قیمت دلار | قیمت روز دلار

ریزش ادامه دار قیت دلار در بازار | قیمت روز دلار 9 خردادماه 1402

قیمت دلار نسبت به سیگنال‌های سیاسی بی‌اعتنا شده و این نشانه خوبی نیست. فعالان بازار ارز در انتظار درز اخباری مساعد از دیدار مشترک اخیر، میان سران ایران و عمان و خبرهای خوش برجامی‌ هستند. آنها می‌گویند مگر با این سیگنال بتوان مانعی برای رشد قیمت اسکناس آمریکایی ایجاد کرد.

کدخبر : 2790
سایت سرگرمی روز :

قیمت دلار بر بازار های دیگر نیز تاثیر مستقیمی دارد. قیمت دلار بر بازار خودرو نیز تاثیرات زیادی داشته و باعث افزایش قیمت خودرو میشود.  قیمت دلار روز به روز رو به افزایش است و بازار قیمت دلار شاهد نوسانات زیادی است. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار را از قیمت دلار برای شما قرار میدهیم. در ادامه بروزترین قیمت دلار را مشاهده میکنید.

قیمت دلار نسبت به سیگنال‌های سیاسی بی‌اعتنا شده و این نشانه خوبی نیست. فعالان بازار ارز در انتظار درز اخباری مساعد از دیدار مشترک اخیر، میان سران ایران و عمان و خبرهای خوش برجامی‌ هستند. آنها می‌گویند مگر با این سیگنال بتوان مانعی برای رشد قیمت اسکناس آمریکایی ایجاد کرد.

دیروز به رسم گذشته تاثیر رویدادهای سیاسی بر روند کاهشی قیمت‌ در بازارهای مالی، انتظار می‌رفت فتیله قیمت دلار پایین بیاید و این اسکناس ارزان‌تر شود. اما پیشگویی برخی معامله‌گران در روزهای گذشته که می‌گفتند دلار خبر ورود سلطان عمان به ایران را پیشخور کرده است، درست از آب درآمد. اسکناس آمریکایی روز گذشته با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به ساعات اولیه معاملات بازار آزاد، در قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

معامله‌گران بازار ارز معتقدند خوش‌بینی بازار آزاد نسبت به رویدادهای سیاسی از بین رفته است. دو روز گذشته معامله‌گران در لاک احتیاطی قرار داشتند و بازار بیشتر فروشنده بود تا خریدار، اما دیروز خریدار زیاد بود و فروشنده کم.

کارشناسان اقتصادی معتقدند خبر ورود پادشاه عمان به ایران با انتخابات ترکیه و درگیری‌ مرزی ایران و طالبان هم‌پوشانی داشته است. آنها می‌گویند اگر ورود پادشاه عمان به ایران تنها رویداد روزهای اخیر بود، می‌توانست بر بازار ارز، تاثیر کاهشی محسوس‌تری بگذارد.

این در حالی است که خنثی بودن رفتار دلار نسبت به سیگنال‌های سیاسی نشانه خوبی نیست. این اسکناس نسبت به کاهش قیمت مقاوم شده است و از کانال ۵۰ هزار تومانی دست نمی‌کشد؛ یعنی انتظارات تورمی به اندازه‌ای قوی است که محدوده فعلی برای اسکناس آمریکایی کف قیمت محسوب می‌شود.

فعالان بازار ارز در انتظار درز اخباری مساعد از دیدار مشترک اخیر، میان ایران و عمان و در شرایط خوش‌بینانه خبرهای خوش برجامی‌ هستند. آنها می‌گویند مگر با این سیگنال بتوان مانعی برای رشد قیمت اسکناس آمریکایی ایجاد کرد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز افزایش داشت. نرخ اسکناس و حواله دلار در سایت بازار متشکل ارزی حدود ۱۰۰ تومان رشد داشت. اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۸۴ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۷۱۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند ماه‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز گذشته در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۶ تومان معامله شد و حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۶۹۲ تومان رسید و افزایش ۱۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۵۳۹ تومان عرضه شد و حدود ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۴۱۰ تومان معامله شد و حدود ۴۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۴۱ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۹۵ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    دولت بایدشفاف سازی کند