وام بازنشستگان | وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی

اعطای وام بازنشستگان با افزایش میلیونی | خبر خوش از افزایش شوکه کننده وام بازنشستگان با دریافت آسان تر

با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

کدخبر : 1909
سایت سرگرمی روز :

وام بازنشستگان یا همان وام ضروری از خدمتی از سوی صندوق بازنشستگی کشور برای بازنشستگان است. وام بازنشستگان از طریق ثبت نام یا بصورت حضوری از صندوق بازنشستگی کشوری به این قشر اعطا میشود. برای دریافت وام بازنشستگان شرایط خاصی وجود دارد. اقساط وام بازنشستگان بسیار کم و اغلب 3 تا 4 درصد میباشد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

به نقل از تسنیم، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان در سطح کشور هستند که هرماه بر اساس حروف الفباء حقوق خود را از بیستم هر‌ماه دریافت می‌کنند. در سنوات گذشته سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از بازنشستگان خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان این سازمان کرده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای پرداخت وام به  ۴۰۰ هزار بازنشسته شده بود به طوری که سال ۱۴۰۰ مبلغ وام بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱  به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.

 عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه از شرایطی است که بازنشستگان باید برای دریافت وام داشته باشند. همچنین سن بازنشسته باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد و بازنشسته فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی باشد و ... سایر شرایط پرداخت وام است.

همچنین اقساط تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان برای سال گذشته ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده بود.

بر اساس پیگیری‌ها از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، احتمال دارد مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد و در این زمینه جلساتی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طی هفته‌های گذشته برگزار شده است و بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

در سال جاری، سه مدل وام با مبالغ مختلف به بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود.

اواخر بهمن ماه سال گذشته نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش صد درصدی وام ضروری بازنشستگان کشوری خبر داد. نخستین وامی که سال گذشته ثبت نام آنها آغاز شد پرداخت وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که بیست و هشتم اسفندماه ثبت نام آن به پایان رسید و در سال جدید پرداخت آن آغاز خواهد شد.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای دریافت وام سی میلیون تومانی در روزهای آینده خبر می‌دهند و می‌گویند: امیدواریم هرچه زودتر مبلغ وام به حساب‌مان واریز شود.

این بازنشستگان در سال جدید، می‌توانند از دو وام دیگر نیز استفاده کنند، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی و وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشستگان.

منبع: ایلنا

سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

سقف تسهیلات وام صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان بازنشستگان صندوق صنعت نفت با افزایش ۳۰ میلیون تومانی به مبلغ یکصد و ۵۰ میلیون تومان رسید.

به این ترتیب، سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

در همین چارچوب، حق عضویت ماهانه این صندوق از مبلغ چهارصد هزار تومان فعلی به پانصد هزار تومان افزایش یافت.

مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی ۳۶ و ۴۸ ماه است. وام‌گیرندگانی که سقف تسهیلات آنان معادل پنجاه میلیون تومان یا کمتر است می‌توانند وام دریافتی را در مدت حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ماه بازپرداخت کنند.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات جدید به صورت زودتر از موعد و قبل از استهلاک کامل اقساط وام قبلی به هیچ وجه مقدور نیست.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد. وی افزود: در واقع ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است.

طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. این فعال حقوق بازنشستگان تاکید کرد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هیچ درآمدی جز همین مستمری حداقلی ندارند و به همین دلیل از مسئولانی که در پشت تریبون‌ها مدعی رسیدگی و ارتقاء وضع معیشت محرومان جامعه هستند، می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل کنند. شعارها و وعده‌هایی که رئیس مجلس در روزهای اخیر داد و آنچه رئیس‌جمهوری در پشت تریبون‌ها از معیشت مردم می‌گوید، در چه جایی قرار است به عمل برسد؟ مسئولان از کدام مردم صحبت می‌کنند؟

اگر درمورد ما افراد عادی صحبت می‌کنند، باید بگوییم که تدبیری درباره معیشت ما بازنشستگان اندیشیده نشده است. دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه قانون هرچه بگوید ما تبعیت می‌کنیم و بازنشستگان چیزی بیش از قانون نمی‌خواهند» گفت: قانون به صراحت می‌گوید ما باید براساس نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند و رشد هزینه‌های زندگی، میزان افزایش حقوق را مشخص کنیم.

بازنشستگان همین مطالبه مطابق مُّر قانون را خواستارند و بیشتر از آن نیز نمی‌خواهند. وی اضافه کرد: تورم در اقتصاد توسط تصمیم‌سازان بالا برده شده و همان‌ها هم باید تاوان آن را بدهد. مردم عادی و فرودستان موظف به پرداخت هزینه‌های اشتباهات مسئولان و مدیران نیستند. پیام ما به مسئولان این است که اگر مردم فقیرتر شوند، انحرافات اجتماعی بسیار شدیدتر خواهد شد. اختلافات اجتماعی و خانوادگی باعث رشد مفاسد شده و درصورت عدم برخورداری مردم از نان شب، به‌طور طبیعی بدبینی نسبت به آینده کشور به وجود خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: