تست شخصیت شناسی | تست شخصیت شناسی و روانشناسی

تست شخصیت شناسی | چقدر عشوه گر و لوندی؟ بگو اول چی دیدی؟

اولین چیزی که در تصویر ببینی کاملا ویژگی‌های شخصیتیت رو مشخص میکنه!

کدخبر : 15388
سایت سرگرمی روز :

تست های شخصیت تصویری نوعی از آزمون های روانشناسی هستند که از تصاویر برای ارزیابی جنبه های مختلف شخصیت افراد استفاده می کنند. این تست ها بر پایه این ایده بنا شده اند که انتخاب ها و تفاسیر ما از تصاویر، می تواند بازتابی از افکار، احساسات و انگیزه های ناخودآگاه ما باشد.

این آزمون‌ها به باور روانشناسان همیشه علمی نیستند، اما آن ها در بعضی موارد می توانند یافته هایی درباره شخصیت ما فاش کنند. ما انسان ها همیشه مشتاق بودیم خودمان را از منظر دیگران بشناسیم.

صدف غول پیکر: اگر اولین چیزی که دیدید این صدف بزرگ بود، به احتمال زیاد شما فردی هستید که با مشکلات محدود شده اید. شما اجازه می دهید دیگران شما را عذاب دهند و این برای زندگی شما خوب نیست. شما احساس عشوه گری یا معاشقه ندارید و این خوب نیست.

مروارید تابناک: اگر در وهله اول موفق به دیدن این مروارید درخشان شدید، بدون شک فردی هستید که قرار است با نور خودش بدرخشد. شما موجودی نورانی هستید که به تمام اهداف خود خواهید رسید. در ظاهر معاشقه دارید.

مردانی که برای زنده ماندن تلاش می کنند: شما همیشه به دنبال پیشرفت هستید، صرف نظر از امتحاناتی که زندگی برای شما ایجاد می کند. شما دوست دارید عشوه گر یا معاشقه باشید و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. با تلاش و فداکاری خود آینده بسیار خوبی در پیش دارید.

 

اهمیت تست شخصیت شناسی

با استفاده از آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خودتان کسب کنید. همچنین می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. شناسایی ویژگی‌های خاص شخصیت باعث می‌شود، درک بهتری از الگوهای رفتاری خود داشته‌باشید. همچنین در تغییر شخصیت هم موثر است و به شما راهکار و جهت می‌دهد.

به‌عنوان‌ مثال نتیجه یک تست شخصیت شناسی ممکن است نشان دهد که میزان درون‌گرایی در شخصیت شما بالاست. در نتیجه شما باید در موقعیت‌های اجتماعی انرژی بیشتری صرف کنید.

چه عواملی باعث می شود ما خودمان را درست نشناسیم؟

ما به دلایلی مختلفی ممکن است خودمان را هنوز به درستی نشناخته باشیم. اگر از مشکلاتی در دوران کودکی یا نوجوانی رنج برده اید که باعث کاهش عزت نفس شما شده، بیش تر احتمال دارد خودتان را ناکارآمد یا غیر اجتماعی توصیف کنید! در حالی که این ویژگی مربوط به دوران گذشته تان بوده و خصایا و ویژگی افراد در طی زمان با اتفاقات مختلفی تغییر می کند.

به همین دلیل هم هست که تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که با آموختن آن مهارت ها می توانید شخصیت تان را رشد بدهید: شما همان آدم دیروز نیستید و فردا هم آدم امروز نخواهید بود! اگر دیروز برچسب های منفی می‌خورده اید، دلیلی ندارد که امروز هم دقیقا همان ویژگی را داشته باشید! به همین دلیل هم هست که ممکن است از نتایج تست ها تعجب کنید. چون این تست ها باعث می شوند شما خودتان و تغییرات اخلاقی تان را بشناسید و بفهمید که بر خلاف تصورتان آدم دیگری هستید!

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: