یارانه نقدی | یارانه جدید

خبر خوش برای سرپرستان خانواده | یارانه نقدی جدید دوبرابر شد

وزیر کار با اعلام این خبر که طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی می‌شود،‌ گفت:با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

کدخبر : 2824
سایت سرگرمی روز :

یارانه نقدی کمک هزینه و مبلغی از سمت دولت برای مردم کشور است. دولت یازدهم بر این عقیده است که توزیع یارانه نقدی باعث توسعه عدالت نبوده و به همین علت یارانه نقدی افراد ثروتمند قطع شد. همچنین بودجه کشور برای دادن این مبالغ به همه کافی نبود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از یارانه نقدی را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از یارانه نقدی را بخوانید.

وزیر کار با اعلام این خبر که طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی می‌شود،‌ گفت:با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالاهای الکترونیکی تصویب کرد اما به دلیل عدم وجود زیرساخت در ابتدای طرح، امکان عملیاتی شدن آن فراهم نبود. با این حال با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

وی افزود: این طرح بصورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و در اسفندماه نیز در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد. 

وزیر کار گفت: به لحاظ آنکه مشمولان یارانه بین کالابرگ و پول نقد مختار بودند، ترجیح‌شان بصورت دریافت یارانه نقدی بود و کالابرگ الکترونیکی با اقبال عمومی مواجه نشد و استقبال اندک بود. در سال جدید در اجرای بند "ی"قانون بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند. 

مرتضوی عنوان کرد: در این راستا، مشوق‌هایی را اجرا کردیم، در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلا کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند.

وی با بیان اینکه یارانه‌بگیران از طریق سامانه ملی اعتبار، یک ماه زودتر از زمان سررسید واریزی یارانه می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را به عمل بیاورند، یادآور شد: این طرح کاملا اختیاری است و اشخاص بین استفاده از کالابرگ و یا نقدی، می‌توانند انتخاب کنند اما به کسانی که ۷۰ درصد یارانه را از این اقلام خریداری کنند، افزایش یارانه دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه‌ها برای خرید طرح کالابرگ‌ الکترونیکی خبر داد و گفت: درصددیم میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ‌ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.

به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی امروز در هفتمین همایش ملی کار که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کالابرگ‌ الکترونیک اظهار کرد: در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم؛ در گام نخست بنا بر این است که میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول ۲۰ درصد افزایش دهیم البته با خرید ۷۰ درصد کالا و کالاها هم از ۹ تا ۱۱ قلم تعریف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اقدام بتواند قدری به حداقل بگیران جامعه کارگری کمک کند. در گام‌نخست به شکل تدریجی و دهک به دهک‌ پیش می‌رویم و در ابتدا افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی خواهند بود و در خرداد ماه سه دهک اول را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در آینده تصمیمات دیگری برای سایر دهک‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر کار افزود: ما سامانه ملی اعتبار را در وزارت کار تعریف کردیم که اعتباری را برای کسانی که می‌خواهند از یارانه خود با افزایش ۲۰ درصدی استفاده کنند، اختصاص می‌دهیم و کالاهایی تعریف شده است که می توانند از فروشگاه‌های زنجیره ای و سایر فروشگاه‌هایی که به سامانه وصل شده‌اند و بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه است خرید کنند.

مرتضوی تصریح کرد: ما این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. طرح چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و من امیدوارم که افزایش درصد یارانه ها سبب شود که با اقبال جامعه هدف روبه رو شویم.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • طاهری
    0

    وقد ۳دهگ اول دگر ها آدم نیست نه

  • ناشناس
    0

    یارانه نقدی را قطع نکنید

  • ناشناس
    0

    سلام ممنون از شما خداروشکر با ۸۰ تمن اضافه امسال دیگه حتما خونه دار میشیم 🤑🤑🤑🤨🤨

  • ناشناس
    0

    کالابرک نمیخوایم نقدی بدید گرایه خونه بدیم ما معلولان مستاجر ممنون