بهترین رژیم تغذیه برای طول عمر 100 ساله در فصل بهار در کتب قدیمی و اسلامی کشف شد

فصل بهار از نظر مزاج، اعتدال دارد یعنی غلبه ای بر روی طبع سردی و گرمی، تری و خشکی ندارد، با این وجود برخی اعتقاد دارند که طبع بهار گرم و تر است.

کدخبر : 15999
سایت سرگرمی روز :

طب سنتی اسلامی، طب آیورودیک و طب سنتی چینی همگی بر روی یک موضوع مشترک تاکید دارند که پاک سازی بدن از مواد زائدی که از خوردن غذاهای انرژی زا و گرم در فصل زمستان ایجاد شده اند و با گرم شدن تدریجی هوا در بهار و تابستان تبدیل به سموم و مواد شدیداً مضر می شوند. بنابراین برای لذت بردن از طراوت بهاری و جلوگیری از سستی و افزایش غلظت خون، استفاده از یک رژیم غذایی سبک را توصیه می کنند.

یکی از بهترین خوراکی هایی که با مزاج بهار سازگار است، کاهو سکنجبین و آش های ساده و رقیقی است که از برنج و سبزیجات تهیه می شود.

شربت خیار و سکنجبین، شربت لیمو، شربت زرشک و نارنج از نوشیدنی های مناسب در فصل بهار است. البته افرادی که به مشکلات معده و یا سوء مزاج سرد مبتلا هستند باید در مصرف این نوشیدنی ها احتیاط کنند.

 نوشیدنی ها و رب های خنک و فرونشاننده گرما مانند :شربت ریواس، شربت آبغوره، شربت رب انار، سکنجبین، ماءالشعیر طبی، آب گیاهان و سبزی های صحرایی بهاری به ویژه اگر مخلوطی از چند تای آنها باشد.

در فصل بهار بهتر است ادویه ها و مصرف گوشت را کمتر کنید.

غذاهایی مانند بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، آش شبدر و قره قروت؛ چلو گشنیز با گوشت جوجه خروس محلی که برای کودکان در این فصل بسیار مناسب است زیرا گوشت جوجه خروس لطیف و زودهضم است و فضولات کمی به جای می گذارد.

حبوبات با طبع خنک مانند ماش، نخود فرنگی و جو.

عرق های گیاهی مثل عرق بید، عرق خطمی، عرق خطمی، مخلوط مساوی عرق های شاه تره و کاسنی. در فصل بهار می توان از این عرقیات به عنوان آب آشامیدنی استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: