کالابرگ الکترونیکی | یارانه نقدی

خبر خوش برای دارندگان کالابرگ الکترونیکی | مبلغ واریزی به حساب سرپرستان خانوار افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

کدخبر : 3116
سایت سرگرمی روز :

طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۰ قلم کالای اساسی از جمله شیر یک لیتری کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج می‌شود. طرح کالابرگ الکترونیکی طوری برنامه‌ریزی شده که از قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی فروش ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی، سهم پرداختی مردم ۲۱ هزار تومان و سهم اعتبار از محل یارانه ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان باشد.طرح کالابرگ الکترونیکی توسط طراحان طوری برنامه‌ریزی شده تا در مجموع برای خرید هر ۱۰ قلم کالای اساسی با توجه به سرانه، افراد مبلغ ۵۳۰ هزار تومان پول نیاز داشته باشند. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از کالابرگ الکترونیکی را برای شما قرار میدهیم. بروزترین خبر از کالابرگ الکترونیکی را در ادامه میخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور با بیان این‌که برای هماهنگی‌های نهایی برای اجرای هرچه بهتر طرح کالابرگ الکترونیکی این نشست  برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست گزارش جامعی از طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه شد. این طرح، طرح بسیار موفقی است و برای تعادل بخشی به معیشت مردم  اجرا شده است.

وی ادامه داد: کسانی که از  فرصت طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده  کنند، می‌توانند از امتیاز ۲۰ درصد یارانه تشویقی بهره ببرند. اجرای این طرح با استقبال مناسبی دهک‌هایی که مشمول شده‌اند، مواجه و مشکلات طرح هم برطرف شده است. امیدوارم در آینده اصلاحاتی در این طرح صورت گیرد و دهک‌های بیشتری را پوشش دهیم.

وزیر رفاه همچنین درباره ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیکی، افزود: این طرح کاملا اختیاری است. ۱۱ قلم کالای متنوع معرفی شده و افراد می‌توانند به صورت اختیاری از این طرح‌ استفاده کنند. کسانی که ۷۰ درصد از یارانه خود را چه به صورت فردی یا خانوادگی در طرح کالابرگ استفاده کنند، مشمول افزایش یارانه خواهند بود. سامانه اعتباری هم تعریف شده تا یارانه بگیران یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی بتوانند از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه‌ها برای خرید طرح کالابرگ‌ الکترونیکی خبر داد و گفت: درصددیم میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ‌ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.

به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی امروز در هفتمین همایش ملی کار که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کالابرگ‌ الکترونیک اظهار کرد: در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم؛ در گام نخست بنا بر این است که میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول ۲۰ درصد افزایش دهیم البته با خرید ۷۰ درصد کالا و کالاها هم از ۹ تا ۱۱ قلم تعریف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اقدام بتواند قدری به حداقل بگیران جامعه کارگری کمک کند. در گام‌نخست به شکل تدریجی و دهک به دهک‌ پیش می‌رویم و در ابتدا افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی خواهند بود و در خرداد ماه سه دهک اول را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در آینده تصمیمات دیگری برای سایر دهک‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر کار افزود: ما سامانه ملی اعتبار را در وزارت کار تعریف کردیم که اعتباری را برای کسانی که می‌خواهند از یارانه خود با افزایش ۲۰ درصدی استفاده کنند، اختصاص می‌دهیم و کالاهایی تعریف شده است که می توانند از فروشگاه‌های زنجیره ای و سایر فروشگاه‌هایی که به سامانه وصل شده‌اند و بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه است خرید کنند.

مرتضوی تصریح کرد: ما این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. طرح چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و من امیدوارم که افزایش درصد یارانه ها سبب شود که با اقبال جامعه هدف روبه رو شویم.

منبع: ایسنا

افزایش ۲۰درصدی مبلغ یارانه ماهانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد.

همچنین افزایش 20درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.

بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.

تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • محمود
    0

    سلام. این جانب بازنشسته فرهنگی هستم. و نیازمند یارانه می‌باشم. بیشتر حقوق من و خانمم که بازنشسته آموزش و پرورش هست صرف هزینه های خورد و خوراک خانواده 5 نفره مان میشه. نمیدونم چرا ما رو دهک ده حساب کرده‌اند. خیلی ناعادلانه است خواهشمندم که رسیدگی کنید. در ضمن چرا سامانه بروز رسانی نمیشه. یک ماشین مدتها پيش فک پلاک شده. اما هنوز به نام خانمم هست.

  • اکرم فتاح گودرزی
    0

    چرا دوماه است بعد مرگ همسرم یارانه مارا واریز نکردن علت چه چیز می‌تواند باشد