فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ 27 فروردین ماه | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

فال حافظ دقیق با تفسیر کامل و درست برای پیشگویی فردای خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید؛ فال حافظ همواره برای ایرانیان در طول تاریخ، رازگشای آینده و اتفاقات آن بوده است.

کدخبر : 15699
سایت سرگرمی روز :

فال حافظ یکی از روش‌های پیش‌بینی و فالگیری است که بر اساس غزلیات معروف حافظ، شاعر بزرگ ایرانی قرن چهاردهم میلادی، انجام می‌شود. حافظ در دیوان غزلیات خود بیش از ۵۰۰ غزل نوشته است و در هر غزل از ابیات و شعرهای پارسی استفاده کرده است. فال حافظ به عنوان یک روش شناخت شخصیتی و پیش‌بینی زندگی، می‌تواند احساسات و امید‌ها را به تصویر بکشد و به شخص کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را در مسیر زندگی خود بگیرد. اما لازم به ذکر است که فال حافظ بیشتر به عنوان یک سنت و بازی خوانده می‌شود و معتقدی هست میزان صحت پیام‌های آن بستگی به باور و تفسیر شخصی است.

 

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

فروردین ماهی جان... دلی پاک داری و همواره نیت‌های تو خیرخواهانه هستند. افراد ریاکاری هستند که با سنگ‌اندازی مانع حرکت تو می‌شوند. از دو رنگی و ریاکاری اطرافیانت رنج می‌بری و در این فکر هستی که چگونه با افراد دورو و نیرنگ‌باز اطرافت رفتار کنی. درمان این افراد فقط به دست خدا ممکن است، پس به جای غصه خوردن سعی کن در انتخاب دوستان و همنشینان تجدید نظر کنی. صبر و بردباری کلید حل تمامی مشکلات است، می‌توانی با کمی تفکر و اندیشه کارهای خود را به خوبی پیش ببری. ناامیدی را از خود دور کن و به لطف خداوند بزرگ امیدوار باش. هرچند از دوری یار (یا مقصود خویش) بی‌خواب و بی‌قرار هستی ولی برای رسیدن به اهداف خود تقوی پیشه کن که روز وصال بسیار نزدیک است.

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها

به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید

ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها

...

فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

اردیبهشت ماهی جان... آرزوهای دست نیافتنی در سر داری؛ از این آرزوهای محالهیچگاه در زندگی‌ات دلسرد و ناامید نشو. راه رسیدن به مقصود بسیار سخت است ولی با ناامید شدن، کاری از پیش نخواهی برد؛ پس با توکل به خدای بزرگ به حرکتت ادامه بده. تجربه دیگران مانند منبع عظیمی است که می‌توانی در ادامه مسیر از آن استفاده کنی. مطمئن باش با اندکی صبر مشکلات حل می‌شوند و تو به خواسته دل خودت می‌رسی.    

در دیر مغان آمد یارم قدحی در دست

مست از می و میخواران از نرگس مستش مست

در نعل سمند او شکل مه نو پیدا

وز قد بلند او بالای صنوبر پست

...

فال حافظ روزانه متولدین خرداد

خرداد ماهی جان... هدف و مقصودی داری که فقط و فقط دل به آن بسته‌ و نسبت به بقیه راه‌ها و اهداف بی‌توجه هستی. تمام تلاشت را برای بدست آوردن هدف خود به کار گیر و هرگز ناامید مباش. هیچگاه از لطف خدا غافل مشو. لطف و مهربانی خداوند به همه بندگانش می‌رسد حتی بندگانی که قبل از این از درگاهش دور بوده‌اند. صبر داشته باش، اگر صبر و تحمل را سر لوحه خود قرار داده و در برابر سختی‌ها استقامت کنی، نتیجه بردباری خود را خواهی دید.    

بعد از این دست من و دامن آن سرو بلند

که به بالای چمان از بن و بیخم برکند

حاجت مطرب و می نیست تو برقع بگشا

که به رقص آوردم آتش رویت چو سپند

...

فال حافظ روزانه متولدین تیر

تیر ماهی جان... ارزش واقعی هرچیز با ارزش ظاهری آن فرق دارد. صلاح خداوند در این است که به محبوب و یار خویش کمک و یاری رسانی. سعی کن که خودت را کنترل نمایی. الان زمان صحبت کردن نیست و بایستی فقط به فکر نجات یار باشی. عده‌ای قصد آسیب رساندن به تو را دارند از آن‌ها دوری کن و مراقب خودت باش. آنها به زودی نتیجه خباثت خودشان را خواهند دید. بعضی از افراد دو رو به دنبال سخره کردن تو هستند، اسرار و اظهار نیاز خود را برای هرکسی فاش نکن.    

نقدها را بود آیا که عیاری گیرند

تا همه صومعه داران پی کاری گیرند

مصلحت دید من آن است که یاران همه کار

بگذارند و خم طره یاری گیرند

...

فال حافظ روزانه متولدین مرداد

مرداد ماهی جان... دست به هر کاری زده‌ای و به زور می‌خواهی همه چیز را بدست بیاوری. تا در راه خدا قدم نگذاری و امیدت به او نباشد به مقصودت نخواهی رسید. کلید و رمز پیروزی تو دل به خدا بستن و اعتقاد راسخ داشتن است. پس به او توکل کن و با این کار روح و روان خود را آرامش ببخش. اگر بعضی از اطرافیانت بر تو خرده می‌گیرند یا تو را شماتت می‌کنند، تو به رفتار آنها اعتراض نکن، جواب سخنان اشتباهشان را مده و صبوری و شکیبایی را پیشه خود ساز. پیروز شدن در هرکاری نیازمند سال‌ها تلاش است.    

مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند

که اعتراض بر اسرار علم غیب کند

کمال سر محبت ببین نه نقص گناه

که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند

...

فال حافظ روزانه متولدین شهریور

شهریور ماهی جان... از آنچه در اختیار داری راضی نیستی. فکر می‌کنی که همه از روی ترحم برای تو دلسوزی کرده و می‌خواهند به تو لطف کنند. علم و دانش همیشه به کار نمی‌آید و گاهی برای پیش بردن کارها لطف حق و عشق انسان‌های پاک‌سیرت لازم است. از سرگردانی و زندگی بدون هدف خسته شده‌ای. آرزوهای زیادی در سر داری اما امیدی برای رسیدن به آنها نداری؛ چرا اینقدر خودت را دست کم می‌گیری؟ سعی کن با اعتماد و توکل کردن به خداوند، اعتماد به نفس بدست بیاوری. خدا از درون دل تو آگاه است و باز هم یاری‌ات می‌کند.    

سال‌ها دفتر ما در گرو صهبا بود

رونق میکده از درس و دعای ما بود

نیکی پیر مغان بین که چو ما بدمستان

هر چه کردیم به چشم کرمش زیبا بود

...

فال حافظ روزانه متولدین مهر

مهر ماهی جان... احوالت پریشان بوده و برای بهتر شدن شرایط زندگی در فکر هجرت هستی و این قضیه را آنقدر جدی گرفته‌ای که آرامش از زندگی‌ات رخت بربسته است. خداوند به تو نعمت‌های فراوان بخشیده است که برای دیدن آنها بهتر است از خودت بیرون بیایی و اطرافت را با نگاهی نو تماشا کنی. تفرج و تفریح در شهر برای بهتر کردن حال تو خوب است. به زودی شاد خواهی شد و اوضاع و روزگار بر وفق مراد تو خواهد گشت. قدر تک‌تک لحظات آن را بدان و شکر خدا را بجای آور. مغرور و متکبر مباش و دوستانت را از خود مرنجان.    

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

خداوندا نگه دار از زوالش

ز رکن آباد ما صد لوحش الله

که عمر خضر می‌بخشد زلالش

...

فال حافظ روزانه متولدین آبان

آبان ماهی جان... مدتی است که از اوضاع زندگی خودت رضایت نداری، از خداوند بخواه تا کمکت کند و بلایا و آفات را از وجود تو دور سازد. غرور و تکبر تو را از مسیر پیشرفت دور می‌کند. با دوستان خود با صداقت رفتار کن تا در مواقع ضروری به کمک تو بشتابند. فراق و دوری به دوستی و وصال منجر می‌شود. به آنچه داری قناعت کن و زیاده‌طلبی منما.    

می‌سوزم از فراقت روی از جفا بگردان

هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان

مه جلوه می‌نماید بر سبز خنگ گردون

تا او به سر درآید بر رخش پا بگردان

...

فال حافظ روزانه متولدین آذر

آذر ماهی جان... چرا از سر جنگ وارد می‌شوی و با خوبی درگیر هستی؟ از این راهی که رفته‌ای بازگرد که تو مرد جنگ و خونریزی نیستی. وجودت پر از آرامش و صلح است و تو برای بسیاری الگو هستی. در حسرت چیزی به سر می‌بری و می‌خواهی همه را دور هم جمع کنی. مقصود بسیار به تو نزدیک است، به زودی به آن خواهی رسید. نهایت تلاش و کوشش خودت را به کار ببند و از لطف و عنایت پروردگار ناامید مباش.    

ای خونبهای نافه چین خاک راه تو

خورشید سایه پرور طرف کلاه تو

نرگس کرشمه می‌برد از حد برون خرام

ای من فدای شیوه چشم سیاه تو

...

فال حافظ روزانه متولدین دی

دی ماهی جان... خداوند لطفش را شامل حال تو کرده است و تو صاحب همه‌چیز می‌شوی؛ پس سعی کن آنهایی را که در بند غم هستند رهایی دهی و اطرافیان و زیردستانت را هم در نظر بگیری. آنچه را در توان داری برای خلق خدا صرف کن که هرچه به دست آورده‌ای از دعای خیر بندگان خداست. دوستان حسود زیاد داری ولی خوشحال باش که یارت همیشه با توست؛ پس تو نیز فقط چشم توجه به او داشته باش. قدر طبع لطیف و استعدادهای خودت را بدان.    

تو را که هر چه مراد است در جهان داری

چه غم ز حال ضعیفان ناتوان داری

بخواه جان و دل از بنده و روان بستان

که حکم بر سر آزادگان روان داری

...

فال حافظ روزانه متولدین بهمن

بهمن ماهی جان... این روزها از خدا فقط طلب مال و ثروت می‌کنی درحالی‌که ثروتی داری به نام سلامتی که دیگران در حسرت آن هستند، قدر آن را بدان. اگر می‌خواهی به هدف برسی باید از خواب غفلت بیدار شوی، از دانایان و افراد باتجربه درباره راه رسیدن به هدف پرسش کنی و هرچه زودتر به سوی آن پیش بروی. برای رسیدن به مقصود باید خطرها را به جان خرید. زیرک باش و از اطرافت غافل نشو. اینکه پدر و خانواده تو چه جایگاهی دارند، اهمیت ندارد، این خودت هستی که باید گوهر ذات و قابلیت‌های خویش را به منصه ظهور بگذاری. بیشتر به تکامل روحی خودت بپرداز و حرص ایام و مادیات را نخور. خداوند روزی بندگان را ضمانت کرده است و اجازه نمی‌دهد که تو فقیر و محتاج شوی.    

ای دل آن دم که خراب از می گلگون باشی

بی زر و گنج به صد حشمت قارون باشی

در مقامی که صدارت به فقیران بخشند

چشم دارم که به جاه از همه افزون باشی

...

فال حافظ روزانه متولدین اسفند

اسفند ماهی جان... دچار کبر و غرور شده‌ای، سعی کن خودت را از این خصوصیت اخلاقی خلاص کنی و از کارهای حرام دور کرده و به خدا نزدیک شوی. غرور و خودپرستی را کنار بگذار و با دوستان مهربان باش. روزگار به تندی سپری می‌شود. بهتر است به جای اینکه به غم و غصه‌های زندگی و هوا و هوس‌های گذرای این دنیا فکر کنی، شاد باشی و با دوستان و خانواده راحت و آسوده زندگی کنی. کاری را که در نظر داری، هرچه زودتر آغاز نما زیرا کاری شایسته انجام و هدفی دست یافتنی است.    

صبح است و ژاله می‌چکد از ابر بهمنی

برگ صبوح ساز و بده جام یک منی

در بحر مایی و منی افتاده‌ام بیار

می تا خلاص بخشدم از مایی و منی

...

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    اولین کارامسالم ساخت استخره که اگه نسازم. کل درخت هام خشک میشن وقت ش هم میگذره. پولش هم که نیست