس ناراحتی می کند.

همدلی یک ویژگی اساسی یک فرد واقعاً خوب است. نحوه ارتباط آنها با دیگران، نحوه ارائه حمایت و آرامش، و نحوه مراقبت آنها است.

اگر شریک زندگی شما اغلب برای درک دیدگاه شما قدم برمی دارد، آنها فقط یک شریک عالی نیستند، آنها واقعاً یک فرد خوب هستند.

دیدن دنیا از دید شما کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند. این نیاز به هوش هیجانی، از خودگذشتگی و احترام زیادی برای شما به عنوان یک فرد دارد.

بنابراین وقتی شریک زندگی شما همدلی نشان می دهد، نشانه واضحی است که او فقط برای خودش در این کار نیست. آنها نیز برای شما در آن هستند. توانایی آنها در همدلی بر شخصیت آنها به عنوان یک شخص واقعاً خوب تأکید می کند.

۲) پیوسته محترم هستند

احترام در هر رابطه ای غیرقابل مذاکره است. این بستری است که اعتماد، عشق و ارتباطات بر آن بنا می‌شود.

در زندگی خودم مثالی دارم که وقتی به احترام فکر می کنم به ذهنم می رسد. شریک زندگی من همیشه حتی در اختلافات ما نهایت احترام را به من نشان داده است.

یک بار بود که ما در مورد موضوعی که هر دو با اشتیاق نسبت به آن احساس داشتیم، بحث شدیدی داشتیم. هر دو ناراحت بودیم و چشم در چشم نمی دیدیم.

با این حال، علیرغم تنش‌ها، او هرگز به سخنان تحقیرآمیز یا تحقیرآمیز متوسل نشد. او به نکات من گوش داد، احساسات من را تصدیق کرد و بدون اینکه به شخصیت من حمله کند، احساسات خود را بیان کرد.

این چیزی است که احترام به نظر می رسد. این برای شریک زندگی خود به عنوان فردی با اعتقادات و احساسات خود ارزش قائل هستید. توانایی مخالفت بدون بی احترامی به یکدیگر، نشانه بارز یک فرد واقعاً خوب است.

3) ابراز قدردانی می کنند

قدردانی ممکن است یک عمل ساده به نظر برسد، اما وزن زیادی در یک رابطه دارد.

یک شخص واقعاً خوب اهمیت ابراز سپاس را درک می کند. آنها شما را بدیهی نمی دانند و همیشه برای قدردانی از کارهای کوچکی که انجام می دهید وقت می گذارند.

چه تشکر از شما برای تهیه شام، ابراز قدردانی از حمایت شما، یا قدردانی از صبر شما در یک موقعیت، این ابراز قدردانی کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

با ابراز قدردانی، شریک زندگی شما به شما نشان می دهد که برای تلاش و مشارکت شما در رابطه ارزش قائل است. این نشانه احترام و تحسین آنها برای شما است.

4) آنها صادق، اما مهربان هستند

صداقت یک ویژگی ضروری در یک شریک است. با این حال، صادق بودن به معنای خشن یا بی رحم بودن نیست. یک شخص واقعاً خوب می داند که چگونه بین صداقت و مهربانی تعادل برقرار کند.

اگر شریک زندگی شما بتواند در صورت لزوم حقایق سخت را به شما بگوید، اما این کار را به گونه ای انجام دهد که احساسات شما را در نظر بگیرد، در این صورت سطح بالایی از بلوغ و احترام از خود نشان می دهد.

همه اینها صادق بودن بدون آسیب رساندن است. یک فرد خوب می فهمد که صداقت بهانه ای برای نامهربانی نیست. بلکه از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد اعتماد و حفظ ارتباطات باز در رابطه استفاده می کنند.

این تعادل بین صداقت و مهربانی نشانه واضحی از یک فرد واقعاً خوب است، و اگر شریک زندگی شما بر آن تسلط داشته باشد، شما برنده هستید.

5) آنها واقعاً از شما قدردانی می کنند

همه ما می خواهیم به خاطر آنچه که واقعا هستیم، خصلت ها و همه چیز مورد علاقه و قدردانی قرار بگیریم.

یک شریک واقعاً خوب، شما را به طور کامل می بیند و از شما قدردانی می کند، نه فقط قسمت های بی نقص را. آنها صبح شما را دوست دارند، شما را بدخلق، احمقانه و احساساتی را دوست دارند.

آنها نقاط ضعف و قوت، موفقیت ها و شکست های شما را می بینند و قدردان همه آن ها هستند.

آنها فقط شما را دوست ندارند؛ آنها برای شما ارزش قائل هستند آنها این را از طریق گفتارشان، اعمالشان و تعهدشان به شما نشان می دهند.

چیزی فوق‌العاده دلچسب در این است که بدانید کسی همه‌ی شما را می‌بیند و همچنان تصمیم می‌گیرد هر روز شما را دوست داشته باشد و از شما قدردانی کند.

۶) حامی هستند

حمایت ستون فقرات هر رابطه قوی است. این در مورد ایستادن در کنار یکدیگر، تشویق یکدیگر، و ایجاد شانه ای برای تکیه دادن در هنگام سخت شدن شرایط است.

حمایت فراتر از حضور است. این به طور فعال شما را تشویق می کند، به شما ایمان دارد، و حتی گاهی اوقات نیازها و اهداف شما را بر خواسته های خود ترجیح می دهد.

این را تصور کنید: یک روز طولانی در محل کار داشته اید و به خانه می آیید تا ناراحتی های خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

یک شریک واقعا خوب فقط گوش نمی دهد؛ آن‌ها احساسات شما را تأیید می‌کنند، کلمات آرامش‌بخش ارائه می‌کنند، و شاید حتی اگر به آن نیاز دارید، راه‌حل‌هایی را در ذهنتان پیدا کنید.

حمایت آنها به قدرت شما تبدیل می شود. و این چیزی است که با یک فرد واقعاً خوب احساس می کند. وقتی پایین می‌روید شما را بالا می‌برند، وقتی مردد هستید شما را به جلو هل می‌دهند و همیشه پشت شما هستند.

۷) صبور هستند

صبر بیش از یک فضیلت است. این نشانه بارز یک فرد واقعا خوب است. و در یک رابطه، این یک کیفیت ارزشمند است.

به یاد دارم زمانی که کار جدیدی را شروع کردم که بسیار چالش برانگیز و طاقت فرسا بود. با استرس و ناامیدی به خانه می آمدم و حالم همه جا را فرا گرفته بود.

اما شریک زندگی من، به جای اینکه از من ناامید شود، به طرز باورنکردنی صبور بود. زمانی که به آن نیاز داشتم به من فضا می داد، وقتی از کار افتاده بودم به من آرامش می داد و صبورانه منتظر بود تا با شغل جدیدم سازگار شوم.

صبر او فقط تحمل حالات من نبود. این بود که بفهمم از کجا آمده ام و به من زمان و فضای لازم برای کنار آمدن را بدهد.

8) فروتنی نشان می دهند

فروتنی یکی دیگر از ویژگی های کلیدی یک فرد واقعاً خوب است. این در مورد تشخیص این است که شما برتر از دیگران نیستید و بتوانید وقتی اشتباه می کنید اعتراف کنید.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: