سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | فرصت دوباره برای ثبت نام سهام عدالت + لینک ثبت نام

پس از آزاد سازی سهام عدالت در سایت سهام عدالت امکانی فراهم گردیده است تا سهامداران با استفاده از حساب کاربری خود در این سامانه به مشاهده صوت حساب سهام عدالت با کد ملی خود بپردازند. این صورت حساب شامل گزارشی از اطلاعات خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام بوده و بر اساس ارزش اسمی سهام عدالت هر شخص ارائه می‌گردد.

کدخبر : 2532
سایت سرگرمی روز :

سهام عدالت یک برنامه‌ی دولتی است که در سال ۱۳۹۰ با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد. به طور کلی، برنامه سهام عدالت با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد، اما با چالش‌هایی روبه‌رو شد. به عنوان یک برنامه اقتصادی، سهام عدالت هدف از دسترسی به منابع مالی بیشتر و همچنین بهبود توزیع درآمدهای نفتی در کشور را داشته است. با وجود چالش‌هایی که با آن مواجه شده است، سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های فروش سهام در جهان است. در ادامه به جدیدترین اخبار از سهام عدالت میپردازیم.

 پس از آزاد سازی سهام عدالت در سایت سهام عدالت امکانی فراهم گردیده است تا سهامداران با استفاده از حساب کاربری خود در این سامانه به مشاهده صوت حساب سهام عدالت با کد ملی خود بپردازند. این صورت حساب شامل گزارشی از اطلاعات خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام بوده و بر اساس ارزش اسمی سهام عدالت هر شخص ارائه می‌گردد.

فرصت دوباره به جاماندگان سهام عدالت

افرادی که قصد مشاهده دارایی سهام عدالت خود را دارند، می‌توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به نشانی اینترنتی. samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند.

دولت در ابتدای سال گذشته به منظور تشویق مردم به حضور پر رنگ‌تر در بازار سرمایه و رونق بخشیدن به این بازار مالی، کمک به اقشار ضعیف‌تر جامعه و ایجاد اشتغال و رونق اقدام به آزاد سازی سهام عدالت کرده است. پس از این اقدام دولت، مشمولان این سهام مجاز به انتخاب ۲ روش برای مدیریت که عبارتند از مدیریت مستقیم و مدیریت غیر مستقیم سهام خود بودند.

برای انتخاب روش مدیریت مستقیم سهام عدالت نیاز بود تا افراد در مدت زمان مشخص شده اقدام به آزاد سازی سهام خود نمایند. پس از آزاد سازی سهام عدالت توانایی مدیریت مستقیم سهام و انجام معاملات بر روی آن و یا فروش سهام عدالت در بازار سرمایه به شخص دارنده سهم واگذار شد.

همچنین در سایت سهام عدالت امکان این فراهم شده تا افراد با مراجعه به این سایت و ایجاد حساب کاربری در آن به مشاهده صورتحساب سهام عدالت خود بپردازند، این صورت حساب شامل اطلاعات خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام می‌باشد. در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه مشاهده صورتحساب سهام عدالت با کد ملی، صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی یک میلیون تومانی، صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی ۵۳۲ تومانی، صورت​حساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی ۴۵۲ تومانی، صورت​حساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی ۴۷۸ تومانی و همچنین صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی ۴۹۲ تومانی پرداخته است.

تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ تا دیروز ۲۲۴ هزار و ۶۳۳ نفر بوده است.

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، از ابتدای اردیبهشت ماه ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است، و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جوانی جمعیت تا روز دوشنبه(۱۰ اردیبهشت ماه) ۲۲۴ هزار و ۶۳۳ نفر بوده و از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۹۱۶ ثبت نام کننده اقدام به انتخاب صندوق کرده اند.

واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و با توجه به اینکه سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد، انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهند.

لازم به یادآوری است که بودجه اختصاص داده شده در بند (ر) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به این منظور در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ هزار والد تخصیص داده شده است.

متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که در حال حاضر برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به زودی جدول زمان‌بندی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهر ماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا بوده اما علت عدم اجرا برای متولدین ۱۴۰۰، آماده نشدن دستورالعمل اجرایی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اجرا بوده است.در حال حاضر اعتبار لازم برای متولدین ۱۴۰۱ تخصیص داده شده و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، فرآیند ثبت‌نام آنها نیز اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    2

    سلام وقت بخیر لینک ثبت نام کجاست؟

  • نوری
    2

    پس این لینک کجاست برای ثبت‌نام سهام عدالت

    • عبدالجبار جدگال
      0

      سلام.چندین سال پیش ثبت نام کردم.هنوزتاهنوزه یک بار هم که نشده موفق بشم.بقول دوست عزیز درکجا سامانه ثبت‌نام خواهم کرد لطفاً مرا راهنمایی نمایید.ممنون از لطف شما

  • معراج‌پرهیخته
    0

    سهم‌ادالت

  • سیروس،اصغری،اردلان
    2

    سلام تاحلا نام نوبسی نکردم چطور میتوانم ثبت نام برای سهام عدالت بکنم

  • بتول کربلایی
    2

    ثبت نام سهام عدالت

  • ناشناس
    2

    ما که اصلا سهام نداریمم

  • علی اوسط
    1

    سلام برا ما که سهام عدالت نداریم باید چکار کنیم

  • حجت الله خندانی
    0

    سلام بنده بع از چندین سال به کجا مراجعه کنم جهت ثبت نام وگرفتن سهام عدالت خود.تشکر

  • شیرین اسمعیل زاده
    0

    سهام عدالت

  • رحمترحمت
    1

    رحمت.محمودیانی

  • فریبرز امیریان فارسانی
    0

    درود به همگی زحمت کشان
    بنده از طبقه کارگر هستم و سهام عدالت نداریم
    یه کجا مراجعه کنیم ... ممنون

  • وحید احمدی اصل
    0

    با عرض سلام خدمت شما بنده تا حالا ثبت نام نکرده ام ممنون میشم اگه لطف کنید

  • علی احمدی نیا
    0

    سلام من تاالان هرچی رفتم دنبال سهام عدالت ثبت نام کنم نشده چکاربایدبکنم