قیمت طلا | قیمت روز طلا

افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازار | قیمت روز طلا 10 اردیبهشت

روند افزایشی قیمت طلا و سکه در نخستین روز از دومین هفته اردیبهشت همچنان پابرجا بود. معامله‌گران پیش از این به رونق قیمت، در بازارهای مالی طی اردیبهشت‌ماه اشاره کرده بودند. سیگنال‌های متفاوتی از تلاش‌های دولتی و اخبار نه چندان مساعد خارجی به بازار روانه می‌شود. در روزهای آینده باید دید زور کدام بیشتر است.

کدخبر : 2075
سایت سرگرمی روز :

طلا یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین فلزات جهان است که اغلب در صنعت جواهرسازی، داروسازی و الکترونیک به کار می‌رود. قیمت طلا به شدت تحت تأثیر عواملی مانند تقاضا و عرضه، تورم، نرخ ارز، سیاست های بین‌المللی و غیره قرار دارد. با افزایش تقاضا و کاهش تولید، قیمت طلا افزایش خواهد یافت و بالعکس. از آنجا که طلا به عنوان یک رابطه مناسب بین پول های مختلف شناخته شده است، تغییرات در نرخ ارزها همچنین می‌تواند بر قیمت طلا  تأثیر بگذارد. در نتیجه، قیمت طلا به دلیل تاثیرات متعددی که بر آن دارد، به طور مداوم تغییر می‌کند و معمولاً بر اساس اونس آن در بازار جهانی محاسبه می‌شود. در ادامه بروزترین اخبار و قیمت طلا را مشاهده میکنید.

روند افزایشی قیمت طلا و سکه در نخستین روز از دومین هفته اردیبهشت همچنان پابرجا بود. معامله‌گران پیش از این به رونق قیمت، در بازارهای مالی طی اردیبهشت‌ماه اشاره کرده بودند. سیگنال‌های متفاوتی از تلاش‌های دولتی و اخبار نه چندان مساعد خارجی به بازار روانه می‌شود. در روزهای آینده باید دید زور کدام بیشتر است.

روز گذشته روند صعودی قیمت طلا و سکه مانند روزهای پایانی هفته گذشته ادامه داشت. این روند در بازار فلز گرانبها همزمان با رشد قیمت دلار در بازار آزاد شکل گرفت. در سه روز کاری گذشته قیمت‌‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی بوده و تمام قطعات سکه در کانال‌های جدید معامله‌ شدند.

در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته در بازارهای جهانی با قیمت ثابت ۱۹۹۰ دلاری معامله می‌شود. فعالان بازار فلز زرد معتقدند تنها بازیگر فعال این روزهای طلای داخلی قیمت دلار است، زیرا انس جهانی طلا نتوانسته محدوده ۲۰۰۰ دلاری را تصاحب کند و با افزایش و کاهشی کمتر از ۱۰ دلار نوسان دارد.

بازار به کدام سیگنال جواب می‌دهد؟

برخی معامله‌گران به خبر ممنوعیت تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده‌ای که قبل از مرحله تخصیص، نسبت به خرید ارز از بازار آزاد اقدام می‌کنند اشاره داشتند. این عده معتقد بودند این اقدام به ثبات قیمت دلار و متعاقب آن تاثیر بر قیمت طلا و سکه بیانجامد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد سیگنال نامساعد اخبار بین‌المللی می‌تواند اثر متفاوتی بر بازارهای مالی بگذارد. شب گذشته اخباری مبنی بر توییت اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی درباره مذاکرات برجام منتشر شد. او در پیامی توییتری در این خصوص اعلام کرد: به نظر می‌رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.

وی در این خصوص هشدار داد: هر روز که از زمان از سرگیری مذاکرات می‌‌گذرد، ما به نقطه بی‌‌بازگشت نزدیک می‌‌شویم.

 بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران در خردادماه می‌دانند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به کانال جدید راه یافت. سکه امامی بیشترین مقدار رشد قیمت را در خانواده‌ سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت ۳۳ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار ۹۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه به کانال جدید ورود کرد و با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد.

در نخستین روز این هفته نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند. نیم سکه با قیمت  ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه، با رقم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

سکه گرمی با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد قیمت ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

روز شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ تنها قطعه‌ای که کاهش حباب داشت نیم‌سکه با ۶۷ هزار تومان افت قیمت حباب بود. روز گذشته سکه امامی ۸۲۵ هزار تومان افزایش قیمت حباب داشت و به کانال هشت میلیون تومانی ورود کرد. حباب سکه بهار نیز ۳۶۱ هزار تومان رشد داشت.

صبح دیروز همزمان با افزایش قیمت سکه، قیمت طلا نیز با روند افزایشی باز شد. هر مثقال طلا با ۲۲۱ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان مبادله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۵۰ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت دو میلیون و ۷۰۹ هزار تومان در آخرین معامله روز گذشته مبادله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: