چیستان روز | چیستان باحال

چیستان روز | اون چیه که هم اسم یه شهر ایرانه هم یکی از ابزارآلات؟

به نظر شما کدام شهر است که نامش نام یکی از ابزارآلات است؟ اگر اطلاعات عمومی بالایی داشته باشید سریع پاسخ خواهید داد.

کدخبر : 16782
سایت سرگرمی روز :

چیستان یا لغز، از انواع ادبی مشترک میان ادب شفاهی و ادب کتبی بوده و پدیده‌ای یا چیزی است که نام چیزی را پوشیده دارند اما با ذکر اوصاف آن چیز، از شنونده نام آن را بپرسند و آگاهی از آن در گرو تیزهوشی و باریک بینی و خرده‌سنجی باشد. از آنجا که در هنگام طرح این سوال، بیشتر از لفظ “چیست آن” استفاده می‌شد، به آن چیستان گویند. در ادبیات عبری، عربی، یونانی، لاتینی و انگلیسی کهن (انگلوساکسون) نمونه‌های متعدد از چیستان یافت می‌شود.

چیستانی که در ادامه‌ی این مطلب برای شما توسط تیم ستاره طرح شده، چیستان جالبی است که نیاز به دانش عمومی ایرانشناسی دارد. فکر خود را برای رسیدن به پاسخ به کار بیاندازید و به یاد داشته‌باشید که با اختصاص ۲۵ دقیقه در روز به حل چیستان و معماهای فکری، ضریب هوشی خود را تا چهار امتیاز می‌توانید افزایش دهید

چیستان شهر و ابزارآلات!

کدام شهر ایران است که نامش نام یکی از ابزار آلات نیز هست؟

یک راهنمایی می‌خواهید؟

.

.

.

.

.

.

اما نه! این چیستان راهنمایی ندارد. می‌خواهیم از دانش عمومی خودتان استفاده کنید.

.

.

.

.

.

.

مراقب باشید فقط ده ثانیه زمان دارید که این چیستان را حل کنید.

.

.

.

.

.

.

.

زمان رو به اتمام است. آیا این چیستان را حل کردید؟ اگر نتوانستید هیچ اشکالی ندارد

پاسخ چیستان شهر و ابزارآلات

پاسخ این چیستان “شهر اهرم” است.

البته لازم است بدانید که تلفظ صحیح این شهر (Ahram) می‌باشد. اَهرَم ، شهری است واقع در استان بوشهر و مرکز شهرستان تنگستان است.

آیا توانستید بدون تقلب و نگاه کردن به پاسخ، این چیستان را حل کنید؟ احتمالا اگر با شهرهای استان بوشهر آشنا باشید، توانسته‌اید از پس حل این چیستان برآیید. این چیستان را با خانواده و دوستان و آشنایان خود هم به اشتراک بگذارید و دانش عمومی آن‌ها را به بوته آزمایش بسپارید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: