لاغری و دفع سوم بدن و درمان قند ، چربی و فشار خون در ناشتای صبح

خواص کرفس لیست بلند بالایی دارد. خواص درد معده را تسکین می دهد، فشار خون را تنظیم می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. برگ و آب کرفس برای لاغری و آرتروز را درمان می کند و گرفتگی رگهای قلب را برطرف. خواص کرفس بسیار است چنانچه کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. در میان هزاران خواص کرفس می توان درمان انواع بیماری های داخلی و پوستی را به دست آورد . فواید برگ و آب کرفس برای تناسب اندام و زیبایی در سرتاسر جهان شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

کدخبر : 16004
سایت سرگرمی روز :

کرفس چیست؟

کرفس گیاهی علفی از خانواده گیاه شناسی است که شامل جعفری، هویج، شوید و رازیانه نیز می شود. گیاهانی که برای ریشه کشت می شوند، معروف به کرفس، گونه ای متمایز از گیاهانی هستند که برای ساقه هایشان کشت می شوند، ما در مورد کرفس در این مقاله صحبت می کنیم.گیاه کرفس ساقه های بلند و فیبری تولید می کند که ترد، آبدار و معطر، با طعم علف، شیرین و تند است.

این سبزی به‌اصطلاح «معطر» مانند پیاز و هویج در نظر گرفته می‌شود و به‌طور گسترده در غذاهای کلاسیک به‌عنوان یکی از سه جزء میپویکس (همراه با پیاز و هویج) استفاده می‌شود. به طور مشابه، کرفس نیز با پیاز و فلفل دلمه ای ترکیب می شود تا "ثلاث مقدس" غذاهای کاجون را تشکیل دهد.

این مخلوط‌ها عموماً تفت داده شده یا تفت داده می‌شوند و پایه طعم بی‌شمار سس‌ها، سوپ‌ها، آبگوشت‌ها، خورش‌ها و غذاهای دیگر را تشکیل می‌دهند.کرفس همچنین یک عنصر رایج در سوپ ها، دلمه ها، چاشنی ها، سالادها، سالادها، غذاهای گوشتی سرخ شده و بریان شده و سرخ کردنی ها است. دانه کرفس را می توان علاوه بر ساقه و ریشه آن خشک کرد و به عنوان ادویه به دو صورت کامل و آسیاب شده استفاده کرد. و برگ ها را می توان به عنوان یک سبزی معطر در بسیاری از غذاها و همچنین خشک و به عنوان چاشنی استفاده کرد.

 کرفس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد محرک سرطان کمک می کند. حاوی دو فلاونوئید زیست فعال - آپیژنین و لوتئولین - است که ممکن است سلول های سرطانی را در بدن از بین ببرد. آپیژنین یک عامل پیشگیری کننده از شیمی درمانی است و خواص ضد سرطانی آن رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. همچنین باعث افزایش اتوفاژی می شود، فرآیندی که از طریق آن بدن سلول های ناکارآمد را که به پیشگیری از بیماری کمک می کند، حذف می کند.

 کرفس مملو از آنتی اکسیدان های گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی است. این سبزی همچنین منبع مهمی از فلاونول ها است. مطالعه دیگری که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد که آب کرفس برای لاغری یا عصاره کرفس نیز فعالیت پروتئین های خاصی را که با التهاب مرتبط هستند کاهش می دهد. گفته می شود که عصاره دانه کرفس دارای خواص ضد التهابی است.

کرفس همچنین حاوی ترکیبی به نام لوتئولین است که می تواند از التهاب در سلول های مغز جلوگیری کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه ملک سعود (ریاض) روی موش ها انجام شد، نشان داد که کرفس می تواند از رشد هلیکوباکتر پیلوری، باکتری که باعث التهاب مخاط معده می شود، جلوگیری کند.

 کرفس حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام فتالید است که دیواره سرخرگ ها را شل می کند و جریان خون را افزایش می دهد. همچنین ماهیچه های صاف رگ های خونی را منبسط می کند و به کاهش فشار خون کمک می کند. یک مطالعه ایرانی که روی موش‌ها انجام شد، خواص ضد فشار خون کرفس را به همان فیتوشیمیایی نسبت داد.کرفس همچنین سرشار از نیترات است که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. بررسی های دیگر در مورد مشخصات فیتوشیمیایی عصاره دانه کرفس نیز نشان می دهد که ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد.

در طب سنتی چینی، کرفس اغلب به عنوان یک غذای "خنک" نامیده می شد که می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که آب کرفس تازه مخلوط با سرکه به زنان باردار در آفریقای جنوبی داده می شود تا فشار خون بالا را کاهش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: