آغاز فروش اقساطی هیوندای کونا ۲۰۲۵ + قیمت | معرفی خودرو هیوندای کونا ۲۰۲۵ با مشخصات فنی

شرکت KTL، نماینده رسمی هیوندای در ایران، از آغاز شرایط فروش ویژه برای خودروی هیوندای کونا خبر داد. این طرح فروش از تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ آغاز شده و تا ۲۳ خرداد با قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.

کدخبر : 32095
سایت سرگرمی روز :

شرکت تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL)، بازوی واردات کرمان موتور در شرایط فروش ویژه خرداد ۱۴۰۴، قیمت هیوندای KONA را چهار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان اعلام کرد که شرایط فروش به صورت اقساطی برگزار می‌شود. در این طرح مراحل پرداخت برای خریداران به شرح زیر تعیین شد:

  • مرحله پیش پرداخت (همزمان با ثبت نام اولیه): دو میلیارد تومان
  • مرحله دوم: پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان با چک به تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۴
  • مرحله سوم: پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان با چک به تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۴
  • اقساط: باقی‌مانده مبلغ در قالب چهار چک سه ماهه به مبلغ تقریبی ۴۴۸ میلیون تومان، آغاز از تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۴

شرکت KTL زمان تحویل خودرو هیوندای کونا در شرایط فروش خرداد ۱۴۰۴ را ۶۰ روز کاری پس از ثبت نام اعلام کرد.

اطلاعات فنی و جزئیات بیشتر درباره خودروی کونا مدل ۲۰۲۵ در سایت رسمی شرکت KTL به نشانی ktl-co.com در دسترس متقاضیان قرار دارد. ثبت‌نام تنها به صورت اینترنتی و از طریق پورتال فروش این شرکت customer.ktl-co.com انجام خواهد شد.

قلب تپنده هیوندای کونا ۲۰۲۴ یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، از سری پیشرانه های Smart Stream گروه هیوندای کیا است که می تواند روی هم رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT مخصوص گروه هیوندای کیا، موسوم به IVT، به چرخ های جلو منتقل کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی هیوندای کونا می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت ترمز بعد از تصادف، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سامانه پایش فشار باد تایر ها، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، حالت های مخت

حذف جلوپنجره سنتی و نصب چراغ‌های باریک، نسل دوم هیوندای کونا را بسیار متفاوت از رقبا شکل داده است. این خودرو، به خوبی زبان طراحی جدید شرکت سازنده را نشان می‌دهد.

لبه‌ی کاپوت برای نصب روشنایی روز استفاده شده است و نور اصلی، طرفین سپر قرار دارد. برای نسخه‌ی بنزینی و هیبرید، فضای خالی نسبتا بزرگ برای هدایت هوا به سمت پیشرانه دیده می‌شود اما مدل برقی، در این قسمت، قطعه‌ی فلزی همرنگ بدنه، با درگاه مخصوص شارژ باتری دارد که شدیدا توی ذوق می‌زند. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت و سپر نیز، ساده و کم‌هیجان است.

در نمای جانبی، مشابه هیوندای توسان، خطوط عمیق و حجم‌دهی فضایی برای کونا وجود دارد. این شرایط، با حالت خاص و غیرمدور گلگیرها تاکید شده است. دیگر نکته‌ی مثبت در طراحی بدنه‌ی کونه، عدم وابستگی به ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت است. این خودرو با رینگ آلومینوم ۱۸ اینچ، حس یک کراس‌اور اسپرت را به خوبی فراهم می‌کند.

در نمای پشت، شباهت کامل با نمای روبرو دیده می‌شود. علاوه‌بر چراغ‌های باریک و سرتاسری، در طرفین هم نورهای اصلی برای دنده عقب و ترمز وجود دارند. حجم دهی بدنه ساده است و سپر پلاستیکی سیاه در نسخه‌های پایه ارایه می‌شود. از ترفندهای جالب در طراحی بدنه هیوندای کونا، باید به تلاقی گوشه‌های شیشه‌‌ی عقب با لچکی پشت در اشاره کرد که حالت ضربدری دارد.

در مجموع می‌توان به نمای بیرونی هیوندا کونا نمره قبولی داد و این خودرو را جذاب‌تر از کراس‌اورهای چینی موجود در ایران توصیف کرد. طول ۴,۳۵۰ و عرض ۱,۸۲۵  و ارتفاع ۱,۵۷۵ و فاصله محوری ۲,۶۶۰  میلی‌متر، ابعاد هیوندای کونا را تشکیل می‌دهند. این خودرو اندازه‌ی مشابه ام‌وی‌ام X55 دارد.

اگر مدل جدید وارد ایران شود، نمایشگر بزرگ و پیوسته با پنل دیجیتال تمام رنگی ارایه خواهد کرد. این تجهیزات، حس یک خودروی مدرن را به خوبی تداعی می‌کند.

مانیتور پانورامیک روی داشبورد، ۱۲/۳ اینچ است. فضای داخلی کونا با کلیدهای متعدد، خودروهای قدیمی و سبک طراحی کلاسیک، مشابه آیونیک ۵ را تداعی می‌کند. این شرایط، علاوه‌بر حس یک خودروی مدرن، نوستالژیک نیز محسوب می‌شود. حتی در وسط فرمان، نشان تجاری هیوندای با حرف H استفاده نشده و عبارت نام شرکت سازنده دیده می‌شود.

تودری مبله و صندلی‌های باکیفیت، همراه پوشش چرم مصنوعی، نکات مثبت در هیوندای کونا هستند. مدل‌های سفارشی از ترکیب رنگ روشن استفاده می‌کنند و فضای داخلی سفید دارند. این خودرو برای ۴ سرنشین مناسب است؛ اما هنگام سفرهای بین شهری، افراد بلند قد روی صندلی عقب، کاملا راحت نیست.

صندوق عقب هیوندای کونا در حالت عادی، ۴۶۶ لیتر فضای حمل بار دارد که اگر صندلی‌های عقب جمع شوند، ۱۳۰۰ لیتر فراهم خواهد شد. این شرایط برای کراس‌اور کوچک در مقایسه با رقبا، تفاوت خاصی ندارد.

سیستم انتقال نیرو برای کونا، در دو نسخه‌ی محرک جلو و دو دیفرانسیل فراهم است. ارزان‌ترین مدل بازار اروپا که برای ورود به ایران انتخاب شده، موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. این کراس‌اور با گیربکس IVT هیوندای عرضه می‌شود که از نظر فنی، نمونه‌ی ارتقایافته‌ی CVT است و حس رانندگی نزدیک به مدل‌های اتوماتیک دنده‌ای دارد. هیوندای کونا با تجهیزات مذکور، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: