سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر خوش دولت برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | آغاز واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت برای عید فطر

سود سهام عدالت سال 1400 ماه گذشته به حساب سهامداران واریز شد و دیگر خبری از واریز سود جدید نیست. مگر سود سهام عدالت جاماندگان که قرار است اسفند ماه امسال به حساب آنها واریز شود.

کدخبر : 1807
سایت سرگرمی روز :

سهام عدالت یک برنامه‌ی دولتی است که در سال ۱۳۹۰ با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد. به طور کلی، برنامه سهام عدالت با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد، اما با چالش‌هایی روبه‌رو شد. به عنوان یک برنامه اقتصادی، سهام عدالت هدف از دسترسی به منابع مالی بیشتر و همچنین بهبود توزیع درآمدهای نفتی در کشور را داشته است. با وجود چالش‌هایی که با آن مواجه شده است، سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های فروش سهام در جهان است. در ادامه به جدیدترین اخبار از سهام عدالت میپردازیم.

موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان حدود سه سالی می‌شود که داغ است و هر چند به مراحل پایانی خود نیز نزدیک شد، اما در نهایت در پیچ و خم موانع جا ماند. بر این اساس سال قبل سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیسیتی و همچنین سه دهک نخست ایثارگران این سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تشکیل می دادند.

اما آنچه که در تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از اهمیت زیادی برخوردار است، پرتفویی است که باید برای این افراد در نظر گرفته شود. از آنجایی که مقرر شد باید به هر جامانده ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص داده شود، نیاز به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که باید از سهام دولت در شرکت‌های مختلف تامین شود.

به عبارت دیگر در آذرماه سال قبل با تصویب نامه هیات وزیران افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص و قرار شد به هر جامانده ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شود. در این تصویب‌نامه اسامی شرکت‌هایی که قرار بود سهام ان‌ها به جاماندگان تخصیص داده شود نیز مشخص شد که شامل بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌شد.

سهام عدالت

اما اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱ بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی به ایسنا اعلام کرد: در واگذاری سهام عدالت به جاماندگان طور کلی دو ایراد وجود داشت، نخست آنکه مرجع تصویب باید شورای عالی سیاست اصل ۴۴ باشد نه هیات وزیران. دوم آنکه سهام باید به صورت غیرمستقیم به مشمولان داده شود نه به صورت مستقیم. البته به هر دو ایراد پاسخ داده شد و معاونت حقوقی درحال پیگیری است، امیدواریم مورد قبول هیات تطبیق مجلس قرار بگیرد و اجازه دهند در پایان سال واگذاری را انجام دهیم.

در حالی که سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در نیمه دوم اسفند سال گذشته اعلام کرد که با مصوبه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، هموطنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که فاقد سهام عدالت بودند (حدود ۳.۵ میلیون نفر) در روزهای آتی مالک سهام عدالت خواهند شد"، در روزهای پایانی سال مذکور شاهد منتفی شدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بودیم.

موضوعی که خاندوزی در نخستین اظهارنظر خود در سال جاری به آن اشاره کرد و گفت: در خصوص سهام عدالت ما  مصوبه هیات دولت را برای سه و نیم نفر از اعضای تحت پوشش نهادهای حمایتی گرفتیم، در آذرماه هیات مصوبات مجلس اعلام کرد که این مصوبه باید اول در شورای عالی اصل ۴۴ تصویب شود و سپس به دست دولت برسد که ما مجدد در انتهای سال در شورای عالی اصل ۴۴ این مساله را مطرح کردیم و در نهایت مصوب شد و برای بار دوم که به هیات دولت ارجاع دادیم که دولت آن را با جزئیات تایید کند متاسفانه از آنجایی که برخی از وزارتخانه ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت های زیرمجموعه خود نبودند، این سهام تا انتهای سال بلاتکلیف ماند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در قانون بودجه ۱۴۰۲ حکم اعطای سهام عدالت به جاماندگان تکلیف شد که امیدواریم امسال این امر اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • احمدداوری
    0

    خواهشا به دادما بدبخت وبیچاره ها برسید. ن کار داریم. ن شغل واقعا بااین همه دارایی ما باید بدون سهام بمانیم. هرجا هم میریم دادمان به جایی نمیرسه. کسی که نیاز داره سهام عدالت نداره.

  • محمدرضامحمدی
    1

    چندین سال است که ماجاماندگان سهام عدالت راسر کار دارند وهیچ کاری برای مانمی کنند ووعده دروغین می دهند مسولین چرابامردم صادق نیستید وچراجواب ما ها رانمی دهند

  • سوسن سرلک
    1

    سلام برای من ماه گذشته سود سهام عدالت که ریخته شد بلافاصله برداشته شد و دیگه هم بحسابم ریخته نشد.

  • شهناز
    0

    ما که سهام نداریم چیکار کنیم

  • موسی چوبین
    0

    پنج نفره

  • ناشناس
    0

    جاماندگان برنامه امشب سینما

  • عبدالمهدی کوهی
    0

    سلام چند بار ثبت نام کردم ولی جواب ندادن ممنون میشم اگر جواب بدین

  • ناشناس
    1

    من که اصلا سهام ندارم هرچه پیگیری میکنم جواب سر بالا میدن

  • زهرا
    0

    من اصلا سهام عدالت ندارم پس چرا به من سهام عدالت پرداخت نکردی

  • ناشناس
    0

    ما که سهام نداریم کی ثبت نام میکنند کجا باید مراجعه کنیم؟

  • ناشناس
    0

    سهام عدالت

  • ناشناس
    0

    توچند سال ماسهام نداریم پس چراهیچ کس جوابگو نیست

  • مسعود پیری ده کبودی
    0

    با سلام من ثبت نام نکردم بایدچکارکنم

  • ناشناس
    0

    ما چهار نفر اعضای یک خانواده هستیم هیچ کدوم سهام ندا ریم
    و لطفا برای ما هم کاری بکنید

  • ناشناس
    0

    سلام خواهشن به داد بدبخت بیچاره برسید.اونایی که اصلان سهام ندارن باید چکار کنن

  • ناهید
    0

    ماکه سهام عدالت ندارم باید چه کار کنیم

  • ناشناس
    0

    اگه واقعا عدالته باید به همه بدن نه یه عده خاص

  • ناشناس
    0

    باسلام مسئولین محترم چرا پاسخ گوی افرادانی که جامانده گان سود سهام عدالت ھستن نیستید لطفا پیگیری کنید این فقط سوال شخص من نیست سوال ھمھ ی مردم ایرانھ لطفا مسئولین پیگیری کنید

  • ناشناس
    0

    لطفاً برای ما هم رسیدگی کنید ما که نداریم چیکار کنیم ما هم ایرانی هستیم لطفاً رسیدگی کنید خوب