حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

شارژ مجدد حساب بازنشستگان | واریز مرحله دوم حقوق بازنشستگان با رقم میلیونی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی معتقدند این افزایش حقوق به صورت کامل اجرایی شده است؛ اما بعضی از بازنشستگان معتقدند افزایش حقوق‌ها محقق نشده است.

کدخبر : 2498
سایت سرگرمی روز :

حقوق بازنشستگان یکی از پرحاشیه ترین موضوعات اقتصادی به شما میرود چرا که بسیاری از بازنشستگان از میزان دریافتی خود راضی نمیباشند. حقوق بازنشستگان نسبت به بودجه کشور داده میشود.  اما در سال جدید شاهد افزایش بیست درصدی حقوق بازنشستگان خواهیم بود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی معتقدند این افزایش حقوق به صورت کامل اجرایی شده است؛ اما بعضی از بازنشستگان معتقدند افزایش حقوق‌ها محقق نشده است.

به نقل از مهر، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم پرداخت حقوق افزایش یافته گروهی از بازنشستگان گفت: همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی معتقدند این افزایش حقوق به صورت کامل اجرایی شده است؛ اما بعضی از بازنشستگان معتقدند افزایش حقوق‌ها محقق نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین کارگروهی در این رابطه تشکیل شده است و چنانچه حق با بازنشستگان باشد حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که بازنشستگان چگونه باید اعتراضات خود را اعلام یا ثبت کنند؟ عنوان کرد: این موضوع راه و چارچوب خود را دارد؛ همین که اصحاب رسانه شکایت آنها را منتقل می‌کنند، به منزله مطالبه این گروه از جامعه است. شما اصحاب رسانه زبان مردم و آحاد مختلف هستید.

وی عنوان کرد: در جلسات قبل نیز این مطالبه از سوی اصحاب رسانه مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر

به نقل از ایسنا، حسینعلی میرزایی در پاسخ به این سوال که «چرا مستمری بازنشستگی افرادی که بیش از ۳۵ سال خدمت می‌کنند تنها تا ۳۵ روز حقوق محاسبه و پرداخت می‌شود؟» اظهار کرد: ما هیچ‌کس را اجبارا و به زور بازنشسته نخواهیم کرد، بلکه پس از ارائه درخواست شخص بیمه‌شده اقدامات لازم برای بازنشستگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: طبق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اگر فردی شرط سن و سابقه را احراز کند، می‌تواند درخواست بازنشستگی بدهد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید حتما باید در این تاریخ بازنشسته شوی.

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ و برای زنان ۵۵ سال است گفت: در ماده ۷۸ قانون تامین اجتماعی آمده است که اگر بیمه شده پنج سال بالاتر از سن قانونی داشته باشد، از این تاریخ به بعد، اگر شرط سابقه را هم داشته باشد کارفرما می‌تواند برای وی درخواست بازنشستگی کند.

میرزایی ادامه داد: در غیر این‌صورت، نمی‌توانند به فرد بگویند که اجبارا بازنشسته شو. ما اکنون در مناطق نفتی افرادی را داریم که در زمان بازنشستگی تا ۴۵ سال هم سابقه خدمت داشته‌اند. درست است که تا ۳۵ روز حقوق بیشتر برای افراد محاسبه نمی‌شود، اما دستمزد و میانگین دوسال پایانی خدمت افراد در هرسال متفاوت است و در نهایت حقوق بیشتری دریافت می‌کند.  

منبع: ایسنا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت می شود.

سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران از پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: با محاسبات انجام‌شده، سازمان تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت امسال بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداختی خواهد داشت و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود. افزود: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مرمت و حق مسکن و حق اولاد این عزیزان اضافه و ابلاغ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پایان سال گذشته در زمینه بیمه کارگران ساختمانی طرحی در مجلس تصویب و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی نیز با عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی در مجلس پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این زمینه طرح اصلاحی ارائه دادند. پس از تصویب طرح در مجلس در نهایت ما اجرا کننده قانون خواهیم بود.

مرتضوی یادآور شد: گاهی زمانی که صحبت از بیمه می‌شود تصور برخی این است که دولت خود قانون وضع کرده یا موضوع آئین‌نامه دولت است. در حالی که همه این موارد بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی با پیمودن مسیر تشریفات قانونی و ابلاغ به دولت است که رئیس‌جمهور نیز برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: چنانچه در زمینه طرح بیمه کارگران ساختمانی، مجلس اصلاحات خود را اعمال کند ما نیز آن را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح ملی کالابرگ الکترونیک، وظیفه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را طراحی و راه‌اندازی سامانه برای طرح مذکور دانست.

وی افزود: سامانه طرح ملّی کالابرگ الکترونیک را در سراسر کشور از دورترین نقاط تا کلانشهرها راه‌اندازی کرده‌ایم. حدود ۵۰ هزار واحد صنفی به این سامانه متصل شدند و پیش‌بینی ما این است که برای اجرای این طرح به‌طور روزانه تراکنش‌ها در هر فروشگاه در یک بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه به حدود ۲۰ عدد برسد.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور بر تسریع اجرای کالابرگ الکترونیک تصریح کرد: بستر اجرای طرح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملاً فراهم است. معاون اول رئیس‌جمهور نیز نشست‌های تخصصی را در این زمینه تشکیل می‌دهد. به‌محض این‌که منابع تأمین و ابلاغ شود، بستر برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور فراهم است.

 رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طبق وعده مدیران مخابرات از ماه آینده، ماهیانه رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت:

«امروز در جلسه ویژه کمیسیون اصل نود با وزیر ارتباطات، طبق وعده مدیران مخابرات مصوب شد، از ماه آینده، ماهیانه رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات پرداخت شود. همچنین از محل فروش اموال مازاد نیز مطالبات بازنشستگان عزیز مخابرات پرداخت شود.»/ایسنا

سازمان تأمین‌اجتماعی، از آغاز فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از امروز خبر داد.

طبق اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق روال معمول و اعلام قبلی، از امروز بیستم اردیبهشت ماه با اعمال افزایش حقوق آغاز شده است.

همچنین مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد. 

ضمنا بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان می‌توانند فیش‌های حقوق خود را در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir مشاهده کنند.

آغاز پرداخت مستمری اردیبهشت‌ماه بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق‌ها/واریز مابه‌التفاوت فروردین

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

هفته گذشته موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در باره افزایش حقوق‌ها توضیحاتی ارائه کرده بود که به شرح ذیل است:

- سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت وزیران و در راستای اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان ۲۷ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

- همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

- در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد. مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است.

- کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

- پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است. بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

براساس وعده‌های مدیرعامل سازمان، افزایش حقوق در مستمری اردیبهشت اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین پرداخت خواهد شد ضمن اینکه قرار است باقیمانده متناسب‌سازی 1400 برای مشمولین اعمال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته تنبیه اجتماعی
    0

    با این حقوق براتون متاسفم .